Skip to content

14 מפגינים שוחררו בערבות עצמית ועם צו הרחקה מרוטשילד

ארבעה עשר עצורים מתוך ה-84 שנעצרו אתמול, הובאו בצהריים להארכת מעצר לפני שופט בבית המשפט השלום בתל אביב. כול הארבעה עשר שוחררו בערבות עצמית של 1,500 שקל וצו הרחקה מרוטשילד עד אחד ביולי 2012. כמו כן נאסר עליהם להשתתף בהפגנות לא חוקיות. שבעים עצורים שוחררו ללא תנאים מגבילים, הביעו זעם על המעצר והודיעו שיחזרו להפגין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארבעה עשר עצורים מתוך ה-84 שנעצרו אתמול, הובאו בצהריים להארכת מעצר לפני שופט בבית המשפט השלום בתל אביב. כול הארבעה עשר שוחררו בערבות עצמית של 1,500 שקל וצו הרחקה מרוטשילד עד אחד ביולי 2012. כמו כן נאסר עליהם להשתתף בהפגנות לא חוקיות. שבעים עצורים שוחררו ללא תנאים מגבילים, הביעו זעם על המעצר והודיעו שיחזרו להפגין

מאת אליק מאור

שבעים עצורים מתוך שמונים וארבעה מפגינים ופעילי מחאה שנעצרו אמש (מוצ"ש) בהפגנה במרכז תל אביב, שוחררו על ידי המשטרה בלי תנאים מגבילים או בהפקדת ערבות והתחייבות לא להשתתף בהפגנות ללא אישור. 14 עצורים הובאו בצהריים לפני שופט בבית המשפט השלום בתל אביב. המשטרה ביקשה הארכת מעצר של כל הארבעה עשר עד תום הליכים והגשת כתבי אישום בהליך מזורז בגין התפרעות ותקיפת שוטר. בפועל, שוחררו כל ארבעה עשר פעילי המחאה בערבות עצמית של 1,500 שקל וצו הרחקה מרוטשילד עד אחד ביולי 2012. כמו כן, נאסר עליהם להשתתף בהפגנות לא חוקיות.

שבעים העצורים שוחררו בהדרגה לאורך שעות הצהריים. חלק מהם טענו שנפגעו במהלך המעצר אחרים טענו שפשוט עמדו שם והמשטרה התנהגה כאילו יש לה מכסה שצריך למלא. הם הביעו זעם רב על האלימות שהפגינו השוטרים ובכוונתם לחזור להפגין ברחוב. "הרחוב הוא שלנו", אומרים הפעילים, "ואיש לא ימנע מאיתנו את זכות המחאה".

מפגינה עם שלט "אל תגעו בגופי". מחאה על מעצרה של דפני ליף ביום שישי (צילום: דן בר דוב)
מפגינה עם שלט "אל תגעו בגופי". מחאה על מעצרה של דפני ליף ביום שישי (צילום: דן בר דוב)
מעצרים ברוטשילד ביום שבת (צילום: רפי מיכאלי)
אלימות. מעצרים ברוטשילד ביום שבת (צילום: רפי מיכאלי)

במשטרה דוחים את טענות המפגינים. לתפישתם, האירועים האלימים בהפגנות היו מתוכננים מראש ולא פרצו במקרה וכי "מדובר בהפגנה בלתי חוקית, שמשתתפיה הפרו את הסדר וחסמו כבישים. המשטרה תמשיך לשמור על מימוש זכות ההפגנה וחופש הביטוי תוך שמירה על הסדר הציבורי ועל החוק". תת-ניצב יורם אוחיון, שפיקד על כוחות המשטרה בהפגנה, אמר כי הפגנות זה דבר לגיטימי והמשטרה תאפשר אותן במסגרת החוק. המפגינים חצו את כל הקווים האדומים, לדבריו.

את פעילי המחאה מייצגים עו"ד ברק כהן ועו"ד גבי לסקי.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן