Skip to content

עיקר החדשות – יום רביעי 29 נובמבר 2017 (מהדורת הערב)

כותרות המהדורה     "חוק ההמלצות" יקודם בהליך בזק, באופוזיציה מאיימים בפיליבסטר (פוליטי)     מזכיר המדינה האמריקני לשעבר ג'ון קרי: "ישראל, סעודיה ומצרים לחצו על ארה"ב להפציץ את איראן ב-2015" (מדיני)     דיווח: מובארק הסכים ליישב פלסטינים במצרים כחלק מהסדר בין ישראל לעולם הערבי (מדיני)     צפון קוריאה שיגרה טיל בין-יבשתי שיכול לפגוע בכל ארה"ב – […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות


כותרות המהדורה

    "חוק ההמלצות" יקודם בהליך בזק, באופוזיציה מאיימים בפיליבסטר (פוליטי)

    מזכיר המדינה האמריקני לשעבר ג'ון קרי: "ישראל, סעודיה ומצרים לחצו על ארה"ב להפציץ את איראן ב-2015" (מדיני)

    דיווח: מובארק הסכים ליישב פלסטינים במצרים כחלק מהסדר בין ישראל לעולם הערבי (מדיני)

    צפון קוריאה שיגרה טיל בין-יבשתי שיכול לפגוע בכל ארה"ב – טס במשך 50 דקות והגיע לגובה של 4,475 ק"מ "הטיל ששיגרנו יכול לצאת ולהיכנס מחדש לאטמוספירה"; קים ג'ונג און הכריז על מדינתו כ"מעצמה גרעינית" (חוץ)

    איום צפון קוריאה: הוואי תפעיל מחדש מערכת המתריעה מפני תקיפה גרעינית  (חוץ)

    נשיא לבנון: ראש הממשלה אל-חרירי יישאר בתפקידו בוודאות, המשבר ייפתר בקרוב (חוץ)

    המשטרה פינתה מתבצרים ממבנה בנתיב האבות וסיימה את פירוקו; מנדלבליט שוקל להרוס 15 מבני מגורים נוספים באופן חלקי בלבד 6 בני נוער נעצרו לאחר שיידו אבנים על רכבים פלסטינים (חדשות)

חדשות

המשטרה פינתה מתבצרים ממבנה בנתיב האבות סיימה את פירוקו; מנדלבליט שוקל להרוס 15 מבני מגורים נוספים באופן חלקי בלבד. בני נער מתוסכלים החלו ליידות אבנים ב רכבים פלסטינים. 6 מהם נעצרו. המתנחלים הודיעו כי מחר יחלו לבנות מבנה חדש, הפעם ביציקה ומבטון, בעידוד המועצה המקומית.

מאות מתושבי האזור הגיעו ליישוב נתיב האבות על מנת למנוע פינוי מבנה המשמש כנגרייה ונמצא מחוץ לשטח המוכרז של היישוב בגוש עציון, מאות שוטרים התעמתו עם המתבצרים ופינו אותם. * מדובר בפתיח לפינוי המלא של 17 בתים שיתרחש בעוד 4 חודשים * מנדלבליט שוקל להרוס 15 מבני מגורים נוספים באופן חלקי בלבד. בדיונים בנושא שוקל מנדלבליט מתן היתרי בנייה לחצאי מבנים שיושבים על אדמות מדינה, כך שייהרס רק החלק שנבנה על אדמות פלסטיניות * ראש מועצת גוש עציון: "רגע מחפיר ועצוב מאוד – יש להתחיל צעד היסטורי של החלת ריבונות. אומרים לנו שזה הוא שלטון החוק ואנו אומרים שזהו אובדן השלטון והרס החוק"חוק ירושלים רבתי אושר לקריאה שנייה ושלישית  * בהצעת החוק שאושרה לקריאה שנייה ושלישית, יידרש רוב של 80 חברי כנסת להעביר חלקים מירושלים לידי ישות זרה. תשעה ח"כים תמכו בהצעת החוק * מוסי רז (מרצ): "אתם רועדים מפחד כי אתם יודעים שאתם לא צודקים ושיום אחד העמדה תשתנה" * ניסן סלומינסקי (הבית היהודי): "אנחנו שומרים על ריבונות ירושלים" (News1)

    בקרוב: אלפי שקלים לתביעה ייצוגית * ברוב של 9 תומכים מול 6 מתנגדים אושר המתווה של יו"ר ועדת החוקה לפיה יזנק מחיר האגרה בתביעות ייצוגיות: הגשת תביעה בבית המשפט השלום תעלה 8,000 שקלים ובמחוזי לא פחות מ-16,000 שקלים (החדשות)

    שיבושים בשירות הלקוחות של בזק * עובדי החברה משביתים הבוקר את מוקדי החברה, בשל אסיפות של ועד העובדים בנושא הסברה. הצעד הזה מגיע על רקע החלטה של משרד התקשורת מלפני שנתיים, שקבעה כי חברות תקשורת אחרות יוכלו להשתמש בתשתיות החברה (החדשות)

    "שקרן, נוכל. שונא נכים": יו"ר הקואליציה התעמת עם הנכים סמוך לביתו * קבוצת 'נכים הופכים לפנתרים' חסמה את דרכו של דוד ביטן לרכבו היום בבוקר. ביטן הגיב להם כי הוא "לא מוכן לדבר אתכם" וחולץ מהמקום על ידי המשטרה כשהנכים קוראים לעברו: "שקרן, נוכל. שונא נכים". * לאחר מכן חסמו הנכים את צומת קריית שלמה, את כביש 44 נחסם בצומת השוק הסיטונאי

    השביתה בבתיה"ח: הרופאים שבתו הבוקר למשך שעתיים בלבד * ברגע האחרון ובתום דיון לילי הודיע בית הדין הארצי לעבודה כי ההסתדרות הרפואית תשבות הבוקר בבתי החולים ובקופות החולים לזמן קצוב – ולאחריו העבודה תשוב לשגרה * שירותי בריאות דחופים ופעולות רפואיות שלא ניתן לדחות הוחרגו מהשביתה * הרופאים מוחים על כוונת משרד הבריאות להגביל את יכולתם לעבור בין קופות החולים. הצדדים קבעו להמשיך את ההידברות במטרה לפתור את כל הסוגיות שיצרו את סכסוך העבודה

    אלימות המשטרה: שוטרים נוספים נחקרו אתמול בפרשת אום אל חירן על רקע תקיפתו של ח"כ עודה * למרות שרק השבוע טענה דוברת המשטרה כי עמדתם לא השתנתה, והאירוע באום אל חירן הוא אירוע טרור, במח"ש חקרו היום תחת אזהרה 15 שוטרים נוספים בעקבות תיעוד של התקיפה. השוטרים טענו שאינם מצליחים לזהות את השוטר שריסס גז לעבר חבר הכנסת * חלק מהשוטרים חשודים ששיקרו * בין הנחקרים קצין מהיחידה שהורחק ממנה לאחר האירוע ונמצא במעצר בית.

    – גורם משטרתי בכיר תוקף: מסרבים לחשוף את הממצאים. במשטרה טוענים: מח"ש התעלמה ממסמך של השב"כ שחיזק חשד כי מדובר בפיגוע – "חקירת מח"ש את התקרית באום אל-חיראן גובלת ברשלנות". * הפרקליטות: "האשמות חסרות כל שחר"

פוליטי

"חוק ההמלצות" יקודם בהליך בזק, באופוזיציה מאיימים בפיליבסטר

למרות טענות האופוזיציה כי ההליך המוצע לחקיקת החוק הוא "מחטף", אישר יו"ר הכנסת את הליך הבזק אותו ביקש יו"ר ועדת הפנים אמסלם, וכבר בשבוע הבא יובא לקריאה שנייה ושלישית. (מעריב)

    אבי גבאי: "יש לי יחסים טובים עם אהוד ברק, אנו נפגשים מדי פעם"

מדיני

מזכיר המדינה האמריקני לשעבר ג'ון קרי: "ישראל, סעודיה ומצרים לחצו על ארה"ב להפציץ את איראן ב-2015"

מזכיר המדינה האמריקני לשעבר ג'ון קרי חשף בכנס בוושיגנטון שמנהיגים רבים במזרח התיכון ביקשו מארה"ב לתקוף את אירן, לפני החתימה על הסכם הגרעין בשנת 2015 טרם החתימה על הסכם הגרעין. * קרי ציין כי נתניהו התלהב מהפצצת איראן ומלכים ונשיאים זרים אמרו לארה"ב כי איראן מבינה רק כוח והפצצה זו השפה היחידה

דיווח: מובארק הסכים ליישב פלסטינים במצרים כחלק מהסדר בין ישראל לעולם הערבי

נשיא מצרים לשעבר נעתר לבקשת ארה"ב לאחר מלחמת לבנון הראשונה, ואף הציע שתקום ישות פלסטינית במסגרת קונפדרציה עם ירדן, כך עולה ממסמכים חדשים (מעריב)

    פוטין לאבו מאזן: "רוסיה תומכת בהקמת מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים" (חדשות10)

    תיאסר כניסת נציגי ממשל שוויצרים לעזה * שר הביטחון אביגדור ליברמן הוציא את ההוראה בעקבות פנייתו של מתאם פעולות הממשלה בשטחים. בשבועיים האחרונים נפגשו נציגים מהממשלה השוויצרית עם ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הנייה ועם יחיא סינוואר (החדשות)

    גורם בכיר: "ישראל מתכוונת למנות שגריר חדש בירדן" * גורם דיפלומטי בכיר הצהיר כי שגרירת ישראל לעמאן תוחלף, בעקבות התקרית בה ירה המאבטח למוות בשני אזרחים ירדנים. "הם לא רוצים שהיא תחזור, זה הפך למכשול", אמר הבכיר בתגובה לאולטימטום הירדני.

חוץ

צפון קוריאה שיגרה טיל בין-יבשתי שיכול לפגוע בכל ארה"ב – טס במשך 50 דקות והגיע לגובה של 4,475 ק"מ "הטיל ששיגרנו יכול לצאת ולהיכנס מחדש לאטמוספירה"; קים ג'ונג און הכריז על מדינתו כ"מעצמה גרעינית"

לאחר חודשיים של שקט, שיגרה הלילה צפון קוריאה טיל בליסטי בין-יבשתי מסוג Hwasong-15 שנחת בים בסמוך לחופי יפן. * לפי הצהרה רשמית של פיונגיאנג, הוא טס במהירות 950 קמ"ש והגיע לגובה של 4,475 ק"מ. "הגענו למטרתנו ההיסטורית – בניית הכוח הגרעיני". לטענתם הוא בוצע ממשגר טילים חדש שנוסה לראשונה. עוד טוענים בפיונגיאנג: "הוכח שראשי הנפץ שלנו יכולים להיכנס מחדש לאטמוספירה"

לפי הפנטגון, מדובר בטיל בין יבשתי שטס למרחק של כ-1,000 ק"מ במשך 50 דקות עד שהתפרק לשלושה חלקים ונפל במים הטריטוריאליים של יפן. * סוכנות הידיעות היפנית דיווחה כי מדובר בשיגור הארוך ביותר עד כה של פיונגיאנג.

קים ג'ונג און הכריז על צפון קוריאה כעל מעצמה גרעינית: בהודעה שפורסמה בתקשורת המקומית מסר המשטר כי אפשר להרכיב על הטיל "ראש נפץ גרעיני גדול במיוחד" וכי יכולותיו משופרת משמעותית מהטילים הקודמים * השר לענייני איחוד בממשלת קוריאה הדרומית אמר אתמול כי יתכן שקוריאה הצפונית תודיע על השלמת תכנית הנשק הגרעיני שלה בשנה הבאה – "הם מפתחים את היכולות הגרעיניות שלהם במהירות גבוהה יותר מהצפוי"

– הפנטגון: "הטיל לא היווה סכנה לארה"ב או בנות בריתה"

– מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס היום לדיון חירום * טילרסון: על הקהילה הבינלאומית להעביר מסר לצפון קוריאה

– טראמפ בהודעה מעורפלת: "אנחנו נטפל בנושא, שיגור הטיל לא ישנה את גישתנו בנושא הצפון קוריאני"

– טראמפ שוחח עם נשיא דרום קוריאה וראש ממשלת יפן על תגובת המדינות לשיגור הטיל

– מזכ"ל האו"ם: שיגור הטיל של צפון קוריאה הפרה של החלטות מועצת הביטחון

– סין: מודאגים מאוד משיגור הטיל הבין-יבשתי על ידי צפון קוריאה

– האיחוד האירופי: שיגור הטיל הבליסטי – הפרה נוספת של המחויבויות הבינ"ל ע"י קוריאה הצפונית

– מקרון: שיגור הטיל מחזק את הנחישות שלנו להגביר את הלחץ על צפון קוריאה

– גרמניה תזמן את שגריר צפון קוריאה לבירור בעקבות השיגור – : "הניסוי הצפון קוריאני – איום גדול על הביטחון הבינלאומי"

איום צפון קוריאה: הוואי תפעיל מחדש מערכת המתריעה מפני תקיפה גרעינית

ביום שישי תערוך המדינה ניסוי צופרים שיבחן את המערכת, שהיתה בשימוש במלחמה הקרה, ומעתה תישמע אזעקה מדי חודש. הניסוי מגיע כחלק מההיערכות לתקיפה, ולאחר השיגור אתמול של צפון קוריאה (הארץ)

נשיא לבנון: ראש הממשלה אל-חרירי יישאר בתפקידו בוודאות, המשבר ייפתר בקרוב

מישל עאון צוטט בעיתון איטלקי אומר שהושגה הסכמה בשיחות עם הכוחות הפוליטיים בממשלה ומחוץ לה. עאון לא קיבל את התפטרותו של אל-חרירי והאשים במהלך את סעודיה

א-סיסי בנאום תקיף: "נשיג ביטחון בסיני תוך 3 חודשים"

כמעט שבוע אחרי הפיגוע הקטלני בו נהרגו יותר מ-300 איש, הורה נשיא מצרים ל רמטכ"ל החדש של צבאו להחזיר את הביטחון לחצי האי שעליו שולט למעשה ארגון דאעש בתוך 3 חודשים – "הוריתי לצבא להשתמש בכל הכוח העומד לרשותו כדי לאבטח את סיני"

    רוחאני: "סעודיה מציגה את איראן כאויבת כדי להסתיר את תבוסתה"

    דיווח: בריטניה והאיחוד האירופי הגיעו להסכם עקרונות על ה"ברקזיט" * על פי הדיווח, לונדון תשלם בין 45 ל-55 מיליארד ליש"ט, פחות מהסכום אותו דרש האיחוד. * גורם בממשלה: הטיל ספק: אני לא מכיר את התיאור הזה של מו"מ" (מעריב)

    פריצת דרך במשא ומתן על הברקזיט; המהמורה הבאה – איך יראה הגבול עם אירלנד * רק כעת הגיעו הצדדים להסכמה כי בריטניה תשלם את חובה לאיחוד האירופי כאשר תעזוב אותו. בקרוב יוכלו הצדדים להתחיל לדון כיצד ייראו היחסים ביניהם לאחר הפרידה (בלומברג)

    בית משפט בגרמניה קבע: "מנהל החשבונות של אושוויץ" כשיר לרצות את עונשו * ערעורו של אוסקר גרונינג, שנמצא אשם ביולי 2015 כמי שסייע לרציחתם של 300,000 איש במחנה ההשמדה הנאצי, נדחה – והוא יתחיל לרצות את עונשו בקרוב. בית המשפט קבע כי המאסר לא יפגע בזכויותיו של גרונינג בן ה-96, למרות גילו המתקדם

    ארגנטינה: החברה ששיפצה הצוללת שנעלמה – הואשמה בשוחד * כלי התקשורת בארגנטינה חשפו כי המצברים, שם התחיל הקצר שגרם כנראה לשריפה בצוללת שנעלמה לפני שבועיים, לא הוחלפו אלא שופצו (חדשות10)

    ארה"ב: החשוד בתכנון התקיפה בקונסוליית ארה"ב בבנגאזי ב-2012 זוכה מאשמת רצח * חבר מושבעים זיכה את אחמד אבו חטאלה מ-14 מתוך 18 האישומים נגדו, אך הוא הורשע באישומי טרור ועשוי לרצות עשרות שנים בכלא

    – החשוד בפיגוע הדריסה בניו יורק מכחיש ההאשמות * סייפולו סייפוב, שרצח שמונה אנשים באמצעות המשאית בה נהג בשביל אופניים במנהטן, מסרב להודות במעשה שביצע. עדיין לא ברור האם התביעה תדרוש עונש מוות

    טורקיה: הוצאו צווי מעצר ל-360 מתומכי פטהוללה גולן

    סעודיה: נסיך סעודי שוחרר ממעצר לאחר שהסכים לשלם מיליארד דולר * מיטאב בין עבדאללה שוחרר אתמול ממעצר במסגרת הסכם פשרה עם הרשויות הסעודיות שמסגרתו יוותר על נכסים בשווי מיליארד דולר * יורש העצר מוחמד בין סלמאן מסר החודש כי רוב העצורים הסכימו לחלק מהכסף שהשיגו בצורה לא חוקית בתמורה לשחרורם. בין סלמאן אמר כי הרשויות צפויות לקבל 100 מיליארד דולר בהסכמי פשרה. (בלומברג)

    הפיליפינים: 14 מורדים נהרגו בקרבות עם הצבא מדרום לבירה

    תימן: שני בני אדם נהרגו הלילה בפיצוץ מכונית תופת מחוץ למשרדי ממשלה בעדן * דאעש קיבל אחריות לפיגוע

צרכנות

    ממחר בחצות: מחיר ליטר דלק יעלה ב-8 אגורות * למרות ההמלצה להוזיל בקרוב את מחיר הדלק, העדכון החודשי כוללה עלייה מתונה של 1.32% במחיר התדלוק. * תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 17 אגורות לליטר, כמו בחודש הנוכחי

    ראשי רשויות: "להעלות את הארנונה" * 18 רשויות הגישו בקשה להעלות את הארנונה לתושבים החל מינואר, בטענה שהארנונה שאנו כבר משלמים לא מספיקה. משרד הפנים בוחן את הבקשות (החדשות)

    המועצה לצרכנות: לכתוב על כל כספומט את גובה העמלה * מנכ"ל המועצה לצרכנות: יש כספומטים שבהם העמלות מגיעות גם ל-8.9 שקלים וזה גורם שמשפיע על הזמינות. הגילוי הנאות של העמלה צריך להיות באמצעות שילוט על המכשיר עצמו, ולא יופיע רק אחרי שהלקוח כבר הכניס את הכרטיס * מנכ"ל איגוד הבנקים: אין שום בדל של בעיה בנגישות הציבור למזומן  (News1)

    המפקחת על הבנקים: "אני ערה לסוגייה של סגירת סניפים; מספר הכספומטים עלה דרמטית" * חדוה בר בדיון על עמלות המשיכה מכספומטים בוועדת הכלכלה: "אנחנו מאשרים סגירת סניפים תחת מגבלות. אם אין כספומט מוזל אנחנו דורשים מהבנק להשאיר את הכספומט וב-20 סניפים כבר דרשנו שהכספומט יישאר" (דה מרקר)

כלכלה

 שערים יציגים (21/11/17): דולר = 3.504 ; ליש"ט = 4.6923 ; אירו = 4.1448 ; פרנק שוויצרי = 3.5528

    שובר שיאים: מטבע הביטקוין חצה לראשונה את רף ה-10,000 דולר * המטבע הדיגיטלי הגיע לשווי שיא, כאשר הוא מוערך בשווי של 10,831.75 דולר למטבע. רק לפני שבע שנים המטבע היה שווה שישה סנט בלבד (מעריב)

    על רקע חילולי השבת: רכבת ישראל חזרה להפסיד אחרי שנתיים של רווחים * ההפסד נרשם למרות גידול מתמשך במספר הנוסעים ברכבת ובהכנסות (דה מרקר)

בעולם

    שמונה חמורים בהודו אכלו צמחים יקרים ונשלחו למאסר * בכלי התקשורת במדינה נראה תיעוד של האסירים הממושמעים יוצאים בטור מהכלא לאחר מאסר של ארבעה ימים. "הזהרנו את בעלי החמורים כמה פעמים, אבל הוא לא שמע בקולנו", סיפר שוטר בעיירה (ניו יורק טיימס)


error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן