Skip to content

שביתת זעם כללית בסכנין על הריסת בית בעיר

יו"ר וועדת המעקב לענייני ערבים, מוחמד ברכה: "הרס בסכנין היה "טבילת אש" לחוק הלאום. אנחנו נתנגד בכוח בכל מאודנו לחוק הגזעני וגם להריסת בתים והפקעת אדמות. יש לנו זכות מלאה לחיים בכבוד ובשוויון במולדתנו".
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כמה אלפי בני אדם צעדו  היום (שלישי) בסכנין בצעדת מחאה על הרס בית שנעשה אתמול בעיר. בעיר הוכרזה שביתת מחאה וכל בתי העסק ומקומות העבודה נסגרו.
מאזן גנאים יו"ר עיריית סח'נין ויו"ר ועד ראשי הרשויות המקומיות הערביות אמר היום כי "הריסת הבית היום בסח'נין הינה תחילת היישום המעשי של חוק הלאום הגזעני. במקום שהמדינה תשלח ליישובים הערביים מתכננים להרחבת ואישור תוכניות המתאר היא שולחת את הדחפורים וכוחות המשטרה שהתנהלה באלימות ופראות כלפי ההמונים שבאו למחות נגד הריסת הבית".

צילום: וועדת המעקב העליונה לעינייני ערבים
צילום: וועדת המעקב העליונה לעינייני ערבים
ראשי עיר ומנהיגי הציבור בצעדת המחאה (צילום: וועדת המעקב העליונה לעינייני ערבים)
ראשי עיר ומנהיגי הציבור בצעדת המחאה (צילום: וועדת המעקב העליונה לעינייני ערבים)


"עשינו כל המאמצים למען הסדרת הבית, תחילה מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה ועד לצמרת המשטרה ומשרד נשיא המדינה, אבל לצערנו, מדיניות הממשלה הגזענית ואטימות הלב שלה כלפי בעיית הדיור בחברה הערבית לא השאירו מקום להידברות. כמו שעמדנו ליד בעל הבית נמשיך לעמוד, והיום בישיבה הדחופה של מועצת העיר והוועדה העממית בסח'נין בשעה 13:00נבחן את הדרכים לכך. אני מאחל החלמה מהירה לכל הפצועים, ודורש מהמשטרה לשחרר לאלתר את כל העצורים", אמר ראש העיר.
מוחמד ברכה יו"ר וועדת המעקב הערבית אמר כי ה"הרס בסכנין היה "טבילת אש" לחוק הלאום. אנחנו נתנגד בכח מאודנו לחוק הגזעני וגם להריסת בתים והפקעת אדמות. יש לנו זכות מלאה לחיים בכבוד ובשוויון במולדתנו".

דגל פלסטין בצעדת המחאה (צילום וועדת המעקב העליונה לענייני הציבור הערבי)
דגל פלסטין בצעדת המחאה (צילום וועדת המעקב העליונה לענייני הציבור הערבי)

כוחות משטרה רבים הגיעו אתמול בבוקר לסכנין כדי להרוס את ביתו של חוסיין עות׳מאן. למקום הגיעו תושבים רבים כדי למחות נגד ההריסה והתפתחו עימותים. על פי העדויות, המשטרה תקפה את המפגינים באמצעים לפיזור הפגנות, בהם רימוני גז והלם. כתוצאה מכך, לפחות שישה אזרחים נפצעו. שניים מהם שסובלים מפגיעות ראש פונו מהמקום באמצעות מסוק ומוגדרים כעת המצב בינוני. במקום גם מספר עצורים.

לפי עדויות תושבים, המשטרה כיתרה את הבית בשכונת "ח'ירבה" בסכנין בשעות הבוקר, לאחר שעות׳מאן, בעל הבית, זומן ביחד עם אשתו לחקירה בתחנת המשטרה משגב. בזמן שהשניים היו בתחנת המשטרה הוציאו שוטרים בכוח את שאר בני המשפחה. בני הזוג לא הורשו לחזור לביתם הנהרס. אז נשמעה קריאה במסגדי העיר לתושבים להגיע למקום ההריסה.
כתוצאה, הגיעו מאות תושבים ובמקום התפתחו עימותים עם המשטרה. במשטרה טוענים לזריקות אבנים, אולם לא דווח על שום שוטר שנפגע. לפי המשטרה, נעצרו שניים מהמוחים. על פי הודעת בית החולים רמב"ם, שני פצועי הובאו לרמב״ם מבית החולים נהריה במסוק, אחד מהפצועים, בן 28, נפגע בראשו ומוגדר במצב בינוני אך יציב, ואישה כבת 60 שנפצעה בפלג גופה העליון מוגדרת במצב בינוני גם היא. מצבם של שאר הפצועים מוגדר קל והם פונו לבית החולים בנהריה להמשך קבלת טיפול. המשטרה טוענת כי נסיבות הפציעות "מתוחקרות".

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן