Skip to content

התביעה הצבאית לא מתנגדת לדיון בדלתיים פתוחות במשפטה של עהד תמימי, בית הדין הצבאי טרם החליט

במהלך דיון בבית הדין הצבאי לערעורים הציעה התביעה הצבאית להחזיר את הדיון בהחלטה לבית הדין הצבאי שפסק על דיון בדלתיים סגורות. עו"ד גבי לסקי: "לאחר שדיוני המעצר של עהד התקיימו בדלתיים פתוחות ולאחר שדו"צ שלח לאמצעי התקשורת סרטון של מעצרה, הבינו במערכת שיש במה להתבייש בהליכים נגדה וכי עדיף לקיים משפט סתר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התביעה הצבאית אינה מתנגדת לניהול משפטה של עהד תמימי בדלתיים פתוחות — כך אמר אתמול (שני) נציגה בבית המשפט, עורך הדין רב סרן גלעד פרץ. זאת, במסגרת ערעור שהגישה עורכת דינה של תמימי, גבי לסקי, על החלטת בית המשפט הצבאי בעופר שקבע כי הדיון יתקיים בדלתיים סגורות. בהחלטתו הסביר כי סגירת הדיונים היא "לטובת תמימי". עו"ד גבי לסקי: "לאחר שדיוני המעצר של עהד התקיימו בדלתיים פתוחות ולאחר שדו"צ שלח לאמצעי התקשורת סרטון של מעצרה, נראה שההחלטה לסגור דלתות נובעת מכך שסוף סוף הבינו במערכת שיש במה להתבייש בהליכים נגדה וכי עדיף לקיים משפט סתר מאשר להציג את הפארסה בפומבי."

עהד תמימי בבית המשפט (ארכיון - צילום: אורן זיו אקטיבסטילס)
עהד תמימי בבית המשפט (ארכיון - צילום: אורן זיו אקטיבסטילס)

בדיון בבית המשפט הצבאי לערעורים הסביר התובע עו"ד  פרץ כי התביעה הצבאית לא התנגדה לקיים את המשפט בדלתיים פתוחות גם בדיון שהתקיים בבית המשפט בעופר. "אנחנו השארנו את הבקשה לפתיחת הדלתיים לשיקול דעת בית המשפט קמא, וכך נשאיר את הבקשה לשיקול דעת בית המשפט הנכבד", אמר. עוד אמר כי מבחינת התביעה הצבאית, ניתן להשיב את הסוגיה לבחינה מחודשת בבית המשפט הצבאי בעופר.

הסנגורית לסקי התנגדה וטענה כי בית המשפט לא ישנה את החלטתו. עם זאת, בית המשפט הצבאי לערעורים לא מסר החלטה, והוא צפוי לפרסמה בימים הקרובים. עם זאת, בית המשפט התיר לפרסום את פרוטוקול הדיון עצמו, לאחר שגם עצם הדיון בפתיחת הדלתיים התנהל בדלתיים סגורות.

מדובר צה"ל נמסר כי ״בית המשפט בערכאה הראשונה החליט לקיים את הדיונים בעניינה של עהד תמימי בדלתיים סגורות.  הסנגוריה הגישה ערעור על החלטה זו, שדן אתמול בבית המשפט הצבאי לערעורים. בהסכמת הצדדים הדיון התקיים שלא בנוכחות עהד תמימי. מאחר שמדובר בערעור על סגירת דלתיים, הוחלט שדיון זה יתקיים בדלתיים סגורות" וכי – "טרם התקבלה החלטה בנושא הערעור".

גורם צבאי ציין כי "הדיון בדלתיים סגורות הינו ברירת מחדל בתיקי נוער. כמו כן, בערכאה הראשונה החליט בית המשפט לפרסם את פרוטוקול הדיון עם סיומו."

עהד תמימי, המואשמת בידויי אבנים ותקיפת חיילים בכמה תקריות, נעצרה לאחר שתיעוד שלה תוקפת חיילים בידיים חשופות הופץ ברשת. הליך מעצרה של תמימי נוהל כולו בדלתיים פתוחות וגרר ביקורת בתקשורת הבינלאומית על מעצרה. לאחר הגשת כתב האישום, החליט בית המשפט לסגור את דלתות המשפט בפני הציבור, זאת על אף שהתביעה הצבאית לא ביקשה זאת ובניגוד לרצונה של תמימי ומשפחתה שביקשו דיון פתוח לציבור ולתקשורת.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן