Skip to content

השר וילנאי: אין סיבה שהאזרחים לא יקנו ערכות מגן מכספם

בהופעתו האחרונה כנראה בוועדת החוץ והביטחון - בטרם ייצא לתפקידו החדש כשגריר ישראל בסין. השר וילנאי אמר זאת בהתייחסו לעובדה, כי נכון להיום, תקציב הביטחון מאפשר לייצר כ-60 אחוז בלבד מערכות המגן לאזרחים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בהופעתו האחרונה כנראה בוועדת החוץ והביטחון – בטרם ייצא לתפקידו החדש כשגריר ישראל בסין. השר וילנאי אמר זאת בהתייחסו לעובדה, כי נכון להיום, תקציב הביטחון מאפשר לייצר כ-60 אחוז בלבד מערכות המגן לאזרחים

מאת צבי זינגר

כמו שמממנים ממ"ד. השר וילנאי (צילום: אתר הכנסת)
כמו שמממנים ממ"ד. השר וילנאי (צילום: אתר הכנסת)

"אין סיבה שהאזרחים לא יקנו מכספם את ערכות המגן, בדיוק כפי שהם נדרשים לשלם את העלות הגבוהה פי כמה עבור בניית חדר ממוגן בבית". כך אמר השר להגנת העורף, מתן וילנאי, בהופעתו האחרונה כנראה בוועדת החוץ והביטחון – בטרם ייצא לתפקידו החדש כשגריר ישראל בסין. השר וילנאי אמר זאת בהתייחסו לעובדה, כי נכון להיום, תקציב הביטחון מאפשר לייצר כ-60 אחוז בלבד מערכות המגן לאזרחים. וילנאי הוסיף כי הוא עצמו ומשפחתו אינם מחזיקים בביתם ערכות מגן.

ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ רוני בר און (קדימה), שמעה עוד מהשר וילנאי, כי מבחינת משרדו "השאיפה היא להגיע לכך שכל בתי המגורים בישובי עוטף עזה, בטווח של עד השבעה קילומטרים מקו הרצועה, יהיו ממוגנים".  השר הוסיף: "במידה שיוחלט למגן מעבר לטווח זה, ניתן לומר שההחלטה תהיה בגדר של 'למגן את עצמנו לדעת'."

השר וילנאי קרא עוד לחברי הוועדה, לדאוג לכך שהמשרד להגנת העורף לא יפורק לאחר שהוא יסיים את תפקידו בקיץ, כשיתמנה לשגריר ישראל בסין. "זה נושא חשוב מדי כדי שיבטלו את המשרד הזה", אמר וילנאי. ח"כ בר און השיב בהקשר זה, כי "אי אפשר להשאיר את המשרד להגנת העורף מופקר ללא שר".

בעת סיור בגן הילדים בקיבוץ ניר עוז המשתייך למועצה אזורית אשכול
בעת סיור בגן הילדים בקיבוץ ניר עוז המשתייך למועצה אזורית אשכול

עוד עלה מהדיון, כי על אף שמשרד האוצר העביר למשרד החינוך כ-220 מיליון שקל לטובת מיגון מוסדות החינוך, נכון להיום הכסף לא מומש ואף מוסד חינוך לא מוגן. לשאלת יו"ר הוועדה, מדוע הדברים לא מתקדמים, השיב השר וילנאי, כי את השאלה יש להפנות לשר החינוך. לדברי השר וילנאי, בהמשך להפקת הלקחים ממלחמת לבנון השנייה, מי שירכז את מכלול הפעילויות ביישובים העירוניים יהיו ראשי הערים, שמתורגלים בנושא מספר פעמים בשנה.

ח"כ בר און טען לעומתו, כי הניסיון במלחמת לבנון הוכיח שאי אפשר להשאיר את הטיפול בשעת חירום באחריות ראשי הערים ולראייה – היו לא מעט ראשי ערים שכלל לא נשארו בשטח המוניציפאלי שלהם כשהטילים החלו ליפול.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן