Skip to content

יאיר סרוסי בוועידת הנגב: "חשוב להחזיר את תיאבון ההשקעה לסקטור הפרטי"

"חשוב להחזיר את תיאבון ההשקעה לסקטור הפרטי" אמר אתמול יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים, יאיר סרוסי, בוועידת הנגב * "הגיע הזמן להבין שצמיחה חשובה ליציבות ולא רק להפך" * עיר הבה"דים – סנונית ראשונה * השקעה בנגב בשנים הבאות תגיע עד 25 מיליארד שקל.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים, יאיר סרוסי, בוועידת הנגב: "הגיע הזמן להבין שצמיחה חשובה ליציבות ולא רק להפך". עיר הבה"דים בנגב – סנונית ראשונה. השקעה בנגב בשנים הבאות תגיע עד 25 מיליארד שקל

מאת עמי אטינגר

ועידת הנגב נפתחה אתמול בבוקר במרכז הצעירים בעיר העתיקה בבאר שבע, בראשות המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל סלבן שלום ובהשתתפות נשיא המדינה שמעון פרס, ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ', מפכ"ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו ויו"ר בנק הפועלים יאיר סרוסי.

ועידת הנגב
מימין לשמאל: יאיר סרוסי, שמעון פרס, סלבן שלום, רובי דנילוביץ (צילום גיני סוכנות לצילום בע"מ)

"בתקופה הקרובה הממשלה תהיה מוגבלת ביכולתה התקציבית, והצמיחה תצטרך להיות מובלת על-ידי הסקטור הפרטי, אשר לפתחו מוטל האתגר של משיכת קטר המשק הישראלי בתקופת האטה וחוסר בהירות", אמר יו"ר בנק הפועלים, יאיר סרוסי, בהופיעו היום בוועידת הנגב. "המשימה היא להחזיר את תיאבון ההשקעה בארץ למשקיעים בסקטור הפרטי. הצמיחה, שהיא חיונית לכלכלה ולחברה הישראלית, דורשת הון ויכולת לעשות בו שימוש יעיל, והממשלה מצדה נדרשת לייצר את התנאים המתאימים להשקעת הון והזרמתו אל תוך המערכת הכלכלית. זהו רגע חשוב לבחינה של כל התכניות הרגולטוריות, כדי לאפשר מימון. הגיע הזמן להבין שצמיחה חשובה ליציבות ולא רק להפך".

25 מיליארד שקל השקעה

לדברי סרוסי, פרויקט הקמת עיר הבה"דים בנגב, שאת מימונו מוביל בנק הפועלים, הוא סנונית ראשונה ומבטיחה ליכולת לשלב כוחות בין הסקטור הציבורי לפרטי. "היקף ההקמה של הפרויקט כ-2 מיליארד שקל. האתגר הגדול של עיר הבה"דים ופרויקט התקשוב של משרד הביטחון הוא להפוך לפרויקט לאומי, שיהיה מנוף אמיתי לקידום היישוב הנוכחי בנגב. בשנים הבאות עתידה ההשקעה בנגב להגיע עד 25 מיליארד שקל. המאמץ הכולל והתקציבים שיוזרמו לנגב הם מנוף להפיכת צפון הנגב למרכז הארץ, ובעת ובעונה אחת להגדיל את התוצר הישראלי".

משבר אירופה

בנושא המשבר באירופה, אמר סרוסי: "בעוד שעיני העולם נשואות כרגע ליוון ולשאלת יכולתה להמשיך כחברה בגוש היורו, אבן הדומינו הגדולה יותר, והמסוכנת לכלכלה הגלובלית לאין ערוך, היא חולשתו המתגברת של המשק הספרדי. באחרונה, אנו רואים את עליית המרווח על אג"ח מדינה הספרדי, אשר מבטאת את הקשיים ביכולת הממשלה הספרדית לשנות את הכיוון ולהבריא את המשק. גודלה של כלכלת ספרד וגודל החובות הספרדיים הנמצאים על המאזנים של בנקים אירופים, הופכים מדינה זו לאבן דומינו עקרונית ביותר בכלכלת היורו".

סימני האטה בצמיחה

לדברי יו"ר בנק הפועלים, בישראל תמונת המאקרו חיובית יותר. "עם זאת, גם אצלנו נראים סימני האטה בצמיחה, חלקם כתוצאה מהיחלשות היצוא, וחלקם, כפי הנראה, מבלימה חזקה מדי של קטר המשק הישראלי. הלחצים במשק הישראלי באים לידי ביטוי גם בתהליכי הורדת מינוף של החברות הגדולות והבנקים.

"המשק הישראלי צומח בקצב של כ-3% בשנת 2012 בדיוק בהתאם לתחזיות של בנק הפועלים. זו האטה משמעותית מקצב הצמיחה של שנת 2011, ומכל מקום נמוך בהרבה מפוטנציאל הצמיחה של ישראל, שמוערך לפחות בכ-4.5% לשנה. ההאטה בצמיחה במשק הישראלי באה לידי ביטוי בקיטון בהכנסות המדינה ומאידך בגידול בגרעון התקציבי. מציאות זו מחייבת את הממשלה בצמצום הוצאות וקיצוצי תקציב. לכן, כאמור, יש חשיבות רבה בעידוד הובלת הצמיחה על ידי הסקטור הפרטי", סיכם סרוסי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן