Skip to content

העמותה לשימוש ברחם יהודי למטרות פוליטיות

"אפרת" אינה רק ארגון פונדמנטליסטי מסוכן, כמו דומיה האמריקנים, היא גם ארגון גזעני. כל פעולתה מכוונת רק לנשים יהודיות ושמה המלא "אפרת – לקידום הילודה בעם היהודי". מבחינת "אפרת" הפלה היא רצח, אבל זה רע רק אם האישה היא יהודיה. את העמותה המסוכנת הזו מממנים כל תושבי ישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אסון נורא הביא לחשיפת פעולתה הפסולה של עמותת "אפרת", שמטרתה לשכנע נשים להימנע מביצוע הפלה. "אפרת" פועלת כבר שנים רבות. היא מתמחה בהפחדות, בסחיטה רגשית ובמניפולציות, בעיקר כלפי נערות ונשים צעירות.

באתר העמותה רואים דמות של רופא שמסביר לאישה, שהפלה היא פעולה רפואית מסוכנת. העמותה מפרסמת סרטוני זוועה בהם נראים עוברים המדברים אל האם ומתחננים בפניה שלא להרוג אותם ופעיליה מפצירים בנערות להימנע מלגלות למשפחתן על ההריון הלא רצוי, עד שיהיה מאוחר מדי לעשות הפלה.

דף הבית של "אפרת". סרטוני זוועה

ארגונים פונדמנטליסטים שמתנגדים להפלות יש בכל העולם. בארצות הברית נרצחו לא מעט רופאים שהגנו על זכותה של האישה על גופה ועל זכותה להמנע מלהוליד צאצא בלתי רצוי. בישראל אמנם  לא נרצחו רופאים, אך מבחינה משפטית המצב חמור יותר.

בישראל, בניגוד לארה"ב, אין לאישה זכות לעשות הפלה. היא צריכה להגיש בקשה לוועדה של משרד הבריאות, שמטרתה לבחון אם האישה עומדת באחד התנאים שנקבעו בחוק.  הסיבות בגינן מותר בישראל לבצע הפלה: גיל האישה – מתחת ל-17 או מעל 40; האישה אינה נשואה, או שההריון אינו מבעלה; ההריון הוא תוצאה של תקיפה מינית; או מסיבות רפואיות, של פגם בעובר או סיכון חייה של האישה אם יושאר ההריון.

אף אחד מהסעיפים האלה אינו עוסק בזכותה של האישה להמנע מלהמשיך הריון שאין היא רוצה בו. אישה, במצב מצוקה כאמור, צריכה לעבור הליך משפיל, שפוגע באופן אנוש בפרטיותה – והכל מסיבות פונדמנטליסטיות. בעבר ניתן היה לאשר הפלה גם בשל מצב סוציאלי של האישה, אך סעיף זה הוסר בדרישת המפלגות הדתיות.

הפלה ללא אישור היא הליך יקר

מובן שרבות מהנשים שעוברות הפלה אינן עוברות דרך הוועדה האמורה ומבצעות את ההליך באופן פרטי, ללא כל התערבות. כמו זכויות יסוד אחרות, שאינן קיימות בישראל, מדובר באפיק הפתוח רק בפני מי שהממון בכיסו. הפלה ללא אישור היא הליך יקר, כיוון שרופא המבצע הפלה  ללא אישור עובר עבירה פלילית. קראתם נכון: ביצוע הפלה בישראל 2012, בלי אישור המדינה,  הוא עבירה פלילית. ימי הביניים זה כאן ועכשיו.

אבל יש לזכור, כי עמותת "אפרת" אינה רק ארגון פונדמנטליסטי מסוכן, כמו דומיה האמריקנים, היא גם ארגון גזעני. כל פעולתה מכוונת רק לנשים יהודיות ושמה המלא "אפרת – לקידום הילודה בעם היהודי". כאשר נוסעים בגדה המערבית, ניתן לראות שלטים שנושאים כיתובים בנוסח: "הילודה היא שתציל את קיומנו כמדינה יהודית. אגודת אפרת".

כלומר, מדובר בכלל בארגון פוליטי, שעושה שימוש במצוקתן הרגשית של נשים יהודיות שנכנסו להריון בלתי רצוי כדי לקדם מטרות אתניות. מבחינת "אפרת" הפלה היא רצח, אבל זה רע רק אם האישה היא יהודיה.

את העמותה המסוכנת הזו מממנים כל תושבי ישראל. העמותה מעסיקה בנות שירות לאומי, הממומנות חלקית על ידי המדינה, ויש לה אישור לפי סעיף 46, כך שהתורמים לה מקבלים ניכוי ממס. כלומר, כספי מיסים שהיו אמורים להיות חלק מתקציב המדינה נכנסים לעמותת "אפרת" במקום לכיס המשותף של כולנו.

ערוותה של העמותה המסוכנת הזו נחשפה השבוע, בעקבות פעולתה שהובילה לטרגדיה של משפחתו של רז אטיאס וחברתו ההרה, שביקשו לעשות הפלה ונתקלו בלחצים קשים מצד אנשי עמותת "אפרת". רוב המקרים בהם פעולתה של "אפרת" מביאה לתוצאות קשות נשארים בחדרי חדרים ולעולם לא ייוודעו.

הגיע הזמן להפסיק את פעולתם של אנשי עמותה הרסנית זו, להזהיר מפניה, ולפני הכל – להפסיק את התמיכה הממשלתית בה. לפני הקורבן הבא.

______________________________________________________________________________

  • עו"ד יפעת סולל מתמחה בזכויות אדם ובזכויות חברתיות

4 Comments

  1. הילל חכים
    25 באוקטובר 2012 @ 13:20

    אמנון, השאלה היא זכותו של מי גדולה יותר.
    לא סתם האם היא זו שעל פיה נקבעת דת הילד. כי היהדות מכירה בחשיבות העצומה של האם בחייו של הילד.
    האם באמת עדיפה אם שנכפה עליה לשאת הריון לא רצוי? האם זכותו של ילד שלא נולד גדולה מזכותה של אישה על הגוף שלה? האם ילד שגדל עם אם מזניחה ומתעללת עדיף רק כדי שמישהו יוכל לעשות וי על עוד לידה?

    אין ספק, לשיקולים נגד הפלות יש צדדים דמוגרפיים ברורים. ליהודים במדינת ישראל כדאי שיהיו כמה שיותר יהודים במדינת ישראל. אבל מי קבע שאלו צריכים להיות יהודים חדשים? מה עם מליוני היהודים בגולה? ואם השיקול הדמוגרפי הוא השיקול האמיתי אז בואו נשים אותו על השולחן. שרות צבאי חובה, לידה חובה ומי שמשתמט או מסייע לאדם אחר להשתמט מאחת החובות הוא אזרח סוג ב' או אפילו בר מאסר.

  2. אמנון
    24 באוקטובר 2012 @ 19:55

    מדברים כל הזמן על זכות האם על גופה.
    אבל מה עם הילד? לא מגיע לו לחיות?
    במה הוא אשם?
    הפלה היא שם יפה יותר לרצח.
    כן, רוצחים את התינוק. לא פחות!
    נכון, במקרים קיצוניים זה אפשרי, אבל האם כל מקרה הוא כזה???
    כיצד נותנים במה לדעה חשוכה כל כך כמו של הכותבת?

    • עמית מנדלזון
      24 באוקטובר 2012 @ 20:14

      אמנון הוא לא ילד בשלב זה, הוא עובר, ואם הוא לא רצוי, כמה טעם יהיו לחיים שלו ? תאר לך שמחר יאסר בחוק על גברים לאונן כי הם הורגים את הילדים.

    • לילי
      25 באוקטובר 2012 @ 2:00

      עלפי גישתך גם כשיש לאדם תולעים עליו לשאול אותן אם הן מסכימות לפני שהוא מתחיל לעבור את הטיפול הנדרש כדי להפטר מהן, הן חלק מגופו והן חיות, אם כך יש להן זכויות על הגוף המאחסן אותן.
      זכותה המלאה של האשה ללדת או להפטר מהעובר ואם העובר אמור להיות אדם מהרגע שבו הוא נוצר הוא יותר ממוזמן לגשת למשטרה או לעורך דין, למלא את הטפסים המתאימים ולדרוש את זכויותיו, עד שלא יעשה כן אין לו שום זכויות מעבר למה שהגוף המאחסן אותו מתיר לו.
      כמובן שכל זה לא משחרר את בני הזוג מהתנהגות אחראית ונקיטה באמצעי מניעה אבל מהרגע שהאשה בהריון, היא ורק היא תחליט מה לעשות בעובר.
      משעשע שאדם האוחז בדעות כל כך חשוכות ומטופשות מעז לקרוא למישהו אחר חשוך.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן