Skip to content

פרס: ללמד את אחמדינז׳אד היסטוריה

הנשיא הודיע, כי בכוונתו לכתוב מכתב למזכ"ל האו"ם ובו יבקש ממנו להעביר לנשיא איראן שיעור כתוב מהנשיא פרס בתולדות ההיסטוריה המשותפת של שני העמים, אשר ידעה גם ידידות עמוקה, ובמרכזה סיפורו של המלך כורש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"נשיא איראן נאם אתמול באו"ם נאום מביש, המעיד על בורות היסטורית עמוקה של הנשיא אחמדינז'אד  לגבי הקשר ההיסטורי העמוק שבין העם היהודי לארץ ישראל. אמירתו כי הקשר של העם היהודי לארצו הוא בן 60-70 שנים וכי ישראל אף פעם לא התקיימה על אדמתה, הוא שטות מוחלטת", כך אמר היום נשיא המדינה, שמעון פרס, בתגובה על נאומו של נשיא איראן באו"ם.

"התביישתי לראות נשיא של מדינה, שנואם באו"ם ולא מכיר את ההיסטוריה של עמו שלו. צריך ללמד את אחמדיניז'אד שיעור בהיסטוריה ולספר לו כי כורש מלך פרס איפשר לפני יותר מ-2,500 שנים ליהודים, בראשות עזרא ונחמיה, לשוב לארץ ישראל, ולהקים מחדש את ביתם. היהודים חיו על אדמת ישראל אלפי שנים ואין שקר או מנהיג בעולם שיוכל למחוק פרקים אלו מההסטוריה".

הנשיא הודיע במעמד זה, כי בכוונתו לכתוב מכתב למזכ"ל האו"ם ובו יבקש ממנו להעביר לנשיא איראן שיעור כתוב מהנשיא פרס בתולדות ההיסטוריה המשותפת של שני העמים, אשר ידעה גם ידידות עמוקה, ובמרכזה סיפורו של  המלך כורש, שהיה ידיד גדול של היהודים ואיפשר את עליית היהודים לארץ ישראל.

פרס מקשט את סוכת הנשיא עם ילדי ירושלים ומשלחת רבני כפר חב"ד (צילום: מארק ניימן / לע"מ
פרס מקשט את סוכת הנשיא עם ילדי ירושלים ומשלחת רבנים (צילום: מארק ניימן / לע"מ)

הנשיא פרס אמר את הדברים האלה שעה שעסק, ביחד עם ילדי בית ספר, בהקמת הסוכה בבית הנשיא. בבית הנשיא התחילו בהכנות קדחתניות  לקראת "הבית הפתוח", שיתקיים בבוקר יום ד' 3 באוקטובר (9:00-12:00) חול המועד סוכות. החלה בניית ביתנים שונים ברחבי המשכן בהם יוצגו תערוכות על הישגיה של מדינת ישראל בתחומי המדע והטכנולוגיה, החקלאות והבריאות, שנערכים בשיתוף עם משרדי הממשלה הרלוונטיים. סוכת הנשיא תעמוד השנה בסימן "מדע, טכנולוגיה וחדשנות ישראלית" ופעילויות לילדים ולהורים יהיו גם הן באווירת מדע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן