Skip to content

משרד הבריאות סוגר את "נווה יעקב"

החוסים יפוזרו במוסדות אחרים. עו"ד מנע, המייצג את משפחות החוסים: היה כאן מחדל מתמשך ונוראי. ח"כ אילן גילאון (מרצ), שהתריע עוד ב-2011 על ההתעללות: "משרד הבריאות איחר לפעול"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יממה לאחר פשיטת המשטרה הודיע משרד הבריאות, כי סגן השר יעקב ליצמן החליט לסגור את מעון החוסים "נווה יעקב" בפתח תקווה. "נוכח ההתחזקות בממצאי החקירה, הנהלת המשרד עומדת ליישם תוכנית מגירה שנבנתה באשר לסגירת המוסד ומציאת מקומות אשפוז חלופיים לחוסים", נמסר מהמשרד. במשרד הבריאות הוסיפו, כי יחפשו מקום לאשפז את 155 החוסים השוהים במעון. לא נמסר מה יעלה בגורל עובדי המוסד שאינם קשורים בפרשה.

אמש נעצרו 14 חשודים לאחר חקירה ממושכת של 75 עובדים מתוך מאה שעבדו במוסד. במקביל להודעת משרד הבריאות האריך היום בית משפט השלום את מעצרם של שבעה חשודים בחמישה ימים, מעצרם של ארבעה אחרים, הוארך בשלושה ימים. שלושה חשודים נוספים שוחררו למעצר בית.   

"למקום הזה אין תקווה". מוסד נווה יעקב
"למקום הזה אין תקווה". מוסד נווה יעקב

הותרו לפרסם את שמותיהם של ולנטינה קליימן (59) מפתח תקווה, אחות בכירה במקום, החשודה בתקיפת קשישה וגרימת חבלות. זיוה ריינשטיין (46) מפתח תקווה החשודה בתקיפת דיירת חסרת ישע. אדהם ותד, חשוד בתקיפת חסר ישע, בגרימת חבלה ובהתעללות פיזית ונפשית. מוחמד ותד (28) חשוד בתקיפת חסר ישע. כולם חשודים בגרימת חבלה ובהתעללות נפשית ופיזית.

עובד אחר, עמראן ותד (31) מג'ת, שנחשד כי תקף חסר ישע, שוחרר למעצר בית של חמישה ימים לאחר שהתברר כי מעצרו היה כנראה מוטעה. שמותיהם של שני בכירים במוסד, ששוחררו למעצר בית, נאסרו לפרסום.

עו"ד דוד מנע, המייצג את משפחות החוסים במקום, אמר היום שעצם העובדה שעדיין לא סגרו את המוסד היא למעשה המשכו של מחדל מתמשך. לדבריו, "הכל נמשך, המחדל וקשר השתיקה סביב כל הפרשה. המוסד הזה אכן צריך להיסגר אחת ולתמיד. למקום הזה אין תקווה".

ח"כ גילאון: המשרד איחר לפעול

על סגירת המוסד הפסיכיאטרי "נווה יעקב", מסר ח"כ אילן גילאון (מרצ), שהתריע עוד במאי ובאוגוסט 2011 על אלימות כלפי החוסים במקום: "משרד הבריאות איחר לפעול והותיר את חסרי הישע חשופים להתעללות ולאלימות. הגיע הזמן שבריאות הנפש תפסיק להיות החצר האחורית במדינת ישראל. יש להעביר את הטיפול בנכי הנפש מחאפרים ומשאר קבלנים פרטיים בחזרה למדינה. פרשת נווה יעקב היא תוצר של ייבוש תקציבי מתמשך והפרטה מואצת במוסדות לבריאות הנפש. יש להפקיד את התחום המוזנח בידיים מקצועיות ומיומנות".

על החלטת משרד הבריאות לסגור את המוסד אמר גילאון כי כמאמר הקלישאה "מוטב מאוחר מאשר אף פעם", ובשלב זה, צריך לפעול למציאת חלופה הולמת ומיידית ל-155 החוסים.

 

1 Comment

  1. נטשה
    4 בנובמבר 2012 @ 15:30

    הבעיה היא שביבי לא רוצה מוסדות ממשלתיים כי זה עולה לו יותר מדי כסף. הוא סוגר מוסדות כגון בתי אבות על ימין ועל שמאל ומשאיר אותם ואת העובדים חסרי ישע. המחדל הוא בראש הממשלה. תתבייש לך!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן