Skip to content

היום, בדיוק היום, מחליטים במי לבחור

היום צריך לבחור אם ככה יראה העתיד שלנו, או שנחליט לשנות אותו. היום נחליט איזה פתק לשים בקלפי, עבור איזו ממשלה להצביע. ממשלה קיימת שתמשיך את ההעלאה הפיקטיבית של מחירי המזון עבור חבריה העשירים והשולטים במזון ובתקשורת - או ממשלה אחרת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היום, 1.11.2012, הוא היום היחיד והמיוחד בו אתם צריכים להחליט איך ייראה העתיד שלכם. רק היום, ואין לכם זמן לבחור ביום אחר. אם זה לא יקרה היום, נראה שוויתרתם על העתיד, ולא ממש חשוב מה תחליטו, אם תחליטו. היום קרטל המזון בישראל מעלה מחירים בצורה רוחבית ואחידה בכל המשק, לכל מוצרי המזון, כי יש עלייה בזיבי של התשומות בעולם, וכל מיני רמאויות אחרות שכבר התרגלנו לחיות איתן. רק אתמול הודיעה שופרסל על רבעון עשיר במיליארדי שקלים הכנסה והכפלה של שורת הרווח שלה לכמה עשרות מיליוני שקלים. היום, היום-היום, הרשת הזו שהיא הגדולה במדינה מעלה מחירים כמצופה ואין פוצה פה, ואין ממשלה לפקח, ואין מבוגר אחראי שינהל וימשול.

שופרסל (צילמה: שרית פרקול)
קרטל המזון בישראל מעלה מחירים בצורה רוחבית ואחידה (צילמה: שרית פרקול)

היום אתם תלכו לסופר ותשלמו יותר על פחות מוצרים, בניגוד גמור לכל מה שקורה עם מחירי מזון בעולם, שכבר הוכח כי עליית מחירי המזון קשורה רק לכיס הקרטל ולא לחומרי הגלם, בדיוק כמו במחירי הלחם, בהם הקמח ירד בעשרות אחוזים ומחיר הלחם עלה. היום אתם צריכים לבחור, האם ככה ייראה העתיד שלכם, שלי, שלנו, או שהיום אתם מחליטים לשנות אותו. היום תחליטו איזה פתק לשים בקלפי, עבור איזו ממשלה להצביע. ממשלה קיימת שתמשיך את העלאה הפיקטיבית של מחירי המזון עבור חבריה העשירים והשולטים במזון ובתקשורת – או ממשלה אחרת. היום, כי אולי מחר מתכננים לנו עוד העלאה בהפתעה.

הם לא יגידו מילה על הניהול העלוב והרע לתפארת

היום יש בעיתונים בשורות משמחות על "העלאה מתוכננת" של 4% במחירי החשמל לאפריל, אבל בגלל שאנחנו האשמים בקיץ החם והארוך, ובזבזנו יותר חשמל, אז הליכוד, הליכוד וביבי, הליכוד וביבי ושטייניץ וליברמן וברק ואלי ישי, יקדימו לנו ההעלאה המזורגגת הזו באפריל, ממש לחודש ינואר, עם 10%. למה? כי הם יאמרו שהדלק יקר לנו, ושרפנו הרבה מדי, ויש מיסים על הדלק, ויש זיהום שעולה כסף לטפל בו, ויש גירעון לחברת חשמל. הם יגידו את כל זה, אבל לא יגידו שהם אחראים למשבר הזה, לחוסר בפתרונות למשבר, לבעיות הגז שעדיין לא פתרו וההבטחות לגז הטבעי שלנו כבר לא ימומשו בזמן. הם לא יגידו מילה על הניהול העלוב והרע לתפארת של ד"ר עוזי לנדאו, האיש שלא יודע לעשות דבר, שבזבז ארבע שנים עם אפס תוצאות. הם לא יגידו לכם שהם אשמים ואנחנו משלמים את המחיר. הם גם לא יגידו שהמיסים שלנו צריכים לשלם את הגירעון בחשמל, ואת מחירי החשמל, כי חח"י שייכת למדינה וכבר שילמנו בניכוי במקור.

היום הליכוד וביבי העמיסו לנו עוד לבנה על הגב

מוצרי מזון (צילמה: שרית פרקול)
נפרדים מעוד כמה מאות שקלים בחודש (צילמה: שרית פרקול)

הם גם לא יגידו לכם כי אין קשר בין מציאות המחירים העולמית למיסוי הכבד שמוטל עלינו, והם רק כאן לעזור לבעלי ההון העצום במינופו מכספי החיסכון שלנו.  היום אתם נפרדים מעוד כמה מאות שקלים בחודש, בדיוק לאותם מוצרים שרכשתם בחודש הקודם, ולא קידמתם את החיים שלכם במילימטר מחורבן אחד קדימה. נהפוך הוא, היום, 1.11.2012, אתה ואת, כולכם וגם אני, הלכנו אחורנית, הידרדרנו בכושר הפיננסי שלנו, חשבון הבנק שלנו העמיק למינוס יותר גדול, לגירעון קטן שמצטבר לגירעון גדול.

היום הליכוד וביבי העמיסו לנו עוד לבנה על הגב, והיום אני צריך לבחור כמה כוח יש לי לעוד לבנים על הגב. היום גם אתם צריכים לבחור בין עוד ארבע שנים או יותר של שלטון מנוכר, שלטון כישלון, שלטון שעוסק בהונאה ובהסתרת נתונים כלכליים, שלטון שמספר על יצירת מקומות עבודה בעוד המשק מתכווץ ומאות מפוטרים כל יום, שלטון שאומר שהכלכלה יציבה, ואין אינפלציה, ומחירי הדיור נעצרו ואפילו יורדים, שלטון שמחלק את הכסף שלכם לחרדים – לבין בחירה בשלטון אחר, שאולי יהיה בדיוק כזה או יהיה אחר, אבל בוודאות לא יהיה זה.

היום ביציאה מהסופר של דנקנר או חבר אחר, אתם צריכים לבחור. אז היום תבחרו ותגידו להם שבחרתם.

אז היום? למה דווקא היום? כי אם עדיין לא הבנתם, אז היום קיבלתם את הסטירה המתוכננת מממשלת הליכוד של ביבי, זו שתפקידה לעשות ואינה עושה. היום תחליטו אם להגיש לו את הלחי השנייה ואת הארנק שלכם, או שלא.

כי אם תחליטו היום, אז תדעו שאתם הולכים להצביע מחרתיים. ולא תתלבטו יותר, ולא תהססו יותר ולא תגידו "אין למי להצביע, ממילא כולם אותו הדרעק", כי אם לא ניסיתם אלטרנטיבה, אל תגידו שאין.

היום תחליטו על העתיד שלכם, כי היום אתם משלמים עליו יותר, הרבה יותר, עד 60% העלאה במחירי העוף בלי שום היגיון.

אז תזכרו היטב שהיום מחליטים, ואז תתנהלו בהתאם. תתעניינו, תעמתו נתונים, תקראו בין השורות, תפקחו את העיניים והאוזניים ואל תאמינו לסיפורים ולמספרים. בחודש שבו המע"מ עולה באחוז לא יכול להיות שאין עלייה במדד. היום כשיכאב לכם בארנק אולי תחשבו כבר פעמיים מי ינהל לכם את החיים.

היום תחליטו, כי היום זה אירוע מכונן. קרטל המזון ורשתות השיווק העלה מחירים והממשלה שותקת. אתם אל תשתקו!

[related-posts title="כתבות נוספות בנושא יוקר המחייה"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן