Skip to content

שביתה בעיתון "הארץ" עקב פיטורים מסיביים

ועד הארץ הודיע אמש על השבתה והחרפת צעדים החל מיום ג' עקב תכנית של ההנהלה לפיטורים מסיביים, שלדברי הוועד כבר יצאה לדרך
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לטענת הוועד של עיתון "הארץ", ההנהלה הפרה את התחייבותה לתת אורכה בת שבוע לפני שיפוטרו עובדים, מאז פרסום ההודעה על האפשרות לעזיבה מרצון.

"בימים האחרונים קודמו הליכי פיטורים של עובדים רבים," הודיע הוועד וקורא לעובדים להגיע להתכנסות שתיערך היום (שלישי), במקביל לשעת כינוס ישיבת הדירקטוריון של קבוצת הארץ: "שם נפגין ונשבות למען מילוי הדרישות שלנו, ובכללן הדרישה לאפשר לנציג/ת העיתונאים/יות להציג את עמדתם לחברי הדירקטוריון. ההפגנה והשביתה יימשכו לפי הצורך, עד שנחליט אחרת ובהתאם להיענות מצד ההנהלה. נישאר בקומת ההנהלה כמה זמן שיידרש, ובמשך הזמן הזה לא נעשה עבודה עיתונאית כלשהי, במערכת או מחוץ לה: כתבים לא יקיימו פגישות או יענו לטלפון, צלמים לא יצלמו או יעבירו תמונות למערכת וכו'".

עיתון הארץ (צילום: דן בר דוב)
ההפגנה והשביתה יימשכו לפי הצורך. עיתון הארץ (צילום: דן בר דוב)

הוועד מבהיר, כי השביתה מוגנת על פי חוק ולא ניתן לפגוע בעיתונאים שישתתפו בה: "הנהלת הארץ מסרבת למעשה לדון בכל הדרישות העיקריות שהעלה ועד העיתונאים בשם עובדי המערכת: הצגת תכנית הקיצוצים המפורטת לנציגי הוועד; גיבוש תכנית חירום להגדלת הכנסות הקבוצה בתוך שלושה חודשים ומינוי מנהל להובילה; הקפאת תכנית הפיטורים למשך חודשים אלה; כניסה למשא ומתן מזורז על תכנית הבראה מוסכמת, במטרה לעגן אותה בהסכם קיבוצי מיוחד; הארכת תוקפה של הצעת ה"פרישה מרצון" לעיתונאים בשבועיים לפחות מיום משלוח ההודעה; ומתן אפשרות לנציגי העובדים להציג את עמדתם לחברי דירקטוריון הקבוצה בפתיחתה של ישיבת הדירקטוריון הקרובה".

על הפיטורים הצפויים במעריב קרא כאן

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן