Skip to content

היום יוכרע: נפתלי בנט או זבולון אורלב

בעוד זבולון אורלב מבקש לשמר את "הבית היהודי" כמפלגת "הכיפות הסרוגות" הפועלת למען הציבור הציוני-דתי, נפתלי בנט מבקש לפתוח את המפלגה גם לקהלים חדשים, כולל חילונים, כדי להרחיב את שורותיה. היום הם יתחרו על ראשות המפלגה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בצִלה של מערכת הבחירות בין אובמה לרומני מתקיימות היום בחירות גם במפלגת "הבית היהודי". 54 אלף מתפקדי המפלגה הזאת יבחרו היום החל מהשעה 3 אחר הצהריים מי ינהיג אותם – המנהיג הוותיק, ח"כ זבולון אורלב, הזוכה לתמיכת היו"ר הפורש, השר דניאל הרשקוביץ או נפתלי בנט, מי שהיה בעבר מנכ"ל מועצת יש"ע וגם ראש לשכתו של בנימין נתניהו. מתמודד שלישי, אלמוני לגמרי, הוא יהודה כהן, חבר המפלגה.

זבולון אורלב: עיטור המופת ונסיון פוליטי רב (צילום: ויקימדיה)
זבולון אורלב: עיטור המופת וניסיון פוליטי רב (צילום: ויקימדיה)

הבחירות ייערכו ב-168 קלפיות ברחבי הארץ. התוצאות הסופיות צפויות להתקבל רק לקראת מחר בבוקר. אבל אם הפער בין השניים יהיה משמעותי, יהיה אפשר לדעת את המגמה כבר לקראת חצות.

מפלגות "הבית היהודי – מפד"ל החדשה" ו"האיחוד הלאומי" יתמודדו בבחירות ברשימה משותפת. זאת לאחר שלפני מספר שבועות נחתם הסכם להתמודדות משותפת. חברי הכנסת אריה אלדד ומיכאל בן ארי, חברי סיעת האיחוד הלאומי, יתמודדו בנפרד.

בין נפתלי בנט לזבולון אורלב התחולל עד עכשיו מאבק רווי יצרים והאשמות הדדיות. אורלב האשים את בנט בניסיון לרגל אחר מטה הבחירות שלו, ומנגד האשים בנט את אורלב בזיוף התפקדויות.

בין השניים גם הבדלי השקפות מהותיים. בעוד אורלב מבקש לשמר את המפלגה כמפלגת "הכיפות הסרוגות", הפועלת למען הציבור הציוני-דתי, בנט מבקש לפתוח את המפלגה גם לציבורים חדשים, כולל חילוניים, כדי להרחיב את שורותיה.

זבולון אורלב (67) עשה את שירותו הצבאי במסגרת ההסדר, כלוחם בגדוד הנח"ל המוצנח. במילואים לחם אורלב כחייל בגדוד 71 של חטיבת מילואים של הצנחנים והשתתף בקרבות לשחרור ירושלים במלחמת ששת הימים, שבהם נפצע. במלחמת יום הכיפורים שירת כחייל מילואים בגדוד 68 של החטיבה הירושלמית והוצב במעוז "כתובה" שעל שפת תעלת סואץ. אורלב זכה בעיטור המופת על אומץ לב ותושיה שגילה בעת הלחימה: כאשר מפקד המוצב נפצע וחדל לתפקד אורלב נטל את הפיקוד על החיילים במוצב, פקד עליהם לתפוס עמדות ולהשיב אש, כיוון את הארטילריה הישראלית ובכך מנע את ניסיונות הצליחה מן הצד המצרי. לבסוף, אירגן אורלב את פינוי המעוז. במלחמת לבנון נלחם במסגרת החטיבה הירושלמית בגזרה המזרחית.

אורלב מתגורר בשכונת גבעת מרדכי שבירושלים, נשוי ואב לארבעה.

על קיר הקלפי, בבחירות ל"בית היהודי" (צילום: דן בר דוב)
על קיר הקלפי, בבחירות ל"בית היהודי" (צילום: דן בר דוב)

אורלב החל את פעילותו הפוליטית במסגרת צעירי המפד"ל. ב-1979 מונה להיות ראש לשכתו של השר זבולון המר ועשה שורה של תפקידים בכירים במשרד החינוך. ב-1995 נבחר לתפקיד מזכ"ל המפד"ל ולאחר שנכשל בהתמודדות על תפקיד השר, שהתפנה עם פטירתו של המר, נבחר לכנסת ה-15.

אורלב נודע בין היתר בפעילותו למען זכויות בעלי חיים; במארס 2000 יזם תיקון לחוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), לפיו ביצוע חיתוך ברקמה חיה של בעל-חיים למטרות נוי – ייאסר. הוא הוכתר ל"אלוף המחוקקים" של הכנסת ה-15, לאחר שהצליח להעביר 19 חוקים בקריאה שנייה ושלישית.‏‏

[related-posts]

בכנסת ה-17 כיהן אורלב כיושב ראש הוועדה לענייני ביקורת המדינה וכחבר בוועדת החינוך, התרבות והספורט. בתחילת כהונתה של הכנסת ה-17, כיהן אורלב גם כיו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה, עד שהוחלף על ידי בני אלון באוגוסט 2007. כיו"ר הוועדה לביקורת המדינה הוביל אורלב לקבלת החלטה בוועדה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לחקר הסיוע הממשלתי לניצולי השואה. היתה זו הפעם השנייה בהיסטוריה של מדינת ישראל שבה הקימה הוועדה לביקורת המדינה ועדת חקירה ממלכתית.

בשנת 2008 הוענק לו אות אביר איכות השלטון על ידי התנועה לאיכות השלטון, על תרומה נכבדה לחברה בישראל בחקיקה ענפה ובמתן גיבוי לביקורת הגונה, ישרה ובלא פשרות.

נפתלי בנט: שירות ב"יחידה", הייטק וגיוס 30 אלף מתפקדים (צילום: ויקימדיה)

נפתלי בנט (40) התנדב לשרת בסיירת מטכ"ל. עם מינוי טל רוסו למפקד יחידת מגלן, מונה בנט למפקד צוות הסיור ביחידה, ולאחר מכן שימש כסמ"פ וכמפקד פלוגה שם.

ביחידת מגלן השתתף בנט במבצעים רבים בלבנון, ובהם מבצע ענבי זעם. במהלך שירותו ביחידת מגלן חיבר את המנון היחידה‏. לאחר שחרורו מצה"ל, תוך כדי עבודה בגננות, החל לימודי משפטים באוניברסיטה העברית. כרב-סרן במילואים לחם גם במלחמת לבנון השנייה כאיש מילואים ביחידה, ופיקד על כוח סיור בגזרה המערבית.

ב-1999 הקים בנט, ביחד עם שותפים, חברת היי טק בשם סאיוטה (cyota), שנמכרה ב-2005 במחיר של 145 מיליון דולר. בשנת 2009 מונה למנכ"ל חברת הסטארט-אפ סולוטו (Soluto). כיום הוא מייעץ לחברות היי טק נוספות‏.

בנט, השומר על אורח חיים דתי, נשוי לגילת, בת מושב חילוני, שחזרה בתשובה עוד לפני נישואיהם. הם הורים לארבעה ומתגוררים ברעננה.

בשנת 2006 פנה בנט לפעילות פוליטית. במסגרת זו הצטרף למפלגת ה"ליכוד" ועמד בראש מטהו של בנימין נתניהו, אז ראש האופוזיציה. בתפקיד זה היה ממנסחי תכנית הרפורמה בחינוך של נתניהו. בנט ניהל את קמפיין הפריימריז של נתניהו לראשות הליכוד באוגוסט 2007. בשנת 2008 סיים את תפקידו, אף כי המשיך להיות חבר ב"ליכוד".

באפריל 2010 הקים יחד עם איילת שקד את תנועת "ישראל שלי". ב-31 בינואר 2010 מונה בנט למנכ"ל מועצת יש"ע במקומו של פנחס ולרשטיין. בתפקיד זה היה ממובילי המאבק נגד הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון, ובעקבות זאת נוצר נתק אישי בינו לבין נתניהו. בינואר 2012 סיים את תפקידו.

מצביעים בקלפי ברחוב דובנוב בתל אביב (צילום: דן בר דוב)
מצביעה בקלפי ברחוב דובנוב בתל אביב (צילום: דן בר דוב)

באפריל 2012 הקים בנט תנועה חילונית-דתית בשם "ישראלים". הנושאים המרכזיים שבהם עוסקת התנועה הם: "החזרת הציונות למרכז", קידום התכנית המדינית "תכנית בנט", והידברות בין דתיים וחילוניים. ב-6 במאי 2012 הודיע על הצטרפותו לפוליטיקה ועל הקמת מפלגת "ישראלים", שתהווה "סמן ימני אמיתי במערכת הפוליטית", יחד עם הרב תא"ל אביחי רונצקי ואיילת שקד. בעקבות זאת, פרש גם ממפלגת "הליכוד" ובהמשך הודיעו השלושה על הצטרפות למפלגת "הבית היהודי" ובנט הודיע על התמודדותו לראשות המפלגה.

לקראת הבחירות הפנימיות ב"בית היהודי" פקד בנט למפלגתו החדשה בתוך כשלושה חודשים וחצי כ-30,000 איש, מתוך כ-53,800 מתפקדים בסך הכול.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן