Skip to content

המפכ"ל ושרת הספורט החליטו על מדיניות יד חזקה כלפי אלימות במגרשי הכדורגל

שרת הספורט מנסה להחזיר את שד האלימות לבקבוק. היא נפגשה היום עם בכירי המשטרה, והיה שם גם השופט בדימוס אמנון סטרשנוב. המפכ"ל הציג תכנית מיידית למיגור האלימות במגרשי הכדורגל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שרת הספורט מנסה להחזיר את שד האלימות לבקבוק. היא נפגשה היום עם בכירי המשטרה, והיה שם גם השופט בדימוס אמנון סטרשנוב. המפכ"ל הציג תכנית מיידית למיגור האלימות במגרשי הכדורגל. אבי לוזון הודיע אתמול על מינויו של השופט אורי גורן לנשיא בית הדין של ההתאחדות

מאת אליק מאור

בדיון דחוף בו השתתפו הערב  מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, השופט בדימוס, אמנון סטרשנוב, שרת הספורט, לימור לבנת ובכירי המשטרה אחרים הציג דנינו ללבנת ארבעה צעדים שמשטרת ישראל יכולה לפעול מייד לבלימת האלימות במגרשי הכדורגל.

תולה נעליים. יפרח תוצאות האלימות
תולה נעליים. יפרח תוצאות האלימות

הראשון, מתן תעדוף משטרתי גבוה יותר לאכיפה במגרשים ובסביבתם. השני הוא אכיפת חוק קשיחה יותר ולא מתפשרת, השלישי, יצירת עקביות בטיפול בנושא האלימות והאחרון הוא יצירת מכניזם של שיתוף פעולה הדוק יותר מזה שקיים של כלל גורמי המערכת לאכיפת החוק. גורמים כמו הפרקליטות, בתי המשפט והמשטרה כמובן.

לבנת שוחחה בעניין זה עם משה גח, מנהל בתי המשפט, עו"ד משה לדור, פרקליט המדינה ואלו התחייבו בפניה להירתם ליצירת מסלול ענישה מהיר בנושא זה.מבחינת המשטרה והפרקליטות מדובר בהליך מזורז של חקירות, האצת הליך ההמלצות, זירוז מהיר בהגשת כתבי אישום והליך שיפוט מהיר עם ענישה מחמירה. עד כמה תהיה הענישה מחמירה, לא נמסר.

במקביל, הודיע דנינו על הקמת ועדה בראשות ניצב בדימוס דוד צור, שתבדוק ותגיש במהרה המלצותיה בעניין החזרת כוחות שיטור לתוך מגרשי הכדורגל, שהוצאו ממנו בעבר לאחר בקשות התאחדות הכדורגל, ראשי רשויות וגורמי ביטחון. אלה טענו כי החיכוך של המשטרה עם הקהל יוצר פרובוקציות והתלהמות בקרב קהל הצופים והאוהדים.

לא מתפטר. לוזון
לא מתפטר. לוזון

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, כינס אתמול בערב מסיבת עיתונאים מיוחדת. לוזון, שדחה את המשחקים בשבת בליגת העל ובליגה הלאומית, הגיב לראשונה לאלימות במגרשים שזעזעה את המדינה. בנאום שהוקרא מהדף הכריז לוזון על נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב בדימוס, אורי גורן, כנשיא החדש של בית הדין של ההתאחדות. "כבוד השופט גורן ישמש כנשיא בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל, ועל פיו יישק דבר", הודיע לוזון. הוא גם דיווח, כי פנה ליעקב שחר, נשיא מכבי חיפה, וביקש ממנו לעמוד בראש ועדה לשיפור פני הכדורגל ולמיגור האלימות במגרשים.

לוזון גם התייחס לדרישה ממנו להתפטר וטען כי נבחר בבחירות דמוקרטיות, מעולם לא התפרנס מכדורגל וכי הוא בא לענף מתוך אהבה טהורה. את נושא האלימות הוא תולה בחינוך ובמדינה האלימה בה אנו חיים. הוא הודה כי אמון הציבור בבתי הדין של ההתאחדות נפגע, ולכן הודיע על מינויו של השופט גורן לנשיא בית הדין של ההתאחדות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן