Skip to content

גל התייקרויות בכל מוצרי המזון

עדכון מחירים של כל יצרניות המזון • שופרסל מעלה את המחירים בכ-4%, כתגובה: "לא יכולנו להימנע מכך" • הצרכנים: "רשתות המזון פועלות יחד כדי למרר את חיינו". גם מחיר החשמל עומד לעלות בינואר בעשרה אחוזים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גל ההתייקרויות של חודש נובמבר 2012 ייפול גם הוא על כיסו של הצרכן. מדובר בהתייקרות של כ-1,500 מוצרי מזון. חברת שופרסל הודיעה אמש כי היא מעלה את מחירי המזון בממוצע של 4% במהלך החודש הקרוב. לטענתה, ההתייקרויות הן תוצר ישיר של ייקור מוצרי חברות המזון.

לפני מספר שבועות הודיעה חברת יוניליוור כי היא מייקרת את מוצריה: מרקים – תלמה וקנור, מיונז, מדגני בוקר ותה ליפטון בכ-4%. לאחר יומיים, הודיעה חברת אוסם, שגם היא תייקר את מוצריה בכ-4.8% בממוצע, ביניהם קפה, מדגני בוקר, חמוצי בית השיטה, סלטי צבר, טבעול ובמבה.

התייקרות של ארבעה אחוזים בממוצע בשופרסל בחודש הקרוב (צילום: דן בר דוב)
התייקרות של ארבעה אחוזים בממוצע בשופרסל בחודש הקרוב (צילום: דן בר דוב)

שבוע שעבר הודיעה חברת קוקה קולה, החברה המרכזית למשקאות, כי מעלה את מחירי מוצרי החברה בכ-5.7% בממוצע, ובין המוצרים: קוקה קולה, פריגת, נביעות ועוד. שלשום הצטרפו לחגיגות ההתייקרות גם חברות מוצרי החלב, שטראוס ותנובה, אשר הודיעו כי הן מעלות את מחירי הגבינות והחלב שאינם בפיקוח בשיעור ממוצע של 3.5%.

חברת שופרסל הגיבה לטענות הצרכנים, כי העלאת המחירים מגיעה לאחר חודשים רבים שבהם המחירים לא עודכנו, על אף עלייה במחירי התשומות. רשת מגה טענה שהעלייה תעשה הדרגתית במהלך החודש, כיוון שעדיין נותרו מלאי מזון מן התמחור הקודם, וכי היא עדיין מנהלת משא ומתן עם חלק מהספקים "על המחירונים החדשים".

רמי לוי, הבעלים של חברת השקמה, גם טען כי המחירים לא יועלו היום במיידית. "יש לנו מלאי שרכשנו על-פי המחירון הקודם… העדכון ייקח כשבועיים ועד חודש וחצי".

איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, שרק אתמול דיבר על התייעלות ועל רצון להיטיב עם הצרכן, אמר היום שאי אפשר להימנע מהעלאת מחירים, אך בשופרסל ישתדלו שעליות המחירים לא יימשכו בחודשים הבאים.

המחירים בעולם דווקא בירידה (צילום: NYC2TLV, ויקימדיה)
המחירים בעולם דווקא במגמת ירידה (צילום: NYC2TLV, ויקימדיה)

תנועת "הצרכנים" בראשותו של איציק אלרוב מגיב: "יצרניות המזון ורשתות השיווק מחליטות על העלאת המחירים בשיתוף פעולה הדוק, ומעוניינים למרר את חיי האזרחים במדינת ישראל… מחירי הסחורות בעולם נמצאים במגמת ירידה בעולם, ואילו בארץ מחליטים לייקרם".

בנוסף להתייקרויות בענף המזון צפויה התייקרות של מחירי החשמל בכ-10 אחוזים בינואר, במקום ארבעה אחוזי ההתייקרות שתוכננו, בשל צריכה מוגברת של הציבור בחודשי הקיץ, לפי חברת החשמל.

מחירי הדלק ירדו הלילה ב-36 אגורות. מחיר של ליטר בנזין 95 אוקטן בשירות עצמי יעמוד על 7.58 שקל לליטר.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן