Skip to content

ב"ישראל ביתנו" מבטיחים: "אם יוגש כתב אישום – ליברמן יעמוד במילתו"

"אנחנו לא ממליכים יורשים. אבל גם אם ליברמן יצטרך להתפטר – הוא ימשיך, גם אז, להיות הגורם הקובע". מאת צבי זינגר ב"ישראל ביתנו" מצפים בדריכות לתוצאות השימוע של יו"ר המפלגה, אביגדור ליברמן – אבל במפלגה מדגישים כי אין עצבנות באוויר ואיש אינו כוסס ציפרניים. זאת, מכיוון שהחלטת היועץ המשפטי לממשלה צפויה להתקבל רק בעוד כמה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אנחנו לא ממליכים יורשים. אבל גם אם ליברמן יצטרך להתפטר – הוא ימשיך, גם אז, להיות הגורם הקובע".

מאת צבי זינגר

ב"ישראל ביתנו" מצפים בדריכות לתוצאות השימוע של יו"ר המפלגה, אביגדור ליברמן – אבל במפלגה מדגישים כי אין עצבנות באוויר ואיש אינו כוסס ציפרניים. זאת, מכיוון שהחלטת היועץ המשפטי לממשלה צפויה להתקבל רק בעוד כמה חודשים "ועד אז יכולים להשתנות פני המערכת הפוליטית כולה".

על דבר אחד אין חולק. ב"ישראל ביתנו" מבטיחים כי אם יוגש כתב אישום, גם אם חלקי, "ליברמן יעמוד במילתו ויתפטר מיד מתפקידו כשר החוץ". על ה"ירושה" שישאיר אחריו במפלגה, איש אינו מדבר בגלוי – אבל אחד השמות שנלחשים יותר, מפה לאוזן, במסדרונות המפלגה, כיורשת אפשרית לליברמן, היא חברת הכנסת פאינה קירשנבאום שמעמדה במפלגה חזק ביותר.

ליברמן: ימשיך להיות הקובע במפלגה. צילום - אתר הכנסת

במישור הממשלתי, אם יתפטר ליברמן, כתוצאה מהגשת כתב אישום, לא ימונה תחתיו שר חוץ אחר – וראש הממשלה, בנימין נתניהו, ימלא את התפקיד הזה. סגן שר החוץ, דני איילון, ימשיך בתפקידו – ומוטת שליטתו במשרד החוץ תתרחב מאוד.

"עוד מוקדם לדבר על יורש או יורשת לליברמן", אמרו היום גורמים במפלגה ל"מגפון". "אנחנו לא ממליכים יורשים. אבל גם אם יגיע היום וליברמן יצטרך להתפטר – שלא יהיה ספק: הוא ימשיך, גם אז, להיות הגורם שקובע, גם אם מאחורי הקלעים".

ב"ישראל ביתנו" מקווים כמובן שהשימוע יוביל לביטול מוחלט של ההליכים נגד אביגדור ליברמן, אבל גם אם לא – ההערכה במפלגה היא כי גם אם יוגש כתב אישום נגד ליברמן, יצליחו עורכי דינו להוריד חלק ניכר מן האישומים בשימוע. "במקרה כזה לא תהיינה דראמות ולא יהיו סצנות. ההחלטות יהיו רציונאליות ולא אמוציונאליות. אנחנו מפלגה עם משנה סדורה – לא 'מפלגת מצב רוח' ולא מפלגת 'אחרי המבול'".

האם כתב אישום נגד ליברמן יזרז את לוח הזמנים לבחירות? גם על זה נמנעים ב"ישראל ביתנו" להמר. "זה תלוי מאוד בשאלה מתי תתקבל החלטת היועץ המשפטי לממשלה. יכול להיות שעד אז יכריע כבר ראש הממשלה בסוגיית הקדמת הבחירות".

בינתיים הסתיים אתמול חלקו הראשון של השימוע, שנערך לשר החוץ אביגדור ליברמן, אצל היועץ המשפטי לממשלה. בשימוע לא נכח השר ליברמן, השוהה בחו"ל במסגרת תפקידו – אבל נכחו עורכי דינו ירון קוסטליץ, עודד גזית, נתי שמחוני וגיורא אדרת. מן הצד השני נכחו היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטיין; פרקליט המדינה, משה לדור וצוות בכיר של משרד המשפטים. בתום הדיון היום אמר עו"ד עודד גזית ל"מגפון": כי הוא וחבריו יצאו בתחושה שהאווירה היתה עניינית והיועץ המשפטי לממשלה הקשיב להם "בנפש חפצה ובלב פתוח". החלק השני של השימוע יימשך מחר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן