Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הצהרים) יום ראשון 28 באפריל 2019

כותרות המהדורה (סיכום חדשות החג)     פיגוע ירי אנטישמי בבית כנסת באיזור סן דייגו; הרוגה ושלשה פצועים; המחבל נעצר (בעולם היהודי)     ליל הסדר: ניאו-נאצים ניסו להעלות באש את ישיבת תורת חיים במוסקבה (בעולם היהודי)     בעקבות השבת גופתו של זכריה באומל: ישראל שחררה שני אסירים סורים, אחד מהם ניסה לבצע פיגוע נגד חיילים (מדיני) […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה (סיכום חדשות החג)

    פיגוע ירי אנטישמי בבית כנסת באיזור סן דייגו; הרוגה ושלשה פצועים; המחבל נעצר (בעולם היהודי)

    ליל הסדר: ניאו-נאצים ניסו להעלות באש את ישיבת תורת חיים במוסקבה (בעולם היהודי)

    בעקבות השבת גופתו של זכריה באומל: ישראל שחררה שני אסירים סורים, אחד מהם ניסה לבצע פיגוע נגד חיילים (מדיני)

    סוכל פיגוע תופת של חמאס בחודש האחרון; המחבל תכנן להפעיל מכונית תופת באזור מעלה אדומים (בטחוני)

    נסראללה: "השחצנות הישראלית בדבר ההתמודדות מול איומי הטילים שקרית, ואין לישראל את היכולת להתמודד עם האיום הזה" (בטחוני)

    לבנון: "אם ישראל תפגע בשדה התעופה שלנו, נפגע בשדה התעופה שלה. אם היא תפגע במתקני הנפט שלנו, נפגע במתקני הנפט שלה" (בטחוני)

    בעקבות לחץ ישראלי ואמריקאי: יוניפי"ל תגבר את הפיקוח על שטחי חיזבאללה – יפטרלו גם באזורים שלא נכנסו אליהם בעבר (בטחוני)

    משבר גיוס בנות: לקראת הרכבת הממשלה, ביהדות התורה דורשים לאפשר פטור מיידי ללא צורך בזימונים ובראיונות בלשכת הגיוס (דת ומדינה)

    הסוף לחילולי השבת כפי שטוענים החרדים? ביהדות התורה דורשים את תיק העבודה והרווחה (דת ומדינה)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: נאה. תחול ירידה קלה נוספת בטמפרטורות בעיקר במישור החוף ובשפלה. הלילה: בהיר עד מעונן חלקית

    שני: מעונן חלקית בעננות בגובה רב ובינוני. תחול התחממות ניכרת וירידה בלחות. יהיה חם מהרגיל עד שרבי בעיקר באזורי פנים הארץ.

    שלישי: נאה. הטמפרטורות ירדו במידה ניכרת בעיקר במשור החוף, אך עדיין תשארנה גבוהות מהרגיל לעונה.

    רביעי: מעונן חלקית עד נאה. תחול עליה קלה בטמפרטורות. חם מהרגיל לעונה.

חדשות

טרגדיה בביתר עילית: פעוט בן שלוש נדרס למוות ע"י אוטובוס לעיני משפחתו

פעוט בן שלוש – בן יחיד במשפחתו – נדרס ביום שני למוות ברחוב החוזה מלובלין בביתר עילית. הפעוט בן השלוש הגיע עם משפחתו מניו יורק לביקור בישראל לרגל חופשת הפסח ולרגל החלאקה של בנם הפעוט במירון. * מתחקיר ראשוני של האירוע עלה כי הפעוט עזב מסיבה שאינה ברורה את ידו של אימו ורץ לעבר הכביש, ונפגע מאוטובוס שחלף במקום, זאת לעיני אמו. האם ניסתה להצילו אך ללא הועיל
שוטרי משטרת ישראל עצרו חשוד שהחזיק עפ"י החשד כ-50 גרם סם מסוכן מסוג קוקאין

במסגרת המאבק המתמשך של משטרת ישראל נגד תופעות פשיעה הפוגעות במרקם החיים, ועל מנת לאפשר שגרת חיים בטוחה לאזרח הנורמטיבי, בפעילות יזומה נעצר חשוד תושב טובא שהחזיק בסם מסוכן מסוג קוקאין

בפעילות יזומה וממוקדת שבוצעה בסוף בשבוע, נעצר באזור צומת עמיעד חשוד (26,טובא) כשהוא נוהג ברכב. בחיפוש שביצעו השוטרים בכלי הרכב, מצאו השוטרים חומר החשוד כסם מסוג קוקאין במשקל של כ-50 גרם. החשוד נעצר וכלי הרכב בו נהג נתפס. מעצרו הוארך עד ליום 29.04.19 בבית משפט השלום בנצרת.
נתפס נוהג בזמן פסילה בעודו מבצע עבודות שירות בגין עבירות תנועה

  במסגרת מאבק המשטרה כנגד נהיגה מסוכנת ופורעת חוק  בסוף השבוע בוצעה פעילות יזומה של שוטרי משטרת ישראל אשר במהלכה נתפס נהג (26 ראס עלי) נוהג ברכבו בעודו פסול לנהיגה לתקופה של 25 חודשים. מבירור שערכו השוטרים נתגלה שלא רק שהנהג פסול מנהיגה, אלא הוא גם מרצה עונש מאסר בדרך של עבודות שירות בגין עבירות תנועה חמורות

הנהג נעצר והיום באמצעות חטיבת תביעות תעבורה הוגשה בקשה למעצר עד לתום ההליכים וכתב אישום לבית משפט לתעבורה בעכו

ביהמ"ש העליון דחה את ערעור המחבל שביצע פיגוע דריסה בירושלים

  ביהמ"ש העליון דחה את הערעור שהגיש מחבל שביצע פיגוע דריסה בירושלים, בו נפגעו שני אזרחים. בערעורו ביקש המחבל להקלה מחומרת העונש שהושת עליו. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו "ברוך השם שהערעור נדחה, העונש היה צריך להיות יותר קשה מלכתחילה. נוכחותו של נפגע העבירה תרמה לדחיית הערעור"

בית המשפט העליון דחה לפני החג את ערעורו של המחבל מוראד רג'בי על חומרת עונשו. בהרכב בית המשפט ישבו השופטים עמית, מינץ ווילנר, אשר החליטו להשאיר את עונשו של רג'בי ללא שינוי. הפיגוע אירע לפני כשנתיים וחצי, במהלכו דרס רג'בי את עתניאל אלקיים ואדם נוסף, ולאחר שפגע בהם ניסה לדקרם בסכין ולהכות בהם בקסדתו. לאחר הפיגוע הורשע רג'בי ונידון ל 15 שנות מאסר

פוליטי

דיווח: פרקליטי נתניהו טרם לקחו את חומרי החקירות, אך הבהירו כי אם השימוע לא יידחה הם יעתרו לבג"ץ

פרקליטיו של ראש הממשלה, עדיין לא אספו את חומרי חקירותיו בתיקים 1,000, 2,000 ו-4,000, זאת בניגוד לפרקליטי שאר החשודים בתיקים אלה, שכבר עשו זאת. גורמים במשרד המשפטים הבהירו כי מהלך זה לא יביא לעיכוב השימוע. ההערכה היא שפרקליטי נתניהו יבקשו ממנדלבליט, לאחר שיוסדר עניין המימון ושיקבלו את חומרי החקירה, לדחות את השימוע בחצי שנה. "לא ייתכן שלנוני מוזס או לאיריס אלוביץ', החשודים בתיק אחד בלבד, העניקו שלושה חודשים להתכונן לשימוע, בעוד שפרק זמן דומה ניתן לנתניהו, שחשוד בשלושה תיקים שונים" * בתוך כך, מתברר כי איש העסקים ספנסר פרטרידג' יממן את ההגנה המשפטית של ראש הממשלה. על פי כמה גורמים, רק עבור השימוע נדרשים כמה מיליוני שקלים כשכר טרחה לעורכי הדין.

– נתניהו הצהיר בעבר שתיקי החקירה נגדו כלל לא יגיעו לבית המשפט. ואף הבהיר כי "האמת תצא לאור בתהליך השימוע רק אחרי הבחירות". אולם אחת האפשרויות שנלקחות בחשבון כעת היא שפרקליטי נתניהו החליטו לוותר על שימוע מתוך רצון להימנע מחשיפת הקלפים בפני הפרקליטות, כפי שפעלו בעבר פרקליטיו של אהוד אולמרט. (החדשות12)

דיווח: נתניהו הבטיח לאלי ישי שימנה אותו לשר אם סיעת יהדוה"ת תקבל 8 מנדטים

יו"ר ש"ס לשעבר אלי ישי טוען כי נתניהו הבטיח לו שימנה אותו לשר במידה וסיעת יהדות התורה תקבל שמונה מנדטים בבחירות לכנסת. נתניהו לא מכחיש את טענתו של ישי, שפחות משבועיים לפני הבחירות הודיע כי מפלגת יחד בראשותו לא תתמודד במרוץ לכנסת, ובמקום זאת העביר את תמיכתו לסיעת יהדות התורה. (החדשות 13)

בטחוני

סוכל פיגוע תופת של חמאס בחודש האחרון; המחבל תכנן להפעיל מכונית תופת באזור מעלה אדומים

סוכל ניסיון לבצע פיגוע טרור בסמוך ליום הבחירות לכנסת בתחילת החודש. פעיל חמאס בן 23 תושב הכפר א-זעיים, נעצר לפני ארבעה שבועות בחשד למעורבות בתשתית הטרור. בחקירתו התברר כי הוא עמד בקשר עם פעילי חמאס בכירים ברצועת עזה, גויס לפעילות צבאית, והסכים לשמש כמחבל מתאבד. במסגרת הקשר שקיים עם אנשי חמאס בעזה, הוא התבקש לרכוש רכב ולשכור מחסן, על מנת להכין מכונית תופת, ונדרש לבצע מעקב על מנת לאתר מקום לפיגוע באזור מעלה אדומים. הפעיל אף ביצע את התצפית ודיווח עליה, ובעקבות זאת נבחר אתר לביצוע הפיגוע, וקיבל את ההנחיה לפעול במהירות ולצלם צוואה בשם הזרוע הצבאית של חמאס.

נסראללה: "השחצנות הישראלית בדבר ההתמודדות מול איומי הטילים שקרית, ואין לישראל את היכולת להתמודד עם האיום הזה"

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר ביום שני האחרון כי הוא מאמין שישראל לא תיזום מלחמה בלבנון בתקופה הקרובה. לדבריו, כדי להכריע מלחמה בשטח לבנון תידרש ישראל למבצע קרקעי , אך אינה מוכנה לתרחיש כזה "השחצנות הישראלית בדבר ההתמודדות מול איומי הטילים שקרית, ואין לישראל את היכולת להתמודד עם האיום הזה".

דיווח: לבנון מוכנה לייצב את הגבול הימי עם ישראל בפיקוח האו"ם

ה"דיילי סטאר" הלבנוני מדווח כי יו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי אמר בפגישה שקיים עם מפקד יוניפי"ל, כי "לבנון מוכנה לייצב את הגבול הימי עם ישראל ואת האזור הכלכלי בפיקוח האו"ם". * לבנון מתכוונת לסמן את גבול שטח המים הטריטוריאליים והמים הכלכליים שלה, באמצעות אותה שיטה בה נעשה שימוש בסימון "הקו הכחול" לאורך הגבול היבשתי בין המדינות, שם חולקת עדיין ממשלת לבנון על מיקומן של 13 מתוך כ-200 נקודות גבול המסומנות בחביות כחולות. * בין ישראל ולבנון שוררת מחלוקת בשאלת תוואי הגבול הימי בין המדינות, ובשנה האחרונה התנהלו נסיונות אמריקניים לפשר בין הצדדים.

לבנון: "אם ישראל תפגע בשדה התעופה שלנו, נפגע בשדה התעופה שלה. אם היא תפגע במתקני הנפט שלנו, נפגע במתקני הנפט שלה"

שר ההגנה הלבנוני, אליאס אבו סאאב, איים ביום רביעי האחרון במהלך סיור שקיים בדרום המדינה כי "יש כוח הרתעה נגד הישראלים. אם ישראל תתקיף את שדה התעופה שלנו, נתקוף את שדה התעופה שלה. אם היא תתקיף את מתקני הנפט שלנו, נתקוף את מתקני הנפט שלה"

בעקבות לחץ ישראלי ואמריקאי: יוניפי"ל תגבר את הפיקוח על שטחי חיזבאללה – יפטרלו גם באזורים שלא נכנסו אליהם בעבר

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" דיווח ביום שישי כי כוחות יוניפי"ל של האו"ם בדרום לבנון תגברו משמעותית את הפיקוח באזורים בהם ארגון חיזבאללה מחזיק טילים ואמצעי לחימה. בין השאר, הכוחות תגברו את תדירות הסיורים ושינוי התוואי לאזורים שבהם לא התקיימו בעבר – בעיקר באזור נהר הליטאני. זאת בטענה כי לבנון הפרה את החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם. * עוד דווח כי מטה האו"ם בניו יורק ביקש ממפקדת כוחות יוניפי"ל להוסיף עשרה פטרולים חדשים בגזרה המזרחית וחמישה בגזרה המערבית. זאת, במטרה לפקח על אזורים ושטחים פתוחים, בטענה שחיזבאללה מסתיר בהם סוללות של טילים ורקטות. * על פי הדיווח, השינוי בפעילות נבע בעקבות מה שהוגדר כ"לחצים אמריקניים וישראליים", תוך מאמצים "לשנות את המציאות בדרום לבנון בהתאם לאינטרס הישראלי".

– מוקדם יותר אישר יוניפי"ל כי מנהרה שלישית שחצתה את הגבול מלבנון לישראל ונהרסה על ידי ישראל לפני ארבעה חודשים נבנתה על ידי ארגון חיזבאללה. כזכור, במבצע "מגן צפוני" הודיעה ישראל כי הרסה שש מנהרות שחצו בין שטח לבנון לישראל.

מדיני

בעקבות השבת גופתו של זכריה באומל: ישראל שחררה שני אסירים סורים, אחד מהם ניסה לבצע פיגוע נגד חיילים

בעקבות השבת גופתו של זכריה באומל מסוריה בתחילת החודש, לאחר שנעדר מאז מבצע סולטן יעקב, ישראל שיחררה שני אזרחים סורים בתמורה. והנשיא ריבלין חתם על החנינה לשחרורם. השנים הועברו הבוקר לאחר השעה 11:00 לסוריה דרך מעבר קוניטרה שבגולן, בליווי כוח יוניפ"ל ונציגים מרוסיה * לפי חוק הממשלה, שחרור אסירים כמחווה מדינית או במסגרת יחסי חוץ מחייב החלטת ממשלה. אך היועמ"ש קבע שבנסיבות המיוחדות אין צורך באישור הממשלה.

– אחד המחבלים הוא אחמד חמיס, פעיל פת"ח בן 35 ממחנה הפליטים ירמוכ, שנידון לפני 14 שנה, ל-18 שנות מאסר לאחר שב-2005 הצליח לחצות את הגבול לישראל ולחדור למוצב צבאי ברמת הגולן. בכתב האישום שהוגש נגדו הוא הואשם בניסיון חטיפה, חברות בארגון טרור, הסתננות ועבירות נשק.

– בכפר הדרוזי מג'דל שמס זועמים על כך שהאסירים הביטחוניים סודקי אלמקת ואמל אבו סאלח, תושבי הכפר המזהים עצמם כסורים, לא שוחררו בתמורה להשבת גופתו של זכריה באומל. לדבריהם הם קיבלו מידע מסוריה ששני אסירים דרוזים ישוחררו בתמורה לבאומל – "אנחנו מצפים לתשובות מרוסיה ומסוריה"

קושנר על תוכנית השלום של טראמפ: "שני הצדדים יאלצו לבצע פשרות קשות"; בבית הלבן חוששים שירדן ומצרים יגיבו באופן שלילי על התוכנית

בריאיון למגזין טיים אישר ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית טראמפ, כי פרטי תוכנית השלום שגיבש הממשל האמריקני בין ישראל לפלסטינים ייחשפו עם תום חודש הרמדאן, הצפוי בתחילת יוני, והדגיש כי שני הצדדים יידרשו לפשרות משמעותיות. קושנר אמר כי המסמך יהיה "הצעה מפורטת", אך לא ציין האם הוא יכלול את פתרון שתי המדינות – "נגענו בנושאי הליבה וגם בנינו תוכנית עסקית איתנה לאזור כולו", והוסיף: "ישראל דואגת לביטחונה. עשינו משהו שיאפשר לישראל לשמור על הביטחון שלה, אך שני הצדדים יצטרכו להתפשר".

– עיתון 'הארץ' דיווח בשם דיפלומטים ערבים ואירופאים שמקיימים קשר עם הממשל, כי בבית הלבן מודאגים מן האפשרות שירדן ומצרים, שתי המדינות היחידות שיש להן הסכמי שלום עם ישראל, יגיבו באופן שלילי על התוכנית, דבר העשוי להשפיע על מדינות נוספות באזור. אחד הדיפלומטים הערבים ששוחחו עם "הארץ" אמר כי הממשל מודע לכך שירדן תתקשה לתמוך בתוכנית כפי שהיא מצטיירת כרגע מפרסומים בתקשורת – ללא מדינה פלסטינית ובלי פתרון כלשהו לבעיית הפליטים.

שליח האו"ם למזרח התיכון מזהיר מפני משבר כלכלי "חסר תקדים" בעזה וברשות הפלסטינית – הממשל הפלסטיני איבד 65% מהכנסותיו

דו"ח של שליח האו"ם למזרח התיכון מצביע על משבר חמור בעזה וברשות הפלסטינית, בדגש על הפן הכלכלי. על פי הדו"ח, המשבר הכלכלי ברשות נגרם בשל ההחלטה הישראלית שלא להעביר שישה אחוזים מכספי המסים שהיא גובה עבור הרשות, וההחלטה העוקבת של הרשות לא לקבל כלל את הכספים מישראל כל עוד הסכום אינו מועבר במלואו. כתוצאה מההחלטות, הממשל הפלסטיני איבד 65% מהכנסותיו. הדו"ח מזהיר כי אם המשבר לא ייפתר, ההשפעה שלו תורגש עוד שנים ארוכות.

באיחוד האירופי מגנים הריסת מבנים פלסטיניים בלתי חוקיים במזרח ירושלים

לאחר שבית המשפט העליון התיר לעיריית ירושלים להרוס כ-60 מבנים הבלתי חוקיים בבעלות פלסטינית בשכונת ואדי יצול שבמזרח ירושלים, כשבתוך מספר ימים החלו כוחות להרוס חנויות, מחסנים ואורווה. בסוף השבוע האחרון פרסמה משלחת האיחוד האירופי בירושלים ורמאללה הודעה שבה היא "מביעה דאגה רבה על הריסת מבנים ובתים בבעלות פלסטינית בשכונת סילוואן שבמזרח ירושלים על ידי הרשויות הישראליות. אנו מצפים מהרשויות לשקול מחדש את המשך ההוצאה לפועל של צווי ההריסה הנוגעים לדבר".

כלכלה

טראמפ: יארח את נשיא סין בבית הלבן בקרוב; יתכן שבפגישה ייחתמו הסכמי הסחר בין שתי המעצמות

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע כי הוא יארח בקרוב את נשיא סין שי ג'ינפינג בבית הלבן. ייתכן שבפגישה ייחתמו הסכמי הסחר בין שתי המעצמות. מוקדם יותר השבוע נמסר מהבית הלבן כי שר האוצר סטיבן מנוצ'ין ונציג הסחר רוברט לייטהייזר ייצאו בשבוע הבא לבייג'ינג כדי לחדש את שיחות הסחר עם סין. (רויטרס)

בעולם

אחרי 77 שנה: אותרה ספינה אוסטרלית שהוטבעה על ידי יפן

שרידי ספינה אוסטרלית שטובעה מטיל טורפדו ששוגרה על ידי צוללת יפנית במלחמת העולם השנייה נמצאה אחרי 77 שנה. * הספינה של הצי האוסטרלי, נפגעה לחופי מדינת ויקטוריה ב-1942 בעת שהעבירה מתכות מדרום אוסטרליה לניו סאות' וויילס. 38 איש נהרגו, וחמישה אנשי צוות הצליחו לשרוד, לאחר שחולצו על ידי ספינה אחרת. * הרשויות אמרו כי הספינה, שאורכה כמאה מטר, נמצאה בעומק של 700 מטר באוקיינוס. היא נותרה נמצאה במצב שימור טוב, יחד עם העוגן, התרנים והקשת שלה.

בעולם היהודי

פיגוע ירי אנטישמי בבית כנסת באיזור סן דייגו; הרוגה ושלשה פצועים; המחבל נעצר

אשה (כבת 60) נהרגה ושלושה בני אדם נוספים נפצעו אמש בפיגוע ירי בבית כנסת בעיירה פאווי, צפונית לסן דייגו שבקליפורניה. המחבל, אנטישמי בן 19 מסן דייגו, התקשר בעצמו לדווח למשטרה על המעשה, ואמר כי ברצונו להסגיר את עצמו. לדברי השריף, החשוד "קפץ מתוך המכונית שלו עם הידיים מורמות" כשהמשטרה הגיעה לעצור אותו. עוד נמסר כי נמצא רובה במכוניתו. * לפי התקשורת האמריקאית, החשוד פרסם כמה שעות לפני הירי מאמר שבו הביע שנאה ליהודים. * מפקד משטרת סן דייגו מסר כי לא ידוע לפי שעה על איומים נוספים וכי כוחותיו הגבירו את הסיורים בקרבת בית הכנסת, כמשנה זהירות.

– סגן הנשיא האמריקאי, מייק פנס, כתב: "אנו מגנים באופן הנחרץ ביותר את הירי המרושע והפחדני בחב"ד בפאווי כשמשפחות יהודיות חגגו את פסח. איש לא צריך לפחד בבית תפילה. אנטישמיות היא לא רק שגויה – היא מרושעת".

ליל הסדר: ניאו-נאצים ניסו להעלות באש את ישיבת תורת חיים במוסקבה

שריפה הוצתה זמן קצר לפני תחילת ליל הסדר בישיבת תורת חיים שנמצאת בפרבר מזרחי של הבירה מוסקבה, בזמן ששהו במבנה כ-60 תלמידים, רבנים ואורחים. בחסדי שמים איש לא נפגע בדליקה. * האש הוצתה באזור אחסון שבו בשר כשר, "האוכל היקר והכשר שנשמר עבור חג הפסח נשרף גם כן". וצלבי קרס רוססו בכניסה לישיבה.

דת ומדינה

משבר גיוס בנות: לקראת הרכבת הממשלה, ביהדות התורה דורשים לאפשר פטור מיידי ללא צורך בזימונים ובראיונות בלשכת הגיוס

בעקבות הכרסום המתמשך בנושא גיוס בנות, כאשר רשויות הצבא מסרבות (בניגוד לחוק) להעניק פטור לבנות ששולחות אליהם תצהירי דת, ומנסים להציב בפניהם קשיים ביוקרטיים שונים, כולל דרישת מסירת פרטים לא רלוונטים, התייצבות בלשכות הגיוס וראיונות דת, כאשר כל גדולי התורה מכל העדות והחוגים הורו כי אין לשתף פעולה ולהתייצב לראיון דת. צפויים במפלגת יהדות התורה לדרוש לעגן ולחזק את מה שנחקק לפני 40 שנה כך שכל הצהרה כזו תעניק פטור באופן מיידי ללא זימונים ללשכת הגיוס או ראיונות נוספים. כך דווח בחדשות 'וואלה'. הפגישה בין נציגי הליכוד לנציגי יהדות התורה צפויה להתקיים היום בשעה 18:30 אחה"צ * יחד עם זאת יצויין, כי טרם ידוע האם הועלה הדרישה לתקן את הסעיף בחוק ששונה בשנים האחרונות שהופך את הפטור למותנה למשך שנתיים מלאות, וכל מעידה ואפילו הכי קלה מביא לביטול הפטור. שינוי שבוצע בחוק לבקשת הצבא, אך אין כל מניעה משפטית לתקנו.

ביהדות התורה דורשים את תיק העבודה והרווחה

במפלגת יהדות התורה דורשים לקבל לרשותם גם את תיק העבודה והרווחה שיוענק לח"כ מקלב מדגל התורה, במתכונת של סגן שר ללא שר מעליו. יצויין כי מדובר בתקדים, לאחר שבניגוד לשותפתה החסידית נמנעה עד כה המפלגה הליטאית ליטול תפקידים ממשלתית, וככל הנראה לפני שתתקבל החלטה סופית בענין, תתכנס מועצת גדולי התורה של המפלגה להכריע בענין. * בין השיקולים שצפויים לעלות על הפרק הם ככל הנראה, העובדה כי כל חילולי השבת הממשלתיים שנערכים לדעת החרדים במדינה, דורשים את אישורו של שר העבודה והרווחה, כשבעוד המושג 'פיקוח נפש' במובן היהודי ידוע. פיקוח נפש מיידי, הרי שהמדינה בשנים האחרונות, הגדירה פיקוח נפש גם כאשר ניתן לבצע את אותם עבודות בימות החול, אך לטענת הדבר יביא לחסימת כבישים, שעלולים למנוע גישה לבתי החולים ומשכך מהווים פיקוח נפש (לשיטתם. בעוד בשבתות חסימת הכבישים משום מה אינה מונעת את הגישה לבתי החולים). * בנוסף, דורשים ביהדות התורה לחוקק מידית את החוק הנורווגי המורחב, מה שיאפשר את כניסתם של המקומות ה-9, 10, וה-11 במפלגה לכנסת.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן