Skip to content

הרב שטיינמן: הציונים ניסו להתגרות בהיטלר

מנהיג דגל התורה, הרב אהרון לייב שטיינמן, אמר בראיון עיתונאי לבטאון "המבשר", שלפני השואה הציונים ניסו להתגרות בהיטלר ויתכן שאם לא היו עושים זאת, הוא היה פחות אכזרי. עוד אמר שם, שהניסיון לגייס את בני הישיבות חמור יותר מהאיום האיראני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מנהיג דגל התורה, הרב אהרון לייב שטיינמן, אמר בראיון עיתונאי לבטאון "המבשר", שלפני השואה הציונים ניסו להתגרות בהיטלר ויתכן שאם לא היו עושים זאת, הוא היה פחות אכזרי. עוד אמר שם, שהניסיון לגייס את בני הישיבות חמור יותר מהאיום האיראני

מאת צבי זינגר

הרב אהרון לייב שטיינמן תפס בשבועות האחרונים את מקומו של הרב יוסף שלום אליישיב החולה מאוד, כמנהיג של הציבור הליטאי ומפלגתו, דגל התורה.

שטיינמן אמר בראיון עיתונאי נדיר, לביטאונו של ח"כ לשעבר מאיר פרוש, "המבשר", כי "יש לדעת שלא להתגרות באויבים הרוצים לכלותינו היל"ת (היה לא תהיה). כי כידוע לפני השואה ניסו הציונים להתגרות בהיטלר הצורר ימ"ש (יימח שמו) ולהטיל סנקציות נגד מדינת גרמניה, אולם החרדים לדבר ה' התנגדו וסברו שאל לנו להתגרות בו, שזה רק יכול להגדיל את הסכנה עלינו ושלא לטובתנו. ואכן לבסוף התברר שההתגרות נגדו לא היתה לטובה עבורנו. ויתכן שאם לא היו עושים דבר זה נגדו, לא היה פועל באכזריות כזו".

לדברי שטיינמן: "כן בתקופה הזאת אנו צריכים לראות שלא להתגרות בם ולהגדיל את שנאתם עלינו, ה' ירחם עלינו במהרה". שטיינמן לא פירט, האם משמעות דבריו היא שאין לפעול להטלת סנקציות על איראן. לעומת זאת טען, ש"עלינו לחשוש מהניסיון לפגוע במעמדם של בני הישיבות (לגייס אותם. ש"א) יותר מהאיום האיראני". זאת משום ש"רק בזכות לימוד התורה אין אויבינו מצליחים לפגוע בנו".

מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, הרב עו"ד אורי רגב אמר בתגובה, ש"לא ביטול חוק טל מסוכן יותר מהאיום האיראני, אלא הרב שטיינמן מסוכן יותר מהאיום האיראני. בכול פעם מחדש מפתיע לגלות ששנאת מנהיגי החרדים לציונות גדולה כל כך עד שהם מוכנים להטיל עליה שותפות להיטלר באחריות לשואה".

הרב שטיינמן בראיון ל"מבשר"
הרב שטיינמן בראיון ל"מבשר"

לדברי רגב, "שוב חושף הרב שטיינמן את העובדה שאגדת המתינות שלו היתה במקרה הטוב מופרכת ובמקרה הרע, מעשה הונאה. כדי לחזק את מעמדו בציבור החרדי ממצב שטיינמן את עצמו כראש לקנאים החשוכים. הוא נוהג כפוליטיקאי קטן, ומוביל את החברה החרדית ואת החברה הישראלית לאסון כלכלי ולקרע חברתי".

רגב תוהה, "מתי יתעורר נתניהו להבין עד כמה מסוכנת לישראל קואליציה המבוססת על מפלגות חרדיות, שראשיהן גורסים  שהציונות אחראית לשואה ועקרון השוויון בנטל מסוכן יותר מאשר האיום האיראני. לישראל דרושה קואליציה אזרחית", אומר רגב, "שרק היא תוכל להצעיד אותה להתמודד עם אתגרי המאה העשרים ואחת".

 

 

3 Comments

  1. דותן
    19 באפריל 2012 @ 8:04

    זה פשוט נורא.

    עשרות אלפי אנשים (לכל הפחות) מקשיבים למוצא פיו של אדם בער, חסר השכלה היסטורית וכללית.

    אותם האנשים חושבים שהדברים חסרי הביסוס והטעם האלה הם אמרי שפר, לכל הפחות.

    מי יוכל עכשיו להסביר לכל אותם האנשים, שהרב שלהם לא מבין על מה הוא מדבר? הדברים שהוא אומר הם לא רק שגויים, הם לא רק מנותקים מהמציאות, מההיסטוריה ומהטבע האנושי, אלא הם גם גורמים לנזק בתוך העם, בהיותם מלאים ברשעות.

    מעצב שיער מבין בתספורות.

    היסטוריון מבין בהיסטוריה.

    רב מבין בדת.

    מה כל כך קשה להבין כאן?

    דותן

  2. sofar
    18 באפריל 2012 @ 22:16

    מילים כאלה היו מזעזעות אילו יצאו מפיו של אחרון האנטישמים. ומה עם רב ליטאי??האם הכל מותר לו??!!
    הוא אומר כמו בהגדה של פסח:"מה בעבודה הזאת לכם?…לכם ולא לו"
    מכיוון שהוציא עצמו מהכלל כפר בעיקר.
    אילו היה שם לא היה יוצא מהכלל, וגם הוא היה מגיע לתאי הגזים !

  3. אזרח
    18 באפריל 2012 @ 20:16

    עוד "הזוי" אחד, שלצערי יש הזויים יותר שהולכים אחריו.
    צריך לשלול לו את האזרחות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן