Skip to content

השר מיכאל איתן מזהיר: "הליכוד עלול להפסיד את הבחירות כפי שקרה ב-1992"

איתן מאשים: "בוועידת הליכוד הופגן אמש יחס זלזול בוטה בצירי הוועידה. אנשים חתמו עוד לפני שבועות רבים על בקשה להצבעה חשאית, בבחירות לנשיאות הוועידה – ובסופו של דבר התייחסו אליהם, בצורה מעליבה, כאל סטטיסטים. איך יחוש בנאדם, שבא מבאר שבע או מקרית שמונה לוועידת המפלגה – והוא מוצא שמתייחסים אליו כמובן מאליו, תוך זלזול בוטה?"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

איתן מאשים: "בוועידת הליכוד הופגן אמש יחס זלזול בוטה בצירי הוועידה. אנשים חתמו עוד לפני שבועות רבים על בקשה להצבעה חשאית, בבחירות לנשיאות הוועידה – ובסופו של דבר התייחסו אליהם, בצורה מעליבה, כאל סטטיסטים. איך יחוש בנאדם, שבא מבאר שבע או מקרית שמונה לוועידת המפלגה – והוא מוצא שמתייחסים אליו כמובן מאליו, תוך זלזול בוטה?"

מאת צבי זינגר

מיכאל איתן (צילום: ערן.ב. ויקימדיה)
התייחסו אליהם כאל סטטיסטים. איתן (צילום: ערן.ב. ויקימדיה)

השר מיכאל איתן מזהיר מ"סינדרום 1992" ומתריע מפני מצב אפשרי, שבו חרף הביטחון העצמי של הליכוד – הוא יפסיד, בסופו שלדבר, את הבחירות כפי שהיה ב-1992. זאת, לדבריו, בעיקר בשל הזילזול הבוטה שהופגן כלפי חברי ועידת הליכוד אמש.

"בוועידת הליכוד הופגן אמש יחס זלזול בוטה בצירי הוועידה. מה שקרה אמש בוועידה, אין לו שום קשר לפייגלין או לפייגליניזם", טען מיכאל איתן בשיחה עם "מגפון". "אנשים חתמו עוד לפני שבועות רבים על בקשה להצבעה חשאית, בבחירות לנשיאות הוועידה, כאשר הגשתי את מועמדותי – ובסופו של דבר התייחסו אליהם בצורה מעליבה, כאל סטטיסטים.

"איך יחוש בנאדם שבא מבאר שבע או מקרית שמונה, לוועידת מפלגתו – והוא מוצא שמתייחסים אליו כמובן מאליו, תוך זלזול בוטה? המחאה שהיתה אמש בוועידה לא הייתה נגד נתניהו כמועמד הליכוד לראשות הממשלה. כולם תומכים בו. המחאה היתה נגד יחס הזלזול המופגן אל צירי הוועידה.

"הליכוד צריך להפיק לקחים מליל אמש", אומר מיכאל איתן. "בראש ובראשונה צריך ללמוד שלא לעשות מחטפים מהסוג שהיה אמש, לא להזמין אלפי אנשים לאולם של 300 מקומות ולפתור מחלוקות בצורה דמוקרטית. אם נמשיך בדרך הקלוקלת הזאת, נשלם מחיר בבחירות הבאות".

בעמוד הפייסבוק שלו כתב הבוקר השר איתן: "בשנת 1992 קיבלה הכנסת החלטה להקדים את הבחירות לכנסת ה-13. ראש ממשלת הליכוד דאז, יצחק שמיר, יצא למערכת בחירות כשהתחזיות היו ורודות. הסקרים ניבאו ניצחון, אבל בדרך נפלו שיבושים. שינויי מגמה בנושאים ביטחוניים מדיניים, ומריבות עקובות מדם בתוך הליכוד, הובילו בסופה של מערכת הבחירות להפסד בבחירות ולחילופי שלטון. יצחק שמיר עזב את לשכת רה"מ ויצחק רבין תפס את מקומו.

"הליכוד נמצא היום במצב דומה", קובע איתן. "התחזיות לגבי הצלחתו בבחירות הן ורודות, אולם כדאי לנו לזכור את סינדרום 1992. עלולות לצוץ תקלות שעליהן אין לנו שליטה, בנושאים כלכליים, מדיניים וביטחוניים. בנוסף לכך, מאבקים פנימיים, כמו שחזינו בוועידת הליכוד, עלולים להוביל מניצחון לתבוסה. איני רוצה להוסיף שמן למדורה ולקבוע מי האשם בדרך שבה הסתיימה הישיבה הראשונה של ועידת הליכוד. הדמוקרטיה ניצחה, אבל הניצחון גבה מחיר. אני בטוח שהליכוד, כמפלגה לאומית דמוקרטית, יפנים את אירועי היום וכל הכוחות שבו ימצאו דרך ללכד את השורות ולהפנות את כל האנרגיות למאבקי הבחירות ולא כלפי פנים, האחד כנגד השני".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן