Skip to content

צה"ל עירני ודרוך אך העבודות לבניית המכשול התת קרקעי חודשו

בצה"ל נערכים לשבוע בו ינסה החמאס לייצר פרובוקציות ולגרום למהמות נוסח יום שישי בסמוך לגדר המערכת. אבל ניכר כי המתח לאורך הגדר נחלש והעבודות בגדר המערכת חודשו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

16מפגינים נהרגו שלשום ביום פתיחת "צעדת השיבה".   הנושא הועלה אמש בכינוס דחוף של מועצת הביטחון .  למרות הכל, הבוקר (ראשון) חודשו העבודות לבניית החומה התת קרקעית לסיכול מנהרות באזור. העבודות הופסקו בשבוע שעבר לאחר שכמה כלים הוצתו על ידי פלסטינים שהצליחו לחדור לשטח ישראל. בשטח העימות באזור גדר המערכת ניכר כי המתיחות נחלשה.

יחד עם זאת קמפיין צעדת השבעה בגבול רצועת עזה עתיד להימשך כחודש וחצי, עד "יום (האסון) הנכבה" שיתקיים ב-15 במאי, היום שבו אמורה שגרירות ארצות הברית לעבור לירושלים – אז צפויה המחאה להגיע לשיא.
במהלך ההלוויות שערכו אתמול בעזה, צעדו המוחים עם דגלי פלסטין וקראו "נקמה". תוך  כך צה"ל והשב"כ זיהו 10 מהם כפעילי טרור ואילו החמאס הודה כי 5 מהם הנם פעיליו.
אין ספק כי הקרב האמתי יתקיים כעת בתודעת ציבור העולמי כשהחמאס ינסה למנף ולמצב את האירוע במה שהם מכנים כ"טבח" כשישראל תאלץ לצאת לקרב על תודעת העולם עם הסברים ויזואליים להוכחת הטענה כי האירוע כולו ממונף על י די החמאס במטרה ברורה לפעילות טרור כנגד ישראל ולהשתמש בילדים, נשים וגברים שיפגעו כהוכחה ניצחת שישראל טובחת בפלסטינים. בנקודה אחת הצליח החמאס – להחזיר את תשומת לב העולם לרצועת עזה שנדחקה בעת האחרונה לשולי התודעה עולמית.

אתמול (שבת) העימותים לאורך גדר הרצועה היו בעצימות נמוכה בהרבה והסתיימו ב-25 פצועים פלסטינים, במצב קל עד בינוני.
תוך כך הכוננות הגבוהה של כוחות צה"ל באוגדת עזה עם כוחות התגבור תימשך לכל הפחות בשבוע הקרוב, וייתכן שעד ליום העצמאות. בצה"ל העניקו אמש והיום גיבוי ללוחמים שירו שלשום לעבר עשרות מפרי סדר פלסטינים והרגו 16 מהם. לפי צה"ל ושב"כ לפחות עשרה מהם הם פעילי טרור מובהקים וחלקם שייכים לחמאס.
בצה"ל לפי הערכות בצבא, הפרות הסדר בגבול יימשכו גם בימים הקרובים בקצבים משתנים וכך גם הניסיונות לבצע פיגועים בחסותן. אחת האפשרויות היא החרפה ביטחונית מצד חמאס שיאפשר ירי רקטות לעבר ישראל או ישחרר את הרסן עוד יותר בפיגועי שטח במתווה של צליפה, מטעני חבלה וירי נ"ט לעבר כוחות צה"ל.


חיסול חוליית הטרור
שלשום התקרבו שני מחבלים אל הגדר בצפון הרצועה וירו לעבר חיילים. צה"ל הגיב במהירות ותקף את חוליית הטרור, וכן עמדות חמאס סמוכות באמצעים שונים: ירי מנשק קל, ירי מטנקים וירי מכלי טיס. התוצאה: המחבלים חוסלו, אף חייל לא נפגע. סגן ק׳, מפקד צוות באגוז שהשתתף באירוע, סיפר לתקשורת: ״קיבלנו דיווח על שתי דמויות חשודות מתקרבות לגדר. התחלנו להתקדם לנקודה ותוך כדי ריצה קיבלנו דיווח שהדמויות זוהו כמחבלים חמושים. התמקמנו בנקודה והחלו חילופי אש בין הלוחמים של היחידה לחמושים. הלוחמים חתרו למגע, ביצעו ירי מדויק ומקצועי לעבר החמושים, נטרלו אותם ומנעו פגיעה בכוחותינו ובתשתיות ביטחוניות במרחב הגדר.  לאחר סיום האירוע נמצאו כלי נשק ורימונים שנשאו עליהם המחבלים״. הבוקר פורסם כי ישראל מחזיקה בגופת אחד המחבלים שביצעו את ניסיון פיגוע הירי נגד כוחות צה"ל ביום שישי בצפון הרצועה. מדובר במסעב סלול, בן 23 פעיל בזרוע בצבאית של חמאס. כך דיווחו שני כלי תקשורת גדולים בעולם הערבי. חמאס והזרוע הצבאית שלו נמנעו מלהתייחס לעניין. לטענת מקור פלסטיני מקומי בעזה גם גופת המחבל  שנורה בניסיון פיגוע הירי מוחזקת בידי ישראל.

רימון יד שהיה בידי חוליית הטרור (צילום: דובר צה"ל)
רימון יד שהיה בידי חוליית הטרור (צילום: דובר צה"ל)
רובה הסער שהיה בידי חוליית הטרור (צילום: דובר צה"ל)
רובה הסער שהיה בידי חוליית הטרור (צילום: דובר צה"ל)

הפלסטינים שנהרגו (צילום: תקשורת פלסטינית)
הפלסטינים שנהרגו (צילום: תקשורת פלסטינית)
העשרה שזוהו כפעילי החמאס
העשרה שזוהו כפעילי החמאס

לפי הערכות בצבא, הפרות הסדר בגבול תתמשכנה גם בימים הקרובים במינונים משתנים וכך גם הניסיונות לבצע פיגועים בחסותן. אחת האפשרויות היא החרפה ביטחונית מצד חמאס שיאפשר ירי רקטות לעבר ישראל או ישחרר את הרסן עוד יותר בפיגועי שטח במתווה של צליפה, מטעני חבלה וירי נ"ט לעבר כוחות צה"ל.

יו"ר מרץ החדשה, ח"כ תמר זנדברג התייחסה לאירועים וכתבה אתמול בדף הפיסבוק שלה כי יש לחקור את אירועי אמש בגבול רצועת עזה. לאור פגיעה נרחבת בפלסטינים אתמול בגבול רצועת עזה – 17 הרוגים ומאות רבות של פצועים, ביניהם מירי חי, ולאור עדויות על ירי במפגינים לא חמושים לרבות צילומים בהם נראה ירי בגב, קוראת מרצ לחקירת האירועים אתמול ולהסקת מסקנות מהירה.התוצאות הקשות והעדויות המצולמות מחייבות בדיקה ישראלית עצמאית, לרבות בחינת הוראות הפתיחה באש וההתכוננות הצבאית והמדינית לאירועים. זוהי חובה ישראלית לדעת מה קרה שם, ומעבר לכך זהו גם אינטרס ישראלי כדי למנוע הידרדרות לסבב אלימות מסוכןאסור שמדיניות יד קלה על ההדק תביא לאובדן חיים של חפים מפשע ותדליק את כל האזור". " ביטחונם ושלומם של בני אדם משני עברי הגבול תלויים זה בזה ועל ישראל מוטלת חובה לנהוג באיפוק ועל פי החוק. בדיקה ישראלית אמתית ובלתי תלויה מתחייבת לצורך הפקת לקחים והימנעות מהסלמה נוספת זה הזמן להסיר את המצור מעל עזה ולדון בהקלות הומניטריות במקום לדרדר את האזור לסבב אלים נוסף", אומרת חברת הכנסת.

בראיון שהעניק הבוקר שר הביטחון אביגדור ליברמן הוא התייחס לדבריה של זנדברג ואמר כי  "לא נשתף פעולה עם שום ועדת חקירה, זו הפגנת צביעות. אני מצטער שגם במדינת ישראל אזרחי ישראל מצטרפים לכל הקולות האלה", אמר ליברמן בראיון לכאן ב', "מרצ מזמן לא מייצגת אינטרס ישראלי ולא שייכת למדינת ישראל. הם מייצגים אינטרס פלסטיני בכנסת ישראל".ליברמן הוסיף וטען כי צעדת השיבה הייתה כישלון מבחינת חמאס. "הגיעו קצת יותר מ-40 אלף איש", אמר השר "90% הם אנשי חמאס ופקידי חמאס והמשפחות שלהם שחויבו לבוא. לא הגיעו פשוטי העם". ליברמן אמר עוד כי כל מדינה אחרת הייתה מגיבה באופן קיצוני יותר לפגיעה בריבונותה, וציין שמרבית ההרוגים היו פעילי טרור: "לפחות 11 איש אנחנו יודעים בוודאות שהיו פעילי טרור מובהקים".

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן