Skip to content

אוסטרליה מרככת את הסנקציות שהטילה על מיאנמר

בעקבות בריטניה, האיחוד האירופי וארצות הברית, הודיעה גם קנברה שתצמצם משמעותית את מספר פקידי הממשל והמחוקקים הכפופים להגבלות טיסה. כלת פרס נובל, אונג סאן סו צ'י, שנבחרה לפרלמנט במיאנמר אחרי עשרים שנות מעצר בית כפוי, מברכת על ההחלטה מאת גרשון גירון ממשלת אוסטרליה הודיעה אתמול על הקלה משמעותית בסנקציות שהטילה כבר לפני שנים על מיאנמר. […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעקבות בריטניה, האיחוד האירופי וארצות הברית, הודיעה גם קנברה שתצמצם משמעותית את מספר פקידי הממשל והמחוקקים הכפופים להגבלות טיסה. כלת פרס נובל, אונג סאן סו צ'י, שנבחרה לפרלמנט במיאנמר אחרי עשרים שנות מעצר בית כפוי, מברכת על ההחלטה

מאת גרשון גירון

מיאנמר נפתחת אל העולם
מיאנמר נפתחת אל העולם. דייוויד קמרון, המבקר במיאנמר, ומנהיגת האופוזיציה אונג סאן סו צ'י

ממשלת אוסטרליה הודיעה אתמול על הקלה משמעותית בסנקציות שהטילה כבר לפני שנים על מיאנמר. בהודעה רשמית שפורסמה בקנברה נאמר כי בכוונת אוסטרליה לעודד את הסחר עם מיאנמר, הנאנקת מזה זמן רב תחת עולו של משטר צבאי. עד כה היתה אוסטרליה אדישה לסחר ולהשקעות עם המדינה, לא מנעה אותם – אך גם לא עודדה.

בכך הולכת אוסטרליה בעקבות מדינות מערביות אחרות הגומלות לנשיא מיאנמר, ת'אין סאין, ולממשלתו על מאמציהם להביא שינוי למדינה, לרבות עריכת הבחירות בראשית החודש שבהן זכתה מפלגתה של מנהיגת האופוזיציה, אונג סאן סו צ'י, בתריסרי מושבים.

"צמצום העיצומים שאנו מטילים ועידוד הסחר (עם מיאנמר) מהווים הכרה ברפורמות הפוליטיות, הכלכליות והחברתיות בהיקף נרחב, שאנו עדים להן לאחרונה בבורמה", אמר שר החוץ של אוסטרליה, בוב קאר.

קאר ושר המסחר, קרייג אמרסון, ציינו במיוחד את שחרורם לאחרונה של מאות אסירים פוליטיים, את המאמצים להגיע להסדרים בדרכי שלום עם קבוצות אתניות במדינה ולשפר את החקיקה בנושאי חופש הביטוי, זכויות העובדים והאפשרות להשתתף בחיים הפוליטיים.

בעקבות הקלת הסנקציות צפוי מספרם של הבכירים במיאנמר הנתונים לעיצומים כלכליים ולהגבלות לרדת מ-392 ל-130. "ת'אין סאין ומתקנים אחרים בממשלה ובפרלמנט יוסרו מהרשימה, ואילו קציני צבא ואנשים אחרים הקשורים לפגיעה בזכויות אדם ישארו בה", נכתב בהצהרת ממשלת אוסטרליה. כמו כן יימשך בינתיים האמברגו על אספקת נשק למיאנמר.

אחרי שנפגש ביום שישי בנפרד עם ת'אין סאין ועם סו צ'י, אמר ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, כי יש להשעות את העיצומים על המדינה, אך לא להסירם לגמרי. זאת במטרה לעודד התקדמות נוספת בנושאי הדמוקרטיה וזכויות האדם. סו צ'י תמכה בהצעתו וציינה שהשעיית העיצומים משמעותה שאפשר יהיה לאכוף את העיצומים שוב אם הרפורמות יופסקו.

שרי החוץ של האיחוד האירופי הצהירו בינואר שבכוונתם להשעות את חרם האשרות שהוטל על ת'אין סאין, על סגני נשיא מיאנמר, על שרי ממשלתה ועל מנהיגי הפרלמנט. השרים כינו זאת "צעד ראשון" והוסיפו שאפשר יהיה להרחיבו ב"הקלות נוספות" בחודשים הבאים. גם ארצות הברית הודיעה שתעשה צעדים חשובים לקראת נרמול היחסים עם מיאנמר, לרבות הקלת כניסתם לארצות הברית של פקידי ממשל נבחרים וחברי פרלמנט.

במקביל, מדווח הטלגרף שהתיירות למיאנמר תוכפל השנה בעקבות הרפורמות, ותיירים סקרנים רבים צפויים לסייר במדינה המבודדת, השבה ונפתח בהדרגה אל העולם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן