Skip to content

אדמו"ר שמתנגד למדינת ישראל נחת בישראל ויחלק מיליונים לחסידיו

בניגוד לעמדת שר הפנים דרעי, והשר לעניינים אסטרטגים, ארדן ולעמדת ראש הממשלה נתניהו, כי יש למנוע על פי חוק כניסת פעילים המתנגדים למדיניות ישראל בשטחים, כמו מניעת כניסת שתי חברות בית הנבחרים האמריקאי, נחת בישראל האדמו"ר מסאטמר הידוע בהתנגדותו לציונות ולמדינה ויחלק למתנגדיה 25 מיליוני דולרים למתנגדיה. שאלות מגפון למשרד לעניינים אסטרטגים לא נענו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"חוק מניעת הכניסה של פעילי ה-BDS קובע במפורש מקרים בהם ניתן לשקול מניעת כניסה. עם זאת, בהתאם לחוק, על שר הפנים לקבל חוות דעת מהמשרד לנושאים אסטרטגיים בטרם קבלת החלטה". כך נמסר היום (שלישי) למגפון ממשרד הפנים.
כך לדוגמה היה במקרה של שתי חברות הקונגרס האמריקאיות כשביקשו להגיע לישראל בחודש אוגוסט האחרון. שר הפנים, אריה דרעי, הודיע לשתיים חברות הקונגרס  האמריקני, אילהן עומר וראשידה טלאיב שלא יאפשר להן להיכנס לשטחי מדינת ישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו מיהר להצטרף וברך את דרעי.

"אין מדינה בעולם שמכבדת את ארה"ב ואת הקונגרס האמריקני יותר ממדינת ישראל. כדמוקרטיה תוססת וחופשית, ישראל פתוחה לכל מבקר ולכל ביקורת, עם יוצא מן הכלל אחד: החוק בישראל אוסר כניסת אנשים הקוראים והפועלים להטלת חרם על ישראל, כפי שמקובל גם בדמוקרטיות אחרות שמונעות כניסה של אנשים, שלתפיסתן פוגעים במדינה. כך נהגה גם ארה"ב כלפי חבר כנסת ישראלי וכלפי אישי ציבור אחרים בעולם" אמר נתניהו.
נתניהו המשיך ואמר כי "חברות הקונגרס טלאיב ועומאר הן פעילות מובילות בקידום חקיקת חרמות נגד ישראל בקונגרס האמריקני. רק לפני כמה ימים קיבלנו את תוכנית הביקור שלהן, וממנה התברר שהן מתכננות מסע שכל תכליתו הוא חיזוק החרם ושלילת הלגיטימיות של ישראל. כך למשל הן הגדירו את יעד הביקור שלהן כ"פלשתין" ולא כ"ישראל", ובניגוד לכל חברי הקונגרס הדמוקרטיים והרפובליקניים עד היום, הן נמנעו מלבקש פגישה כלשהי עם גורם ישראלי רשמי – הן בממשלה והן באופוזיציה".

מדוע נמנעה כניסתן?

כיומיים קודם לכך, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ביקש מישראל שלא תאפשר לחברות הקונגרס "הידועות בעמדותיהן האנטי-ישראליות", להיכנס לשטחה של המדינה.

טראמפ שהתנגד לנסיעתן של שתי חברות הקונגרס הדמוקרטיות אותן "לא אהב", בלשון המעטה, צייץ ברשת החברתית טוויטר כי "אם ישראל תרשה לחברות הקונגרס עומאר וטליב להיכנס לשטחה זה יראה חולשה, הן שונאות את ישראל ואת כל העם היהודי ואין דבר שניתן לומר או לעשות שישנה את עמדתן. למיניסוטה ומישיגן יהיה קשה מאוד לבחור בהן מחדש, הן חרפה".

קודם בואן הצפוי של השתיים הסביר דרעי כי החליט למנוע את כניסתן והחלטה לאסור את כניסתן לישראל התקבלה על דעת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ ישראל כץ והשר לעניינים אסטרטגיים גלעד ארדן.  

עוד נמסר ממשרד הפנים כי לאחר קבל מידע מהמשרד לעניינים "ההחלטה התקבלה לאחר שהשר דרעי נוכח כי מדובר בפעילות חרם נגד ישראל שיש למנוע את כניסתן ארצה, בהתאם להוראות חוק הכניסה לישראל. מדובר במי שמנצלות את הבמה המרכזית ביותר לתמיכה בארגוני BDS הקוראים לחרם נגד ישראל".

מתנגד לישראל ושונא ציונות נחת בישראל ויחלק 25 מיליון דולר לפעילות מתנגדיה

לעומת מניעת כניסתן של חברות הקונגרס ואחרים לפניהן בטענה שהם שוללים את המדינה ומדברים בגנותה בחו"ל, התקבל היום לאחר כבוד הרב טייטלבוים (67), הידוע יותר בכינוי האדמו"ר או הרבי מסאטמר, שנחת היום במטוס פרטי שהעמידו לרשותו אוהדיו בישראל ובמשך 11 הימים הבאים הוא צפוי לבקר את חסידיו ותומכיו בארץ. 25 מיליון דולר. זה הסכום, לפי גורמים בחסידות סאטמר, שאותו מתכנן לחלק הרב במהלך שהותו בישראל, לשורת מוסדות וחסידויות. מה התנאי לקבלת התשורה הנדיבה? לא להאמין אבל זה פשוט. פשוט להתנגד לציונות ולמדינת ישראל, "הכופרים" בלשונם.

האדמו"ר, הרב יקותיאל, ידוע היטב כי הוא מנהיג שמוביל מדיניות אנטי־ציונית אדוקה. הוא מתנגד לישיבה של חרדים בכנסת, מסרב לקבל תקציבים ממדינת ישראל ונמנע מלבקר באתרים המזוהים עם הציונות, כולל אתרים יהודיים מובהקים כמו הכותל המערבי. משטרת ישראל נערכה לקראת בואו וחסמה צירים בהתאם.
יום העצמאות הישראלי הוא יום אבל בחסידות סאטמר, לא פחות. בבתי הכנסת של סאטמר בארץ ניתן לראות כרזות נגד יום העצמאות ואפילו הוראה לומר תפילת “תחנון” גם אם נערכת ברית מילה בבית הכנסת, מה שנוגד את ההלכה שמונעת אמירת “תחנון” אם אחד הנוכחים במניין עושה ברית מילה באותו יום. “הציונות מבחינתנו היא טרגדיה”, הוא אומר. “אין לנו שום שייכות לדבר הזה שניסה לחסל את הזהות החרדית”.

האדמו"ר מסאטמר - צילום תחת רישיון (CC BY-SA 4.0) : Zalman Leib
האדמו"ר מסאטמר - צילום תחת רישיון (CC BY-SA 4.0) : Zalman Leib

השנאה שלהם לציונות באה לידי ביטוי, בין היתר, באיסור לדבר בשפה העברית. הם יודעים עברית, אבל בבתי הכנסת שלהם אסור לשוחח בעברית. “אין לנו בעיה עם אנגלית, גרמנית וערבית, רק לא השפה של אליעזר בן יהודה”, הוא אומר. “רוב אנשי החסידות משוחחים ביידיש ומנהלים את חייהם בשפה הזאת גם בבית. לשפה יש משמעות גדולה לשמירה על עם ומסורת, לכן כל עוד אנחנו בגלות, יידיש תישאר השפה המועדפת”.

מבחינת האדמו"ר, הצבעה בבחירות היא אחד הדברים החמורים ביותר. הוא אף השווה את ההשתתפות בבחירות בישראל לשלוש העבירות החמורות שבתורה, עליהן אסור לעבור והן נכללות בכלל המחמיר של “ייהרג ובל יעבור”. בעבר הוא צוטט בכלי תקשורת חרדיים כמי שמסביר כי אם החרדים לא היו נוטלים תקציבים מ”הכופרים”, הנגידים שתורמים להם היו מתגייסים ונותנים יותר לאחזקת המוסדות. כשהם יודעים שהממשלה מתקצבת, הם מרשים לעצמם לנוח ולתרום רק כשיש מצוקה

מדוע לא נמנעה כניסת הרב יקותיאל – האדמו"ר מסאטמר?

נשאלות איפה השאלות הבאות:
מדוע אדם שפועל לכאורה נגד המדינה, מתבטא נגדה ואף מחלק מיליוני דולרים למתנגדי המשטר הציוני דמוקרטי מורשה להיכנס לישראל ללא בעיה ובכבוד רב?
מדוע שר הפנים, דרעי לא פעל נמרצות למניעת כניסתו?
מדוע המשרד לעניינים אסטרטגים שאוסף מידע ופועל נגד כניסת פעילים שהתבטאו נגדה, לא פעל למנוע כניסתו?

בשיחת רקע הסבירו גורמים במשרד הפנים, שהחלטה למנוע כניסה לישראל תלויה אך ורק במידע שמספק משרדו של ארדן – המשרד לעניינים אסטרטגים. "אתה צריך להבין", הסבירו הגורמים, "למשרד לביטחון פנים יש את השב"כ. השב"כ שלנו הוא המשרד לעניינים אסטרטגים. כדאי שתדבר אתם".

תגובות

דוברות המשרד לעניינים אסטרטגים התעלמה משאלות מגפון ובחרה שלא להגיב.
ממשרד הפנים נמסר כאמור כי "חוק מניעת הכניסה של פעילי ה-BDS קובע במפורש מקרים בהם ניתן לשקול מניעת כניסה. עם זאת, בהתאם לחוק, על שר הפנים לקבל חוות דעת מהמשרד לנושאים אסטרטגיים בטרם קבלת החלטה."

 

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן