Skip to content

פרס לנשיא גרמניה: "ברית המילה – נדבך מרכזי בזהות היהודית"

אחרי השר אלי ישי, גם הנשיא פרס מתערב בפרשת בריתות המילה בגרמניה. "אדוני הנשיא", כתב לנשיא גרמניה יואכים גאוק, "אני סמוך ובטוח כי גרמניה, באמצעות שמירה על ערכיה, תישאר מחויבת לשמירה והגנה על הזכות של הקהילה היהודית בגרמניה לממש את מסורת הדת היהודית בחופשיות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחרי השר אלי ישי, גם נשיא המדינה, שמעון פרס, מתערב בפרשת בריתות המילה בגרמניה.

בעקבות האירועים האחרונים סביב סוגיית ברית המילה שיגר נשיא המדינה, שמעון פרס מכתב מיוחד לנשיא גרמניה, יואכים גאוק ובו הוא מדגיש את חשיבות השמירה על עקרון חופש הדת והפולחן של הקהילה היהודית בגרמניה. הנשיא הדגיש: "ברית המילה הוא מנהג יהודי אשר מהווה נדבך מרכזי בזהות היהודית של עמנו במשך אלפי שנים, ומאפיין את העם היהודי עוד מהדיבר הראשון אשר נתן אלוהים לאברהם אבינו".

הנשיא פרס כתב עוד כי הוא רואה בחיוב את הירתמות כל הרשויות השלטון והפרלמנט בגרמניה להסדרת סוגיית עריכת ברית המילה באופן חופשי. הנשיא כתב לגאוק "אדוני הנשיא, אני סמוך ובטוח כי גרמניה באמצעות שמירה על ערכיה, תישאר מחוייבת לשמירה והגנה על הזכות של הקהילה היהודית בגרמניה לממש את מסורת הדת היהודית בחופשיות".

כפי שדווח קודם לכן, גם השר אלי איש התערב בפרשה ושיגר בעניין זה מכתב לקאנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל. הדבר עורר מורת רוח במשרד החוץ, שטען כי פניית השר ישי למרקל פגעה במהלכים דיסקרטיים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן