Skip to content

פעוטה בת שנה וחצי שרדה את הטורנדו. משפחתה נספתה

עד כה דווח על 30 בני אדם לפחות שנהרגו בסופות במרכזה של ארצות הברית ובמערב התיכון. חלקם הגדול באינדיאנה ובקנטאקי. לא ברור כמה עדיין נעדרים. 80 סופות טורנדו פגעו בסוף השבוע באינדיאנה, אלבמה, אוהיו, טנסי, אילינוי וקנטאקי, וירג'ניה ומדינות נוספות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עד כה דווח על 39 בני אדם לפחות שנהרגו בסופות במרכזה של ארצות הברית ובמערב התיכון,  חלקם הגדול באינדיאנה ובקנטאקי. פעוטה בת שנה וחצי נמצאה במרחק עצום מביתה ונותרה בחיים. כל משפחתה נספתה. 80 סופות טורנדו פגעו בסוף השבוע באינדיאנה, אלבמה, אוהיו, טנסי, אילינוי, קנטאקי ומדינות נוספות

מאת עמית קרטס בנין

צילומי ההרס באינדיאנה
צילומי ההרס באינדיאנה

בתקשורת האמריקנית מדווחים על תינוקת בת שנה וחצי מדרום-מזרח אינדיאנה, שנמצאה במצב קשה כ-15 ק"מ מביתה באינדיאנה. כל משפחתה נספתה בסופה, ההורים אחותה ואחיה הקטנים. בארה"ב מנסים הבוקר להעריך את נזקי הסערה, שגבתה עד כה את חייהם של 39 בני אדם. נשיא ארה"ב הציע סיוע של הסוכנות הפדרלית למצבי חירום למדינות שנפגעו.

הפעוטה שנמצאה מאושפזת כעת במצב קשה מאוד בבית חולים בקנטאקי. היא סובלת מחבלות בראשה, והרופאים אומרים כי חייה בסכנה.

עיירה שלמה כנראה נמחקה לגמרי בדרום אינדיאנה בסוף השבוע, כשסופת טורנדו חלפה ממש מעל המקום. בעיירה מריסוויל מתגוררים 1,900 תושבים והדיווחים משם מקוטעים בשל קשיי תקשורת ופגיעה באספקת החשמל. עד כה דווח על 39 בני אדם לפחות שנהרגו בסופות במרכזה של ארצות הברית ובמערב התיכון. חלקם הגדול באינדיאנה ובקנטאקי. לא ברור כמה עדיין נעדרים. דווח על 80 סופות טורנדו, שפגעו באינדיאנה, אלבמה, אוהיו, טנסי, אילינוי, קנטאקי, וירג'יניה ומדינות נוספות.

שירות החיזוי הלאומי האמריקאי מדווח על הרס עצום באזור של הנריוויל, עיירה בת שלושת אלפים איש מצפון לגבולה של קנטאקי. הנזק ניכר על פני קילומטרים רבים באזור העיירה.

סופת טורנדו 0צילום ויקימדיה)
סופת טורנדו (צילום: Justin1569 at en.wikipedia)

התושבים הסתגרו בבתים ובמרתפים ובתום הסופה הסתובבו המומים וצפו בהרס. בשל רשת החשמל שנפגעה, האור היחיד הוא מפנסי מכוניות, שגם הן נערמו זו על זו לאחר שהועפו באוויר. בדרום אינדיאנה דווח על אוטובוס ילדים שהוטח בבית ובמסעדה והנזק הוא עצום. עוד דווח על תחנת מכבי אש שהתעופפה, גג של בתי ספר שנקרע והועתק ממקומו וגדר של בית כלא קרסה. זו המתקפה השנייה של סופות טורנדו הרסניות בשבוע החולף.

הסופות אמנם נחזו מראש, אך איש לא צפה את עוצמת הסופות. "זה היה התסריט הגרוע ביותר ואין שום דרך להתכונן לו", כך אמר חזאי אמריקני בחוסר אונים, כשהגיעו הדיווחים על ההרס שנגרם.

שדרי טלוויזיה אמריקניים מדווחים שלא ראו גל סופות כזה מעולם. לא מדובר בסופת אביב שהקדימה. ההיקף והעצמה של הסופות אינה זכורה לאיש מהם. הסופה עדיין נמשכת והתראות לסכנת חיים נשמעות ללא הפסק באמצעי התקשורת האמריקניים. עשרה מיליון תושבים נמצאים באזורי הסכנה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן