Skip to content

קלינטון: "מודאגים מאספקת מסוקי קרב מרוסיה לסוריה"

"התעמתנו עם הרוסים כדי שיפסיקו את משלוחי הנשק לסוריה. הם אמרו שאין מה לדאוג, שהנשק אינו קשור לפעולות של המשטר בתוך המדינה. זה לא נכון באופן חד משמעי", הכריזה שרת החוץ האמריקנית, באירוע משותף עם הנשיא פרס, ב"פורום סבן". בנושא האיראני אמרה קלינטון: "אני בטוחה שהאיראנים נמצאים תחת לחץ כבד מהרוסים והסינים, לבוא למפגש הבא […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"התעמתנו עם הרוסים כדי שיפסיקו את משלוחי הנשק לסוריה. הם אמרו שאין מה לדאוג, שהנשק אינו קשור לפעולות של המשטר בתוך המדינה. זה לא נכון באופן חד משמעי", הכריזה שרת החוץ האמריקנית, באירוע משותף עם הנשיא פרס, ב"פורום סבן". בנושא האיראני אמרה קלינטון: "אני בטוחה שהאיראנים נמצאים תחת לחץ כבד מהרוסים והסינים, לבוא למפגש הבא במוסקבה עם תשובות. עד כמה הלחץ ישפיע – איני יודעת"

מאת צבי זינגר

"אנחנו מודאגים מאספקת מסוקי קרב רוסיים לסוריה. מסוקי קרב יכולים רק להסלים את המצב באופן דרמטי". כך אמרה הערב מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, באירוע משותף עם נשיא המדינה שמעון פרס, שהתקיים במסגרת "פורום סבן" אתמול, במכון ברוקינגס בוושינגטון.

קלינטון: "התעמתנו עם הרוסים". (צילום: עמוס בן גרשום לע"מ)

"התעמתנו עם הרוסים כדי שיפסיקו את משלוחי הנשק לסוריה. הם אמרו שאין מה לדאוג, שהנשק אינו קשור לפעולות של המשטר בתוך המדינה. זה לא נכון באופן חד משמעי", הכריזה שרת החוץ האמריקנית.

קלינטון הבהירה עוד כי ארה"ב ממשיכה לתמוך ביוזמת קופי ענאן, שמנסה לצרף קבוצת מדינות ובהן רוסיה להכין מפת דרכים לפתרון פוליטי. קלינטון הדגישה, כי אין מקום לשיתופה של איראן בקבוצת מדינות זו. "צירוף איראן הוא קו אדום מבחינתנו", אמרה. לדבריה, התשובות ליוזמת קופי ענאן צריכות להתקבל עד אמצע יולי – אז צריכה מועצת הביטחון להחליט אם להאריך את שליחות אנאן.

נשיא המדינה, שמעון פרס, שיבח בדבריו את האומץ של אזרחי סוריה. "האומץ של העם הסורי ראוי להערצה", אמר פרס. "האנשים עומדים מול אש חיה מדי יום. עבורי, התמונה המזעזעת ביותר היא ארון קבורה קטן. אני לא יכול לעמוד בזה".

על העמדה שלפיה אין אלטרנטיבה לשלטונו של אסד אמר פרס: "אסד הוא לא אלטרנטיבה". פרס שיבח גם את הליגה הערבית ש"לקחה, באופן חסר תקדים, אחריות נגד ממשל של מדינה ערבית. אין מדינה מערבית שיכולה לתמוך בעם הסורי בלי להיות מואשמת", אמר פרס. "הליגה הערבית יכולה".

בנושא האיראני אמר נשיא המדינה פרס: "האיראנים אינם האויבים שלנו. המנהיגות האיראנית היא הבעייתית. היא היחידה שרוצה לחדש את האימפריאליזם – ואם היא תנצח במאבק הזה, כל המזרח התיכון והכלכלה העולמית יהיו הקרבן שלה. אנחנו איננו יכולים להרשות לזה לקרות".

מזכירת המדינה, הילארי קלינטון, אמרה: "אני בטוחה שהאיראנים נמצאים תחת לחץ כבד מהרוסים והסינים, לבוא למפגש הבא במוסקבה עם תשובות. עד כמה הלחץ ישפיע – איני יודעת".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן