Skip to content

נתניהו בטקס הזיכרון בטולוז: עם ישראל חי

נשיא צרפת וראש הממשלה השתתפו בטקס לזכר הנרצחים בטולוז. נתניהו: "אם לא מכבים את אש האנטישמיות בתחילת הדרך היא יכולה להפוך לשריפה גדולה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא צרפת פרנסואה הולנד, ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו פגשו בצהריים בטולוז את בני משפחותיהם של קורבנות פיגוע הטרור שבוצע לפני שמונה חודשים בבית הספר אור התורה. היו שם אווה סנדלר, ששכלה את בעלה יונתן ואת שני ילדיה, גבריאל ואריה, ויפה ויעקב מונסונגו, ששכלו את הבת מרים, אביה של אווה סנדלר, חיים אלול, ואביו של יונתן סנדלר, שמואל סנדלר.

נשיא צרפת, פרנסוא הולנד ובנימין ושרה נתניהו בטקס בטולוז (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)

המפגש התקיים בבית הספר היהודי בו אירע הפיגוע. במפגש נכחו גם תלמידי בית הספר וצוות המורים, שקיימו שיחה עם ראש הממשלה ונשיא צרפת. במהלך המפגש אמר נתניהו: "העובדה שמתייצבים פה יחד נשיא צרפת וראש ממשלת ישראל אומרת הכל על השותפות שלנו במלחמה נגד הטרור, נגד הגזענות ונגד האלימות".

לאחר המפגש התקיים בבית הספר טקס זיכרון לקורבנות הפיגוע, בו השתתפו גם יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי, הרב הראשי של צרפת, ג'יל ברנהיים, ומאות מחברי הקהילה היהודית בצרפת. ראש הממשלה אמר בטקס הזיכרון: ""ההיסטוריה מלמדת איתנו שמגפת האנטישמיות מתחילה בתקיפת היהודים, אבל מהר מאוד היא מתפשטת הלאה ומכה באחרים. אם לא מכבים את אש האנטישמיות בתחילת הדרך היא יכולה להפוך לשריפה גדולה שמכלה כל דבר שעומד בדרכה בהמשך הדרך. השנאה הברברית של המרצחים מאיימת לא רק על היהודים, אלא על הציבילזציה כולה.

"באתי לכאן מירושלים בירת הנצח של עם ישראל כדי להגיד יחד אתכם אל מול כל שונאי ישראל, שלוש מילים ברורות: עם ישראל חי! בואו נשיר זאת בקול רם, כדי שקולנו יישמע בטולוז, בבורגס, במומבאי, בבואנוס איירס, בבית הספר במעלות, בדולפינריום בתל-אביב, בבית משפחת פוגל באיתמר. עם ישראל חי". וראש הממשלה אכן שר והצטרפו אליו באי הטקס.

יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, שהתלווה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, עדכן כי בעקבות הפיגוע בבית הספר בטולוז והתגברותם של אירועי האנטישמיות בעולם הקימה הסוכנות היהודית קרן להענקת סיוע חירום לקהילות יהודיות. הקרן, שנועדה לחזק את הביטחון של יהודים ברחבי העולם, תעניק סיוע כספי לחיזוק תשתיות האבטחה במוסדות יהודים בקהילות קטנות ברחבי עולם ובהם בתי ספר, מרכזים קהילתיים ובתי כנסת.

מאז הפיגוע שאירע בחודש מרץ בטולוז מלווה הסוכנות היהודית את בני משפחת סנדלר ומונסונגו ומסייעת לתלמידים ולצוות המורים בבית הספר אור התורה לשוב לשגרה. בין היתר הגיעו לטולוז מייד לאחר הפיגוע מומחים לטראומה, מדריכים ישראלים ואנשי מקצוע. כמו כן, מופעלות ביוזמת הסוכנות היהודית מגוון תכניות להבאת תלמידים ומורים לביקורים חינוכיים בישראל.

שרנסקי, אמר כי "הטרור העולמי הוא איום משותף גם לתושבי מדינת ישראל וגם ליהודי העולם. הקמתה של קרן הסיוע לקהילות היהודיות היא הביטוי המובהק לערך שכל ישראל ערבים זה לזה. אנחנו, כמשפחה אחת גדולה, מזדהים האחד עם השני ודואגים זה לזה."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן