Skip to content

ישראל תקפה עשרות מטרות איראניות בשטח סוריה

בתגובה לירי רקטות לעבר ישראל בחצות הלילה תקפו מטוסי חיל האוויר עשרות מטרות של כוח אל-קודס האיראניות הפועלות בסוריה והשמידו מערכי נ.מ שהופעלו כלפי מטוסי חיל האוויר. סוכנות הידיעות הסורית טענה כי הצליחה ליירט את הטילים שנורו על ידי חיל האוויר הישראלי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חיל האוויר הישראלי תקף הלילה (חמישי) עשרות מטרות השייכות לכוח אלקודס האיראני בשטח סוריה. צה"ל אישר כי במסגרת התקיפה הותקפו אתרי מודיעין איראניים המופעלים על ידי כוח קודס וביניהם מפקדות לוגיסטיות של כוח קודס, מתחם צבאי ומתחם לוגיסטי של כוח קודס בכיסוואה, מחנה צבאי איראני צפונית לדמשק, אתרי אחסנת נשק של כוח קודס בשדה התעופה "דמשק בין לאומי", מערכות ומוצבי מודיעין המשויכים לכוח קודס ותצפית, עמדות צבאיות ואמצעי לחימה באזור החיץ. תוף כך הושמד בידי חיל האוויר המשגר האיראני ממנו שוגרו הטילים לעבר ישראל הלילה. תקיפת חיל האוויר באה בתגובה לירי רקטות שירה בחצות הלילה כוח אלקודס האיראני מסוריה לעבר ישראל.


צילום: סוכנות ASANA

צבא סוריה ניסה ליירט את מטוסי חיל האוויר ובתגובה חיל האוויר תקף אווירית סורית, תקף צה"ל מספר מערכות יירוט אוויריות ( SA5 SA2 SA22 SA17) השייכות לצבא סוריה.    לדברי דובר צה"ל כל המטרות הושמדו וכי כל מטוסינו שבו הביתה בשלום. סוכנות הידיעות הרשמית הסורית SANA , אישרה ומסרה הלילה כי מערכות ההגנה האווירית של סוריה פעלו ליירט טילים ישראלים שנורו לעבר סוריה והצליחו ליירטם.

צילום: דובר צה"ל

ירי טילי נ.מ של מערכת ההגנה הסורית (צילום סוכנות ANAהרשמית של סוריה)
ירי טילי נ.מ של מערכת ההגנה הסורית (צילום סוכנות ASNA הרשמית של סוריה)
אש שפרצה מפגיעת טיל ישראלי (צילום SANA סוכנװת הידיעות הרשמית של סוריה)
אש שפרצה מפגיעת טיל ישראלי (צילום SANA סוכנװת הידיעות הרשמית של סוריה)

דובר צה"ל הסביר כי התקיפות הלילה בוצעו בהמשך לירי הרקטות ששוגרו על ידי כוח קודס האיראני לעבר קו המוצבים הקדמי של צה"ל ברמת הגולן. בתקיפה האיראנית לא היו נפגעים, לא נגרם נזק ולא אותרו נפילות בשטחינו. וכי "התקיפה האיראנית לעבר ישראל הלילה היא הוכחה נוספת וברורה לכוונה העומדת מאחורי התבססות הכוחות האיראניים בסוריה ולסכנה שהם מהווים לישראל וליציבות האזורית".
ישראל תקפה עשרות מטרות איראניות בשטח סוריה

מפת אזורי התקיפה
מפת אזורי התקיפה
מערכת הגנה היקפית של כוח אלקודס (צילום דובר צה"ל)
מערכת הגנה היקפית של כוח אלקודס (צילום דובר צה"ל)

בשיחה עם כתבים צבאיים שנערכה הבוקר אמר דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס: "מזה מס׳ שבועות, כחודש, אנחנו במבצע רחב היקף לשבש תקיפה של כח קודס. פעלנו מס׳ פעמים מול פצצות איראניות מתקתקות. הלילה כח קודס מבצע פיגוע. ניסיון חמור ביותר לפגוע בישראל. הם לא הצליחו להשיג התוצאה שרצו. כ20 רקטות שוגרו. אף רקטה לא נפלה בישראל. כיפת ברזל יירוטה 4 רקטות. אף רקטה לא פגעה בישראל. אין נפגעים ואין נזק למוצבים. זה הישג למבצע השיבוש הישראלי כדי למנוע ההישג מהצד השני. אנחנו מסכמים את זה כהצלחה. זו עזות מצח של כח קודס וקאסם סולימאני. אני רוצה לבטא הרבה הערכה לחיל האוויר לפצ"ן ואמ"ן שהצליחו לצמצם האירוע. צהל ביצע הלילה עשרות תקיפות נגד יעדים איראנים בסוריה. התקיפה הישראלית הנרחבת ביותר מזה עשרות שנים. עשרות מטרות כח קודס איראני: אתרי מודיעין ולוגיסטיקה, מחנות, אתרי אחסנת נשק, עמדות תצפית ועוד. תקפנו את הרכב ששיגר הרקטות לישראל. הצבא הסורי ירה מטחי נמ משמעותיים. 5 סוללות סוריות שירו עשרות טילי נמ הותקפו גם הן בידי חי"א. כל מטוסינו שבו בשלום. אנו ממשיכים לשמור על מוכנות וכוננות. כח קודס בחר לפעול במרחב הלא נכון. לא נשלים עם נוכחות איראנית בסוריה. כח קודס שילם הלילה מחיר כבד מאד. ראינו הוכחה לעוצמה המודיעינית והאווירית לצהל. פעלנו באחריות הגדולה ביותר כדי לאפשר שיגרה. ההנחיות לעורף הן שיגרה. התקהלות עד 1000 איש ברמה"ג. פנינו אינן להתדרדרות. רמת הגולן היא אחד המקומות הכי מוגנים שיש. יש לישראל יכולות נוספות.  מי ששיגר את הרקטות זה אמל"ח איראני ופעילים ממיליציות שיעיות ממרחק 30-40 קמ מפאתי דמשק. אף רקטה לא נגעה בקרקע: גראדים ופאג׳ר 5 וניסיון לירי של אוראגון".

מנליס הוסיף כי "אנחנו רואים בסורים אחראים למה שקורה בסוריה. לאיראנים ייקח הרבה זמן לשקם התשתיות שנפגעו. פגענו במה שתיכננו לפגוע. מי שעומד מאחורי הארוע הוא קאסם סולימאני. וכי "הודענו לרוסים לפני התקיפה. פעלנו מול פצצות מתקתקות איראניות מספר פעמים. היו איראנים במעגלי הפיקוד והשליטה של הירי".


צילום ירי הרקטות לעבר ישראל (צילום: תקשורת ערבית)

בהקשר להתנהלות החיים במהלך היום (חמישי) ברמת הגולם מסר דובר צה"ל כי העורף הישראלי מצוי בשגרה, הלימודים ועבודות החקלאות יפעלו כסדרם, וכי תתאפשר התכנסות עד 1,000 איש בשטח פתוח ברמת הגולן וקצרין בלבד.

 דובר צה"ל מדגיש כי יש להקפיד ולהישמע להנחיות פיקוד העורף ואלה יתעדכנו ככל שיידרש.
מפיקוד העורף נמסר כי באזורים גולן וקצרין, הלימודים יתקיימו כסדרם וציין כי התקהלויות והתכנסויות – ניתן לקיים עד 1,000 איש בשטח פתוח ובשטח סגור ללא מגבלות. מקומות עבודה שאינם חיוניים ושירותים לקהל הרחב יתקיימו כסדרם. יתר החיים בארץ  יתנהלו ללא מגבלות.

דובר צה"ל הוסיף כי "צה"ל ימשיך לפעול באופן תקיף ונחוש כנגד ההתבססות האיראנית בסוריה. כמו כן, רואה צה"ל במשטר הסורי האחראי לנעשה בשטחו ומזהיר אותו מלפעול כנגד כוחותינו. צה"ל נמצא במוכנות גבוהה למגוון תרחישים וימשיך לפעול כל שיידרש למען ביטחונם של אזרחי ישראל."

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן