Skip to content

שביתת האחיות נמנעה לפי שעה

בתום לילה מורט עצבים, סוכמו ההבנות בין האחיות לאוצר. האחיות מזהירות: אם לא יחתמו היום על ההבנות, מערכת הבריאות תושבת מחר. הסכמות הושגו לגבי פתיחת מחלקות אשפוז נוספות בבתי החולים וולפסון, סורוקה ונהריה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתום לילה מורט עצבים, סוכמו ההבנות  בין האחיות לאוצר. האחיות מזהירות: אם לא יחתמו היום על ההבנות,  מערכת הבריאות תושבת מחר. הסכמות הושגו לגבי פתיחת מחלקות אשפוז נוספות בבתי החולים וולפסון, סורוקה ונהריה

מאת אליק מאור

בתום משא ומתן ארוך ומייגע הגיעו הלילה (ראשון) נציגי הסתדרות האחיות והאחים ונציגי האוצר להסכמות לגבי פתרונות למצוקות במחלקות האשפוז. הסכמות הושגו גם בעניין תוספות השכר ומתן תמריצים לעובדי מחלקות אלו ומחלקות שנתונות בעומס.

בבתי החולים וולפסון, סורוקה ונהריה ייפתחו מחלקות אשפוז נוספות ואילו בכלל בתי החולים יתוספו 300 מיטות אשפוז גריאטרי.

שביתה האחיות בסוף פברואר (צילום: רפי מיכאלי)
יש הסכמות, אין חתימה. שביתה האחיות בסוף פברואר (צילום: רפי מיכאלי)

שביתת האחיות הכללית, שהייתה אמורה להתקיים מחר, יום שני, נמנעה לפי שעה. נציגת האחיות, אילנה כהן, הבהירה עם זאת, כי אם ההסכמות לא יאושרו וייחתמו בסופו של יום, השביתה תתקיים.

ב-27 בפברואר שבתו האחיות שביתת אזהרה ליום אחד. בראשית חודש מרץ, בעת ביקורו בבית החולים בנהריה, הצהיר שר הבריאות יעקב ליצמן, כי למעשה קיימות הבנות עם האחיות וזה עניין של ימים על מנת שיסוכמו הדברים: "זה כבר סגור, כעת מסכמים כבר. תוך כמה ימים המו"מ יסתיים ולא נזדקק לכל השבועות שהקציב לנו בית המשפט". מסתבר ש"ימים" זה עניין של שבועיים וחצי ו"סוכמו כבר" זה משא ומתן מרתוני לתוך הלילה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן