Skip to content

מכונת הכסף של עולם האמנות העכשווית בפסטיבל אפוס לסרטי אמנות

שרשרת המזון של תעשיית האמנות העכשווית בעולם, מתחילה בסטודיו של האמן שמייצר "הכי גדול", "הכי ביזארי" ו"הכי זה שתצפו בעבודותיו, תשאלו what the fuck" ומסתיימת במיליארדר התורן שרוכש על מנת למכור ברווח. בדיוק כמו נכס נדל"ני.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הסרט הדוקומנטרי הקנדי "גבולות פרוצים – מסע אל תוך עסקי האמנות" המוקרן בימים אלו בפסטיבל אפוס לסרטי אמנות במוזיאון תל אביב, סוקר את שלל הכוחות המניעים את תעשיית המסחור של האמנות העכשווית. זוהי תעשייה משומנת היטב החל מהייצור וכלה במחזור הכספים שמגלגלת. במשחק הזה משתתפים, אוצרים, גלריסטים, אספנים, תורמים, בתי מכירות פומביות, ירידים עולמיים, עיתונאים ומבקרים ואחרונים חביבים: האמנים! כל השחקנים בלי יוצא מן הכלל הופכים את האמנות לסחורה חמה הממתגת את בעליה בסולם העושר העולמי. הגלריסטים דוחקים באמן לייצר עוד ועוד וכמה שיותר גדול ובומבסטי וכמובן כמה שיותר לא מובן. האספנים מצקצקים ורוכשים. המותג מתפרסם עד כדי כך שאפילו המוזיאון היוקרתי רוצה אותו לאוסף, אך אבוי…למוזיאון אין ממון דיו. המוזיאון פונה לידידיו התורמים שגם הם רוצים לקבל קרדיט על עושרם ויוקרתם וכך נולד לו אמן מפורסם ששרשרת מזון ניזונה ממנו גם לאחר מותו. דרך אגב, אין קשר בין הערך האמנותי תרבותי של ה"נכס" לבין הערך המסחרי שלו. מיהו האמן בר המזל שיכול להתברג בשרשרת הזו? תשובות בסרט "גבולות פרוצים – מסע אל תוך עסקי האמנות" של בארי אבריץ בשבת 17.3 בשעה 21:30.

לצפייה בטריילר הרשמי לחץ כאן

האמן קונס, מלך האמנות הממוסחרת

סרט נוסף המוצג בפסטיבל ועוסק אף הוא בתחום האספנות, נוגע בתעשייה הזו מנקודת מבט שונה. הסרט "האוסף הסיני של אולי זיג" של הבמאי השוויצרי מיכאל שנדלהם, מספר את סיפורו של איש העסקים השוויצרי אולי זיג, שחשף לעולם המערבי את העשייה העכשווית של האמנים הסיניים החל משנות ה-70 של המאה הקודמת, עד לימינו.

זיג שנשלח לסין מטעם חברת שינדלר למעליות, לייצג עיסקה מסחרית משותפת בסין, בילה שנים ארוכות שם ולמד להכיר מקרוב את תרבותה. מתוך אהבתו לאמנות, הוא החל להתעניין בסצינה המתרחשת שם ולהכיר מקרוב את כל האמנים החשובים, מאיי וויי וויי ועד זנג פאנזי. הוא הפך לאספן האמנות הסינית העכשווית הגדול מכולם ולחברם של האמנים שחווים לו את פריצתם לתודעת עולם האמנות המערבי.זיג הבטיח שהאוסף ימצא בסוף את דרכו חזרה לסין. הבטחתו קוימה, זיג תרם חלק נכבד מהאוסף למוזיאון M+ בהונג קונג שהוא שותף להקמתו ולעיצובו.

למבקרים בהונג קונג מומלץ לא להחמיץ את המקום. M+ Pavillon, West Kowloon Cultural District

הסרט יוקרן ב-17.3 בשעה 10:30

לצפייה בטריילר לחץ כאן

אולי זיג ואמנים סיניים

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן