Skip to content

עיקר החדשות – יום חמישי 10 במאי 2018

כותרות המהדורה     פרטים נוספים על התגובה נגד סוריה: 28 מטוסים, 70 טילים, למעלה מ-50 יעדים, 23 הרוגים (בטחוני)     באיראן מכחישים קשר לניסיון התקיפה נגד ישראל, ומאיימים בנקמה; הקבינט יתכנס בשעה הקרובה (בטחוני)     מהפך במלזיה: הממשלה הפסידה לראשונה מאז עצמאות המדינה לפני 60 שנה; ראש הממשלה הבא יהיה בן 92 (חוץ)     דיווח: […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    פרטים נוספים על התגובה נגד סוריה: 28 מטוסים, 70 טילים, למעלה מ-50 יעדים, 23 הרוגים (בטחוני)

    באיראן מכחישים קשר לניסיון התקיפה נגד ישראל, ומאיימים בנקמה; הקבינט יתכנס בשעה הקרובה (בטחוני)

    מהפך במלזיה: הממשלה הפסידה לראשונה מאז עצמאות המדינה לפני 60 שנה; ראש הממשלה הבא יהיה בן 92 (חוץ)

    דיווח: פסגת הגרעין של טראמפ-קים תיערך בעוד חודש בדיוק בסינגפור (חוץ)

חדשות

שריפה פרצה במושב גילת בדרום; תושבים פונו מבתיהם

שריפת קוצים פרצה הצהריים במושב גילת בדרום. בעקבות השריפה נחסמה הכניסה למושב גילת, והתלמידים נשארו בבתי הספר עם הצוותים החינוכיים. רחוב אחד פונה ליתר ביטחון * חמישה בני אדם נפגעו בשריפה באורח קל משאיפת עשן, ארבעה מתוכם סירבו להתפנות לקבלת טיפול רפואי. * מחקירה ראשונית עולה כי הדלקת גזם בצורה לא מבוקרת היא שגרמה לפריצת הדליקה

לקראת פינוי אפשרי: מה יעלה בגורל היישוב עשהאל?

הממשלה תכריע היום בנוגע לפינוי אפשרי של משפחות מהיישוב עשהאל. לקראת תשובת בג"ץ- התושבים שחלקם מגורשים מגוש קטיף, קוראים לממשלה לאשר את היישוב. התושבים: "איך הממשלה הכי ימנית פונה שמאלה?" (סרוגים)

השביתה בנמלי חיפה ואשדוד: בית הדין הארצי לעבודה הנפיק צו הבאה לראשי הוועדים שלא התייצבו לדיון

למרות הצו המורה לעובדים לשוב לעבודה שגרתית, השביתה נמשכת, גם בנמל חיפה, וראשי ועד העובדים לא התייצבו לדיון בבית הדין. ההסתדרות: "הסחבת במו"מ בלתי נתפסת" * ביה"ד הורה להביא את ראשי ועדי הנמלים לדיון – אך המשטרה טרם מצאה אותם

בעקבות שביתת הנמלים: צים בוחנת אפשרות להוצאת חלק מפעילותה מישראל

מנכ"ל צים הזהיר את משרד התחבורה כי המצב חמור: "אי מציאת פתרון דרסטי בהובלת משרד התחבורה ימשיך לפגוע פגיעה אנושה בספנות הישראלית, וכפועל יוצא בסחר הישראלי" (דה מרקר)

פוליטי

    גבאי: לממשלה אין אופק מדיני * יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי האשים היום בכנס הרצליה את הממשלה בהיעדר אופק מדיני במאבקים הצבאיים מול איראן והפלסטינים, ואמר כי על ישראל להצטרף למאמץ הדיפלומטי הבינלאומי לחתום על הסכם גרעין חדש ו"לא להפנות עורף לידידותינו באירופה" (הארץ)

בטחוני

פרטים נוספים על התגובה נגד סוריה: 28 מטוסים, 70 טילים, למעלה מ-50 יעדים, 23 הרוגים

משרד ההגנה הרוסי חושף מידע חדש על התקיפה הישראלית בסוריה: בתקיפה השתתפו 28 מטוסי F-15 ו-F-16 השירו כמעט 60 טילים, 10 טילי קרקע-קרקע נוספים נורו מישראל לעבר היעדים, לפי משרד ההגנה הרוסי כמחצית מהטילים הישראליים יורטו * למרות האמירה כי יורטו מרבית הטילים, הצבא הסורי מודה כי תחנת רדאר ומחסן תחמושת הושמדו ונזק נגרם לכמה מגדודי ההגנה האווירית

– הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי בין ההרוגים בתגובה הנרחבת של חיל האוויר בעקבות המתקפה האיראנית היו 23 הרוגים מתוכם חמישה חיילים של המשטר בהם 2 קצינים. * בדמשק טוענים: רק שלושה נהרגו, ושניים נפצעו.

חמש סוללות נ"מ סוריות שירו טילים לעבר המטוסים הישראלים הושמדו

אמש, במהלך ההתקפה הישראלית בשטח סוריה נגד עשרות מטרות איראניות. שיגרו הסורים עשרות טילים לעבר המטוסים, אך בחסדי שמים לא הצליחו לפגוע בהם. * בתגובה תקפו המטוסים חמש סוללות נ"מ סוריות והשמיד אותן. (הארץ)

באיראן מכחישים קשר לנסיון התקיפה נגד ישראל, ומאיימים בנקמה

סגן יו"ר וועדת הביטחון הלאומי באיראן: "לאיראן אין קשר לטילים שנורו הלילה על ישראל" * חבר הוועדה לביטחון לאומי באיראן אמר: "ישראל ביצעה טעות אסטרטגית ותשלם מחיר גבוה. ישראל תתחרט על כך שהיא בחנה את יכולותיה של איראן בסוריה. שפת האיומים לא תועיל והנקמה האיראנית תגיע"

פייק ניצחון; כלי תקשורת בלבנון: הירי מסוריה גרם לנזק כבד למתקנים צבאיים בישראל

בזמן שבישראל מדווחים על התקיפה הנרחבת ביותר בסוריה מזה עשורים ועל כישלון המבצע האיראני, מעבר לגבול מציגים את ההתרחשויות הלילה באור שונה. ערוץ אלמיאדין הלבנוני המקורב לאסד ולאיראן דיווח כי עשרות טילים נורו מסוריה לעבר מתקנים צבאיים בשטח ישראל וגרמו להם נזק כבד. לפי הדיווח, בישראל לא מדווחים כי ארבעה מתקנים ביטחוניים גדולים ברמת הגולן הותקפו ונפגעו וכך גם עמדות צה"ל בחרמון. עוד דווח באלמיאדין כי במתקפת הטילים נפגעו מרכזי תקשורת והאזנה של צה"ל, בסיס מודיעין, מנחתי מסוקים ומפקדות של הצבא הישראלי. (הארץ)

– בסוכנות הידיעות הסורית של אסד ניסו להראות שהכל מצויין בדמשק אחרי הלילה הסוער: "בוקר דמשק…עמידה איתנה וניצחון" (כאן)

– בעיר חלב שבסוריה חוגגים את היירוטים של מערך ההגנה האווירית הסורי, בחלוקת ממתקים

    בצל המתיחות עם סוריה: הקבינט המדיני-ביטחוני, יתכנס הערב בשעה 17:30 בקריה בתל אביב

    שרידי טילי נ"מ סוריים, ששוגרו במהלך הלילה, התגלו בלבנון

    טרור העפיפונים נמשך: שריפת קוצים פרצה באזור הקיבוץ בארי עקב עפיפון תבערה מאזור הרצועה

    מסתמן: הצבא ישנה את הוראות הפתיחה באש נגד מפעילי עפיפוני תבערה * בצל הביקורת על הצבא על רקע הצתת שדות החקלאים בנגב המערבי על גבול רצועת עזה גורמים בפיקוד דרום אמרו כי ירי לעבר המפעילים יצמצם את התופעה שמדאיגה את תושבי האזור. * מדו"צ סירבו להתייחס לנושא (וואלה)

מדיני

בעולם מגבים את ישראל: "לישראל הזכות להגן על עצמה"; יש לשמור על איפוק

תגובות וגיבויים בעולם למתקפה הישראלית בסוריה בעקבות ניסיון הירי שבוצע לעבר רמת הגולן.

– ארה"ב: הבית הלבן: מגנים את המתקפה האיראנית הפרובוקטיבית, משטח סוריה לכיוון אזרחים ישראלים. משמרות המהפכה נושאים באחריות להשלכות של מעשיהם

– רוסיה: הקרמלין קרא לישראל ולאיראן להרגיע את הרוחות ולפתור את הסכסוך ביניהן באמצעים דיפלומטיים בלבד * שר החוץ הרוסי: "זו התפתחות רצינית, צריך לפתור את המצב באמצעות דיאלוג. שני הצדדים צריכים להימנע מפרובוקציות"

– גרמניה: שר החוץ הגרמני אמר במסיבת עיתונאים משותפת עם שר החוץ הרוסי לברוב: "ההתקפה האיראנית היא פרובוקציה, לישראל יש את הזכות להגן על עצמה" * קנצלרית גרמניה: "ההסלמה בשעות האחרונות מראה לנו שמלחמה ושלום באמת מונחים על הכף. אני מציעה לכל הצדדים המעורבים לשמור על איפוק"

– בריטניה: שר החוץ הבריטי גינה את "התקיפה האיראנית נגד ישראל". בנוסף, דרש מאיראן להימנע מתקיפות נוספות העלולות להוביל לחוסר יציבות אזורי * ראשת ממשלת בריטניה, אף קראה לרוסיה "להשתמש בהשפעתה בסוריה כדי למנוע התקפות עתידיות של איראן"

– בחריין: שר החוץ של בחריין, גיבה את הפעולה הישראלית: "כל עוד איראן מפרה את הסטטוס קוו באזור, והופכת את המדינות לשטח הפקר באמצעות כוחותיה, לכל מדינה כולל ישראל יש הזכות להגן על עצמה ולהשמיד את מקורות האיום"

סוריה: התקיפה הישראלית – שלב חדש בתוקפנות נגדנו

משרד החוץ הסורי אמר היום כי התקיפה הישראלית הלילה בסוריה מסמלת את תחילתו של שלב חדש בתוקפנות נגד סוריה. לפי ההודעה, "המעורבות הישראלית הישירה והגלויה, לאחר שפעלה בשנים האחרונות באופן נסתר על ידי תמיכה בארגוני הטרור, מסמלת את תחילתו של שלב חדש בעימות ובתוקפנות נגד סוריה".

חוץ

מהפך במלזיה: הממשלה הפסידה לראשונה מאז עצמאות המדינה לפני 60 שנה; ראש הממשלה הבא יהיה בן 92

ראש הממשלה לשעבר מהאתיר מוחמד, שחזר מפרישה לחיים הפוליטיים והצטרף למפלגת האופוזיציה, זכה ברוב הקולות וגבר על בן חסותו לשעבר וראש הממשלה הנוכחי נג'יב רזאק, שמואשם בפרשת שחיתות. * זו היא הפעם הראשונה שמפלגת השלטון במדינה, הפסידה בבחירות מאז שמלזיה זכתה לעצמאות מבריטניה ב-1957. * לאחר הכרזת התוצאות, ראש הממשלה המכהן הכיר בהפסדו. (גרדיאן)

דיווח: פסגת הגרעין של טראמפ-קים תיערך בעוד חודש בדיוק בסינגפור

דיווח בקוריאה הדרומית: פגישתם של טראמפ וקים ג'ונג און תיערך ב-10 ביוני * הנשיא האמריקני דונלד טראמפ אמר כי "ההישג המשמעותי שלו יהיה פירוז גרעיני מלא בחצי האי הקוריאני". עוד אמר כי הוא "מאמין לקים ג'ונג און שהוא רוצה להוביל לעולם אמיתי חדש"

    הסכם הגרעין: המשטר האיראני הודיע כי מחר בצהריים יתקיימו בכל רחבי המדינה הפגנות עממיות נגד ארה"ב לאות מחאה על פרישתה מהסכם הגרעין

    – רוסיה: מחפשים דרכים לשמור על הסכם הגרעין ללא ארה"ב * משרד החוץ הרוסי: איראן ורוסיה ישמרו על שיתוף פעולה בנושא הגרעיני, למרות יציאתה של ארצות הברית מההסכם בין טהראן למעצמות

    – שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר כי "חשוב להמשיך ולקיים את הסכם הגרעין, למרות פרישתה של ארצות הברית". הוא הוסיף שהחברות האחרות בהסכם מחפשות ביחד דרכים לשמר אותו

    – בכיר איראני: "אחרי פרישת ארה"ב מהסכם הגרעין – אירופה לא תציל אותו" * סגן מפקד משמרות המהפכה באיראן, חוסיין סלאמי, אמר כי מדינות אירופה לא יוכלו להציל את הסכם הגרעין לאחר פרישתה של ארצות הברית. סלאמי אמר כי "אירופה אינה יכולה לפעול באופן עצמאי, אויבינו אינם מעוניינים בעימות צבאי – אלא ללחוץ עלינו באמצעות סנקציות כלכליות. ההתנגדות היחידה היא להתעמת איתם". (רויטרס).

    ארמניה: שר האוצר התפטר לפני הקמת הממשלה החדשה

    דרום אפריקה: שלושה הרוגים בהתקפה שהתרחשה במסגד במחוז קווה-זולו-נאטאל

    הונגריה: ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, שהושבע היום לקדנציה נוספת: "עידן הדמוקרטיה הליברלית הגיע לסיומו"

    סוריה: אסד: "אם העם הסורי ירצה שאעזוב את תפקידי – אעשה זאת בלי להסס" * נשיא סוריה אמר בראיון לעיתון יווני, שנערך לפני האירועים האחרונים במצפון, כי "עלות שיקום המדינה תהיה 200-400 מיליון דולרים". הוא הוסיף: "כל חייל טורקי במדינה – כובש" (מעריב)

    קונגו: ארבעה אנשים הגיעו לבית החולים במדינה בחשד להידבקות במחלת האבולה (חדשות10)

    קניה: לפחות 47 הרוגים בעקבות התפרצות סכר שקרס מגשמים עזים * הסכר פגע בכ-450 מבנים והשפיע על כ-2,000 בני אדם * הרשויות מסרו כי נגרם "הרס עצום" בשל שיטפונות עזים שמוטטו סכר במחוז נקורו, כ-190 ק"מ מצפון-מערב לבירה ניירובי. רבים נקברו תחת הבוץ וכוחות החילוץ מחפשים אחרי שורדים

תחבורה

    עוד תאונה לטסלה: הרשויות חוקרות תאונה בפלורידה שבה נהרגו שני אנשים * המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה (NTSB) תחקור את התאונה הקטלנית שאירעה ביום שלישי בפלורידה. מכונית טסלה מודל S התנגשה בקיר בטון והתלקחה במהירות אחר שסוללת הליתיום עלתה באש. הנהג ונוסע שישב לצידו במושב הקדמי נהרגו במקום. האדם שישב במושב האחורי נפגע לאחר שנזרק מהרכב בעת ההתנגשות. * החקירה תתרכז בגורמים לשריפה, ולא במערכת ה"טייס האוטומטי". * זוהי החקירה הרביעית שפתחו הרשויות לתאונות שבוצעו על ידי מכוניות טסלה (בלומברג)

כלכלה

    שערים יציגים (10/05/18): דולר = 3.583 ; ליש"ט = 4.8458 ; אירו = 4.2564 ; פרנק שוויצרי = 3.5731

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן