Skip to content

עצוב בהוליווד: מייקל קלארק דנקן מת הלילה בגיל 53 מדום לב

השחקן הנודע קלארק דנקן היה מועמד לאוסקר על גילום דמותו של ג'ון קופי בסרט "גרין מייל" והופיע בשנים האחרונות בסרטים "ארמגדון", "ללכת על הכול" ו"דרדוויל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
חברתו לחיים ביצעה בו החיאה. קלארק דנקן. צילום: blackurbanite at ויקיפדיה

בהוליווד ידעו על מחלתו ועל מצבו של מייקל קלארק דנקן, אבל  הבשורה על מותו של השחקן, שהגיעה הלילה מבית החולים, השרתה עצב רב על כל מי שהכיר והוקיר את דנקן.

דנקן הופיע בשנים האחרונות בסרטים "ארמגדון", "ללכת על הכל", "דרדוויל", ואף נתן את קולו לסרטים המצוירים "אחי הדב" ו"קונג פו פנדה".

דנקן נולד בשנת 1957 בשיקגו, וגדל עם אחותו, ג'ודי, ואמו, ג'ין, שבמהלך כל חייה עבדה כמנקת בתים. אביו עזב את הבית בצעירותו. דנקן תמיד רצה להיות שחקן, ובסוף הצליח לעשות את דרכו ללימודי תקשורת באוניברסיטת אלקורן, אך נאלץ לעזוב במהלך הסמסטר הראשון, כדי לסייע לאמו שחלתה במחלה סופנית.

גופו המאסיבי של דנקן, גובה 1.96 מטרים, ומשקלו – 142 קילוגרם, סייעו לו להשיג עבודות כחופר בורות עבור חברת דלק מקומית וכשומר סף במספר מועדונים בשיקגו.

בשלב מסוים בחייו עבר להתגורר בלוס אנג'לס, עבד כמאבטח וניסה לעבור אודישנים לפרסומות. בין השאר עבד כמאבטח של וויל סמית', מרטין לורנס, ג'יימי פוקס, ל.ל. קול ג'יי וזמר הראפ, נוטוריוס ביג, כשהוא זוכה מדי פעם בתפקידים קצרצרים ביותר בטלוויזיה ובקולנוע. בשנת 1997, נוטוריוס ביג נרצח ביריות, ודנקן החליט שזה הזמן לפרוש ממקצועו כמאבטח.

בשנת 1998, קנדן קיבל את התפקיד של בֶּר בסרט "ארמגדון", ואף התחבר עם שותפו לסרט, השחקן ברוס וויליס. בזכות קשריו עם וויליס, השיג את התפקיד הנחשק בסרט "גרין מייל", עליו היה מועמד לאוסקר ולגלובוס הזהב.

בעקבות ההצלחה, דנקן לוהק למספר סרטים חשובים – "ללכת על הכול", "כוכב הקופים", "עיר החטאים", "מלך העקרבים", "איילנד" ו"דרדוויל".

דנקן, אשר נודע גם בזכות קולו העבה, לוהק כמדובב למספר גדול של סרטים ולמספר עצום של פרסומות ומשחקי מחשב.

באמצע חודש יולי השנה, דנקן נלקח לבית החולים בשל התקף לב פתאומי. בהתאם לדיווחים בתקשורת האמריקנית, חברתו לחיים ביצעה בו החייאה. עד אמש נשאר בהשגחה בבית החולים במחלקת טיפול נמרץ, והלילה מת מדום לב בגיל 53.

>

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן