Skip to content

בוטל אירוע משותף עם הקונגרס האמריקני, במחאה על הסירוב להעניק ויזה לח"כ מיכאל בן ארי

לפני כשבועיים דחתה השגרירות האמריקנית את בקשת הוויזה של חה''כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי), לאחר שקיבלה את עמדת מחלקת המדינה בממשל האמריקני. הנימוק: בן ארי מעורב בפעילות של ארגון טרור. בתגובה ביטל יו"ר הכנסת אירוע משותף עם הקונגרס, במחאה על "הפגיעה בכבוד הכנסת"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לפני כשבועיים דחתה השגרירות האמריקנית את בקשת הוויזה של חה"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי), לאחר שקיבלה את עמדת מחלקת המדינה בממשל האמריקני. הנימוק: בן ארי מעורב בפעילות של ארגון טרור. בתגובה ביטל יו"ר הכנסת אירוע משותף עם הקונגרס, במחאה על "הפגיעה בכבוד הכנסת"

מאת צבי זינגר

הכנסת הודיעה לקונגרס האמריקני על ביטולו של כנס להעצמת נשים בהשתתפות חברות כנסת ישראליות ומחוקקות בקונגרס, שתוכנן להתקיים בוושינגטון בעוד כעשרה ימים.

בכנס היו אמורות להשתתף חברות הכנסת זהבה גלאון (מרצ), עינת וילף (עבודה) וציפי חוטובלי (ליכוד) מטעם הכנסת, והוא תוכנן להימשך כארבעה ימים, החל ב-25 במרץ השנה. במסגרת הכנס תוכנן להתקיים פאנל משותף לחברות הכנסת ולמחוקקות מהקונגרס, אירוע בשגרירות הישראלית והצגת שיתוף הפעולה בין הפרלמנטים.

ח"כ מיכאל בן ארי: מסורב כניסה לארה"ב. (צילום: אתר הכנסת)
ח"כ מיכאל בן ארי: מסורב כניסה לארה"ב. (צילום: אתר הכנסת)

יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן (רובי) ריבלין, עדכן את חברי נשיאות הכנסת, כי החליט על ביטול ההשתתפות בכנס בעקבות הסירוב האמריקני להעניק ויזה לחבר הכנסת מיכאל בן ארי.  "טענתה של ארצות הברית, כאילו אחד מחברי הכנסת הוא פעיל טרור, איננה מקובלת ופוגעת בכבוד הכנסת כולה", אמר יו"ר הכנסת.

כזכור, לפני כשבועיים דחתה השגרירות האמריקנית את בקשת הוויזה של חה"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי), לאחר שקיבלה את עמדת מחלקת המדינה בממשל האמריקני, וזאת, בנימוק כי בן ארי מעורב בפעילות של ארגון טרור. בתגובה, שיגר יו"ר הכנסת מכתב מחאה חריף  לשגריר ארה"ב בישראל, דניאל שפירו, ובו כתב: "בן ארי משמש בכנסת כחבר כנסת מטעם סיעת האיחוד הלאומי, שהיא סיעה לגיטימית לכל דבר ועניין בפרלמנט הישראלי. בהיותו נבחר ציבור במדינת ישראל, שהיא כידוע ידידה קרובה של ארה"ב, אין מקום למנוע ממנו כניסה לארה"ב מטעמים כלשהם, ובוודאי שאין לשייך אותו לכל ארגון טרור".

 ריבלין הוסיף: "אנו רואים בחומרה רבה פסילה מעין זו של נבחר ציבור במדינת ישראל, שהיא מדינת חוק ודמוקרטיה למופת".

חברי הנשיאות שהשתתפו בדיון, ובהם ח"כ מוחמד ברכה (חד"ש), הביעו תמיכה בהחלטת יו"ר הכנסת.

1 Comment

  1. שרה
    12 במרץ 2012 @ 15:41

    מעניין אם היו נותנים ויזה לח״כ חנין זועבי…היה שווה להעמיד את האמריקנים במבחן הזה…

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן