Skip to content

דירה של אריתראים הוצתה בבית בירושלים. על הקיר נכתב: צאו מהשכונה

מכבי האש: היה כאן ניסיון לשרוף את הזרים למוות. מפקד מחוז ירושלים הקים צוות חקירה מיוחד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מכבי האש: היה כאן ניסיון לשרוף את הזרים למוות. מפקד מחוז ירושלים הקים צוות חקירה מיוחד

מאת אליק מאור

צאו מהשכונה
כתובת מעל הכניסה לבניין בו הוצתה הדירה: צאו מהשכונה

דירת מגורים, שבה התגוררו תושבים אריתריאים, הוצתה היום לפנות בוקר (שני) בירושלים. עשרה אנשים חולצו מהדירה. ארבעה מהם נכוו קלות, טופלו בביה"ח ושוחררו. על גבי קיר הבניין נרשמה כתובת גרפיטי "צאו מהשכונה". מפקד מחוז ירושלים, ניצב ניסו שחם, הקים צוות חקירה מיוחד.

לפנות בוקר, זמן קצר אחרי השעה שלוש, התקבלה הודעה במוקד של מכבי האש על דלקה שפרצה בדירה. צוות כיבוי האש שהגיע למקום  הודיע על אנשים הלכודים בדירה והחל בפעולות החילוץ. כעבור כמה דקות השתלטו מכבי האש על האירוע והאש כובתה. מחקירת ראשונית עלה, כי מדובר באירוע הצתה. ממצאי החקירה הועברו לידי המשטרה.

הנזק הכבד שנגרם לדירה (צילום: שירותי כבאות ירושלים)
הנזק הכבד שנגרם לדירה (צילום: שירותי כבאות ירושלים)

רשף רוני סונינו סיפר הבוקר, כי בדירה שהוצתה גרים 15 אנשים בצפיפות גדולה ובבניין כולו חיים כחמישים איש, להערכתו. "אין ספק  כי זה יכול היה להסתיים בהרוגים. זו מלכודת אש שיכולה להיגמר במוות. ראינו בדירה את סימני הידיים שלהם וניסיונות שלהם להימלט".

דובר שירותי כבאות והצלה ירושלים, רשף משנה אסף איברס, הוסיף כי מי שהצית את הדירה, התכוון לגרום למותם של השוהים בה. לדבריו, המוקד לשריפה היה בדלת הכניסה ומי שהצית ידע שיקשה על הדיירים להימלט מהאש.

תושבים בשכונה מתלוננים על כמות הזרים. לדבריהם הזרים שותים הרבה אלכוהול והחשש מהם גדול. ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים, גינה הבוקר את המעשה ואמר כי ביקש ממשטרת ירושלים לפעול ביד קשה נגד כל גילוי אלימות בעיר. הוא הוסיף, כי שוחח עם מפקד המחוז  והשניים סיכמו על פעולה של יד קשה כנגד כל גילוי אלימות שהוא.

לפחות 50 איש מתגוררים בבניין שהוצת (צילום: שירותי כבאות ירושלים)
לפחות 50 איש מתגוררים בבניין שהוצת (צילום: שירותי כבאות ירושלים)

בסוף שבוע עבר הותקף ישראלי ממוצא אתיופי, בהפגנה אלימה שהנהיגו מנהיגי הימין הקיצוני, ברוך מרזל ומיכאל בן גביר, בדרום העיר בתל אביב. רק כשהתבררה זהותו, הופסקה האלימות כלפיו. באותו סוף שבוע הגישה הפרקליטות, בבית המשפט לנוער בתל אביב, כתב אישום קשה נגד כנופיה בת 11 נערים, שפעלו בבריונות  ותקפו באלימות זרים באמצעות קרשים, שרשראות ברזל, אלות וחפצים כהים, רק בשל צבע עורם ומוצאם. בסוף החודש שעבר (מאי), התפרעו מפגינים בהפגנה רווית הסתה ויצרים ותקפו זרים בדרום העיר. 17 עצורים נעצרו אז על ידי המשטרה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן