Skip to content

דיוני כנס הון-שלטון-עיתון הועברו בזמן אמת ומרוכזים ברשת

הציבור הוזמן להשתתף בפאנלים של כנס הון-שלטון-עיתון שהתקיים היום בת"א, ומי שלא הצליח להגיע יכול היה להשתתף באופן סביל לאורך כל היום בדיונים המשודרים של הפאנלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הציבור הוזמן להשתתף בפאנלים של כנס הון-שלטון-עיתון שהתקיים היום בת"א, ומי שלא הצליח להגיע יכול היה להשתתף באופן סביל לאורך כל היום בדיונים המשודרים של הפאנלים

מאת שרית פרקול

הכנס השנתי הראשון לסוגיות הון-שלטון-עיתון, שהתקיים היום (17.4) בהפקת העמותה לדמוקרטיה מתקדמת, ביקש לברר לעומק את הסוגיה עוד בטרם תתחיל "עונת המאבקים" של קיץ 2012. דיוני הפאנלים של שודרו בווידאו זורם בזמן אמת, עם פרשנות של איליאן מרשק. מנכ"ל העמותה לדמוקרטיה מתקדמת, שבי גטניו, סיפק לאורך כל היום טיזרים ותקצירים בדף האירוע בפייסבוק.

לדברי גטניו, היו לאורך האירוע בערך 50-60 איש, שאליהם נוספו בצפייה בשידורים עוד כ-150 איש. הוא מניח שעוד רבים ייחשפו לדיונים עם העלאת החומרים ליו-טיוב. "היה מדהים מבחינתנו. הפאנלים כולם היו מוצלחים, כאשר פאנל ההון-עיתונות והלוביסטים היו מבחינתי המוצלחים מכולם (בכלל תחומי העניין)", אמר.

Video streaming by Ustream

בארבעת הפאנלים של הכנס דנו בהיבטים השונים של קשרי הון-שלטון-עיתונות. ובהמשך לקיץ המחאה, נוסף על השתתפות אחדים מפעילי המחאה התמקד הפאנל השלישי בקואופרטיבים (כוח כלכלי ואזרחי) והפאנל הרביעי, על עיתונות, הביא את נציגי ארגון העיתונאים החדש.

פאנל הקואופרטיבים - כנס הון-שלטון-עיתון 2012
פאנל הקואופרטיבים - כנס הון-שלטון-עיתון 2012 (צילם: רפי מיכאלי)

בפאנל על הלוביסטים דיברו על סילוק לוביסטים מהכנסת ויצירת נוהל חדש במשכן. בסוגיות הון-עיתונות הייתה תמימות דעים "מפתיעה ומזעזעת", כהגדרת גטניו, כי ישנה קריסה טוטאלית של כל המערכות המיועדות לניהול הזרוע החשובה הזו בדמוקרטיה. חלק מהדוברים תמכו בהפיכת מועצת העיתונות לגוף סטטוטורי וחלק התנגדו. עו"ד ארנה לין תמכה במהלך של העמותה לדמוקרטיה מתקדמת שתעלה במושב הכנסת הבא, באמצעות ח"כ עינת וילף וח"כים נוספים, את הסוגיה מדוע המו"לים אינם מיישמים את סעיף 15ב' לתקנון האתיקה המקצועי של מועצת העיתונות, הקובע שהם מחויבים לפרסם אחת לשנה את האינטרסים הכלכליים והאחרים שלהם.

ערב הכנס הסביר שבי גטניו את הרציונל: "בעמותה לדמוקרטיה מתקדמת הורגלנו כבר לאותם כנסים המייצרים מראית עין של מכובדות ושל 'רבגוניות אידיאולוגית' תוך הדרה שיטתית של דוברים המאיימים על ההגמוניה של שיטת ההון-שלטון וההון-עיתונות. זו הסיבה שהחלטנו כבר לפני חודשיים על הפקת כנס שנתי שבו נדון בסוגיות 'גסות' כגון אפשרות סילוקם של לוביסטים בשכר מהכנסת, או נושא הצנזורה הנגזרת מקשרי הון-עיתונות והאיום שלה על חופש הביטוי בישראל. המאבקים החברתיים שהחלו בקיץ 2011 והמשיכו בחורף 2012 מפיחים רוח חשובה במִפרשיו של הכנס".

Video streaming by Ustream

 

1 Comment

  1. mor
    18 באפריל 2012 @ 10:31

    thank you sarit, this is importent, buy why not add a summery of the content as well?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן