Skip to content

אתר העין השביעית: נתניהו שקרן

באתר שוללים בכל תוקף את דברי ראש הממשלה לפיהם האתר בדק ומצא כי בתקופת שליטתו של אלוביץ' בוואלה, נמצא כי אתר החדשות סיקר לרעה את נתניהו. "באופן לא מקרי, הסילופים של נתניהו לאמת, הפערים בין מה שאמר לבין המציאות, משרתים אותו להצדקת הטענה כי אין כל בסיס להאשמות נגדו ב"תיק 4000", כותבים בעין השביעית. " […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אתר העין השביעית שלו דוחה ושולל בתוקף את דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו שנאמרו בנאומו במהלך וועידת ישראל לעסקים של "גלובס" ולפיהם בדיקה שכביכול בוצעה על-ידי אתר "העין השביעית", העלתה שהוא צודק בטענתו של קיבל יחס שלילי וסיקור לא אוהד לעומת הנטען בפרשת תיק 4000.
נתניהו הגיב בנאומו אחרי שפורסם כי פרקליט המדינה והפרקליטות משוכנעים כי ב"תיק 4000" נתניהו קיבל ונתן שוחד ועל כך יש הוכחות מוצקות.
נתניהו טען כי הבדיקה של העין השביעית העלתה כביכול שסיקורו באתר "וואלה" בתקופה שבה נשלט האתר על-ידי שאול אלוביץ' היה שלילי, בדיוק כפי שהסיקור היה שלילי בשנים שלפני שליטת אלוביץ'.

נתניהו בועידה (צילום: העין השביעית)
נתניהו בועידה (צילום: העין השביעית)

"דבריו של נתניהו אינם נכונים", מגיבה מערכת האתר ומסבירים כי לא בוצעה בדיקה מהסוג שנתניהו תיאר. במערכת מסבירים כי האתר ביצע בדיקה אחרת, וזו לא העלתה את הממצאים שנתניהו ציין, אלא ממצאים שונים. "באופן לא מקרי, הסילופים של נתניהו לאמת, הפערים בין מה שאמר לבין המציאות, משרתים אותו להצדקת הטענה כי אין כל בסיס להאשמות נגדו ב"תיק 4000". אומרים בעין השביעית

נתניהו: "מה זה פרשת 4000? אני נתתי הטבות מיוחדות לאלוביץ', לבזק, וקיבלתי תמורת זה סיקור אוהד. יש רק בעיה אחת עם זה. לא זה נכון ולא זה נכון", אמר ראש הממשלהבפאנל שקיים עם יו"ר "גלובס", אלונה בר-און. "קודם כל, לא קיבלתי סיקור אוהד. יש ביטאון ליכודי ידוע, 'העין השביעית', שעשה מחקר, ועבר על כמה אלפי כתבות ב'וואלה' לאורך השנים שאלוביץ' הוא… שולט בזה, והוא ראה שה…מאוד שלילי ורצוף. אין שום שינוי. אגב, שום שינוי מהזמן של עמוס שוקן, שהוא היה בעליו של האתר הזה לפני כן".

"מעבר לסילוף שבדברי נתניהו, טמונה בהם גם מניפולציה. מבחינה משפטית, אין חשיבות לאופן שבו עסקת השוחד לכאורה יצאה לפועל (כלומר, אם נתניהו קיבל מה שרצה), אלא לעצם קיומה של עסקה כזו. הסילוף והמניפולציה שבדברי נתניהו גם אינם בגדר פליטת פה: הוא השמיע דברים דומים בנאום שנשא במהלך חג החנוכה, באירוע של הליכוד בכפר המכבייה", מגיבים לכך באתר.


נאומו של נתניהו

בעין השביעית מסבירים כי "לצד הבדיקה הסטטיסטית שערך האתר של הכותרות בדף הבית של "וואלה" (ולא של הכתבות עצמן, כפי שטען נתניהו) לווה תחקיר "העין השביעית" גם בעבודה עיתונאית שהעלתה כי האיזון היחסי לא היה תוצאה של מדיניות עריכה מסודרת, אלא מעין שוויון שנכפה על שני כוחות מרכזיים שפעלו מאחורי הקלעים של אתר החדשות – עיתונאים באתר מחד והנהלתו מאידך, שניסתה לכפות על העיתונאים הכתבות מלמעלה. בעוד העיתונאים ניסו לבצע את מלאכתם על-פי ראות עיניהם, הם נאלצו פעם אחר פעם להצניע ביקורת על נתניהו ולהבליט דברי שבח כלפיו".
זאת ועוד: "
בניגוד לדברי נתניהו, הבדיקה שערכנו באתר "העין השביעית", בשיתוף קרן התחקירים, לא עסקה בכל התקופה שבה שלט אלוביץ' ב"וואלה", אלא התמקדה בחודשים שהובילו לבחירות 2015. חשוב מכך, וגם כן בניגוד לדברי נתניהו, הבדיקה לא הראתה כי הסיקור של נתניהו באתר היה שלילי, אלא דווקא מאוזן יחסית עם נטייה קלה לצד החיובי – לטובת נתניהו", מסביר האתר בתגובתו.

עורך דין חדד (יח"צ)
עורך דין חדד (יח"צ)

הבוקר (חמישי) הגיב עו"ד עמית חדד, פרקליטו של ראש הממשלה ואמר בראיון לגלי צה"ל כי : ההדלפות אתמול הם ניסיון שקוף להפעיל לחץ פסול על מי שצריך לקבל את ההחלטה. "אתמול ראש הממשלה מתראיין במסגרת הועידה של גלובס ומספר לראשונה בקולו את סיפור הדברים ביחס לתיק 4000. באותו יום, שהוא לא מיוחד חוץ מהדברים האלה של ראש הממשלה, אנחנו מקבלים בערב מבול של הדלפות מגמתיות בכל כלי התקשורת שמדברים על זה שהפרקליטות המליצה כפי שהיא המליצה.

עכשיו, אחד משניים: אם זו הדלפה אמתית אז זה חמור מאוד שאנשים שאסור להם להדליף הולכים ומדליפים אינפורמציה כזאת. ואם זאת הדלפה שקרית, אז זה גם חמור מאוד. כך או אחרת מדובר בניסיון פסול להפעיל לחץ על מי שאמור לקבל את ההחלטה.  מבול ההדלפות הזה חייב להיפסק. זה ניסיון שקוף להפעיל לחץ".

"כבר אמרתי בעבר – אנחנו לא רודפים חלילה אחר אף אדם, אלא אך ורק אחר האמת והצדק. ההחלטות יתקבלו אך ורק לפי הראיות והדין החל עליהן. שום שיקול אחר לא ישפיע" הגיב ואמר היום היועץ המשפטי לממשלה, ביומה השני של ועידת ישראל לעסקים של "גלובס".
היועמ"ש הודה כי "זה לא סוד שאנו עומדים בפני החלטות בתיקים בהם נחקר ראש הממשלה כחשוד", ואישר כי דבריו של פרקליט המדינה – על כך שבקרוב יחלו להתקיים בפניו דיונים אשר בסופם יתקבלו החלטות בשאלה האם יש להגיש כתבי אישום נגד ראש הממשלה – נאמרו על דעתו.

מדוברו של ראש הממשלה, לא נתקבלה תגובה עד לפרסום ידיעה זו. במידה ותתקבל כזו, היא תפורסם במלואה.

 

 

1 Comment

  1. גידי
    22 בדצמבר 2018 @ 15:48

    אליק נראה שהם מצטערים על היותם ישרים והוגנים…לא נראה שיחזרו על פאשלה כזאת שוב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן