Skip to content

עשרות חנויות המצויות בכניסה למחנה הפליטים שועפט נהרסו הבוקר

בעלי החנויות קיבלו צווי הריסה אמש, לפני 12 שעות והבוקר נהרסו החנויות בטענה כי הוקמו בשטח ציבורי. לבעלים לא ניתן זמן לפנות לבית המשפט. עיריית ירושלים: אנחנו לוקחים אחריות על המחנה ומעמיקים את הריבונות ואת המשילות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כעשרים חנויות נהרסו הבוקר (רביעי) בתוך מחנה הפליטים שועפט שבכניסה לירושלים על ידי דחפורים המלווים בכוחות גדולים של משטרת ישראל.
מדובר על הריסה רחבת היקף של חנויות המצויות בכניסה לתוך מחנה הפליטים שועפט שקיבלו צו פינוי אתמול בהתראה של 12 שעות
. אמש קיבלו בעלי החנויות את צווי הפינוי והחלו לפנותן בבהילות.  על פי הצו שנמסר לבעלי החנויות ניתן ללמוד שהוצא בידי עיריית ירושלים בטענה שהמבנים הוקמו שלא כדין בשטח ציבורי.

אמש - מפנים בבהילות את חנויותיהם (צילום: תושבי המחנה)
אמש - מפנים בבהילות את חנויותיהם (צילום: תושבי המחנה)
אמש - מפנים בבהילות את חנויותיהם (צילום: תושבי המחנה)
אמש - מפנים בבהילות את חנויותיהם (צילום: תושבי המחנה)
דחפור הורס אחת החנויות (צילום מסרטון ווידאו)
דחפור הורס אחת החנויות (צילום מסרטון ווידאו)
שוטרים מסוככים על הדחפורים (צילום: תושבי המחנה)
שוטרים מסוככים על הדחפורים (צילום: תושבי המחנה)
צו הפינוי
צו הפינוי

 

צילום: תושבי המחנה
צילום: תושבי המחנה

יצוין כי למרות היות מחנה הפליטים בן כ 30 אלף פלסטינים, מצוי בשטחה המוניציפאלי של העירייה, הרי ששירותי הבריאות, ביוב, רווחה ותעסוקה, שאמורים להיות ניתנים בידי העירייה כגורם אחראי,גרועים. רמת התשתיות והשירותים במקום ירודה, המחנה סובל מעוני, הזנחה וצפיפות יתר. כל בתיו מחוברים לתשתיות החשמל והמים הציבוריות, אך לא כולם מחוברים לרשת ביוב.
ארגון אונר"א מתריע מזה שנים רבות על כך שתושבים רבים, בהתעלם מהנחיות הנדסיות ובטיחותיות, הוסיפו קומה שלישית ורביעית לבתים שיסודותיהם נועדו מלכתחילה לשאת קומה אחת או שתיים בלבד
.

מבט פנורמי לשועפט במבט מצפון (צילום ארכיון משנת 2007: וויקיפדיה)

מבט פנורמי לשועפט במבט מצפון (צילום ארכיון משנת 2007: וויקיפדיה)מבט פנורמי לשועפט במבט מצפון (צילום ארכיון משנת 2007: וויקיפדיה)


לשאלות מדוע ניתנו הצווים 12 שעות לפני ההריסה, ומדוע העירייה  שבקושי מספקת שירותים למחנה הפליטים מתעקשת להחזיקו כשכונה בירושלים?
נמסר מעיריית ירושלים  כי בשיתוף ומשטרת ירושלים, פתחה העירייה במבצע אכיפה משולב חסר תקדים להעמקת הריבונות והמשילות במחנה. כל זאת תחת הכותרת "לוקחים אחריות על מחנה הפייטים שועפט".

לטענת העירייה במסגרת המבצע היא מבצעת פעולות אכיפה לשמירה על המרחב הציבורי לצד פעולות שיטור ושמירה על החוק והסדר שמבצעת משטרת המחוז.

בעירייה הסבירו כי במהלך המבצע מפונים שטחים ציבוריים רבים, ובראשם שורה של כ-20 חנויות בלתי חוקיות שנבנו מחומר קל ולא בטיחותי, השתלטו באופן פיראטי על כבישים ומדרכות, והיוו סכנה חמורה לתנועת המכוניות והולכי הרגל בכניסה למחנה. כמו כן, מפונות תחנות ומשאבות דלק בלתי חוקיות שהיוו מפגע תברואתי ובטיחותי מסוכן לתושבי האזור.

עוד מדגישים בעירייה כי המבצע המשולב נערך בהובלת וביוזמת אגף אכיפה ושיטור בעיריית ירושלים בליווי הלשכה המשפטית, ובהשתתפות צוותי אחזקה עירונים, עובדי מינהל תפעול ושוטרי מחוז ירושלים.

לטענת העירייה הפעילות העירונית והמשטרתית במחנה הפליטים זוכה דווקא לתגובות חיוביות של התושבים, אשר מברכים על סילוק המפגעים ופינוי המרחב הציבורי.
"פעולות העירייה והמשטרה נעשות בתיאום מלא עם נציגי התושבים, אשר פעם אחר פעם העלו את הצורך להסיר את החנויות שהשתלטו באופן בלתי חוקי על המדרכות, והיוו סכנה של ממש לתלמידי בתי הספר הסמוכים שנאלצו לצעוד על הכביש בין המכוניות הנוסעות". לשון התגובה.

עוד מבקשת דוברות העירייה לציין כי "פתיחתו של מרכז השירות המשולב (מש"מ) של משטרת ירושלים במחנה הפליטים שועפאט לפני כשנתיים, פועל אגף האכיפה והשיטור בעיריית ירושלים בשיתוף פעולה מלא עם שוטרי המש"מ, ויחד הם מובילים שורה של פעולות חסרות תקדים להעמקת הריבונות והמשילות ולשיפור איכות החיים של תושבי המקום – ניקיון שטחים ציבוריים מפסולת בנייה בהשקעה של מאות אלפי שקלים, פינוי מאות גרוטאות רכב מהמרחב הציבורי, אכיפה כנגד בעלי עסקים המשתלטים על המרחב הציבורי ועוד".

צילום: דוברות עיריית ירושלים
צילום: דוברות עיריית ירושלים
צילום: דוברות עיריית ירושלים
צילום: דוברות עיריית ירושלים

ממשטרת ישראל נמסר כי  באופן חסר תקדים, על רקע פניות תושבי מחנה הפליטים  שועפט, ביצעה היום משטרת ירושלים בשיתוף עיריית ירושלים פעילות סיוע רחבת היקף במהלכה נהרסו חנויות אשר נבנו באופן בלתי חוקי במרכז המחנה ויצרו עומסי תנועה ודחק בלתי נסבל עבור התושבים

לדברי המשטרה "במסגרת המבצע, הרסה הבוקר משטרת ישראל בשיתוף עיריית ירושלים 18 שטחי מסחר  ו 3 תחנות דלק פיראטיות, שנבנו באופן בלתי חוקי, פגעו במרקם חייהם והיוו סכנה ממשית לתושבי שועפט".

לטענת המשטרה הפעולה כולה נעשצה לאחר שתושבי המחנה פנו וביקשו זאץ "המבצע שהחל הבוקר, והנו תולדה של שיח רציף בין תושבי המקום לבין שוטרי המש"מ (מרכז שירות משולב). במסגרת השיח עלה כי הציר המרכזי החוצה את מ.פ שועפט עמוס מאוד, וזאת כתוצאה מהשתלטות בלתי חוקית בחלקו ע"י בתי עסק, ושהביאה ליצירת סכנה בטיחותית להולכי הרגל ולרכבים".

לדברי המשטרה הצווים נמסרו לאחר שהמשטרה בשיתוף אגף האכיפה העירונית של עיריית ירושלים, פעלו לאתר את בעלי העסקים ותחנות הדלק ורק אז הוצאו להם צווי הריסה ו:הבוקר מומשו  הצווים".

במשטרה חוזרים ומדגישים שוב כי "הפעילות הינה תוצר של הקשר הישיר עם התושבים במקום והיא נעשית למען האזרחים הנורמטיביים שומרי החוק והגברת תחושת הביטחון והאמון בקרב כלל תושבי ירושלים."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן