Skip to content

מנהל התכנון: "מדינת ישראל צריכה 'להתרענן' בכל שנה ב-50 אלף יחידות דיור, אך בפועל רק מחצית מהן מוכנות"

לדברי בינת שוורץ, מנהלת מנהל התכנון, משמעות הנתון הוא שמערך התכנון נשחק; ח"כ אמנון כהן, יו"ר הוועדה לרפורמה בחוק התכנון והבניה: "אם לא יהיה תקציב ראוי כל פירמידת הרפורמה בתכנון ובניה תיפול"  מאת מערכת מגפון בפתח הדיון הדגיש ח"כ אמנון כהן את חשיבות התקציב לביצוע הרפורמה, ואמר כי הוא מבקש להבין לפרטי פרטים את התקציב […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לדברי בינת שוורץ, מנהלת מנהל התכנון, משמעות הנתון הוא שמערך התכנון נשחק; ח"כ אמנון כהן, יו"ר הוועדה לרפורמה בחוק התכנון והבניה: "אם לא יהיה תקציב ראוי כל פירמידת הרפורמה בתכנון ובניה תיפול"

 מאת מערכת מגפון

בפתח הדיון הדגיש ח"כ אמנון כהן את חשיבות התקציב לביצוע הרפורמה, ואמר כי הוא מבקש להבין לפרטי פרטים את התקציב ואת התאמתו לרפורמה שצריכה להתבצע. לדבריו, הוראות המעבר של החוק הינן חשובות ביותר שכן הן אמורות להבטיח מעבר "חלק" ככל האפשר בין החוק הנוכחי לחוק החדש. "אם לא יהיה תקציב ראוי כל פירמידת הרפורמה בתכנון ובניה תיפול", אמר.

בינת שוורץ, מנהלת מנהל התכנון

ח"כ ד"ר דב חנין אמר כי בהיכרותו את מערכת התכנון הוא מודאג מאד מאנרכיה שעלולה להיווצר כשהעובדים במערכות התכנון לא יידעו כיצד להתנהל עם החוק החדש. הוא הפציר במינהל התכנון להקדיש מחשבה עמוקה ביותר לעניין. "לגבי התקציב", אמר ח"כ חנין "אני מודאג במיוחד מהנטל הכבד שייפול על הרשויות החלשות ועל אלו שבפריפריה. הרפורמה היא כמו ניתוח בלי הרדמה עבור מערכת התכנון".

מנהלת מינהל התכנון הנכנסת, בינת שוורץ, הציגה את הרפורמה ואמרה כי מטרת הרפורמה הינה יצירת מצב בו תהיה תכנית אחת כוללת למדינת ישראל. לדבריה, מדינת ישראל צריכה "להתרענן" בכל שנה ב- 50,000 יחידות דיור, אך בפועל רק 25,000 יחידות דיור מוכנות. "משמעות הנתון הוא שמערך התכנון נשחק", אמרה.

לדבריה, "על מערכת התכנון להיות פשוטה יותר ונגישה ללקוחות. אני רואה את הרפורמה כ'פרויקט', המנוהל על ידי מינהלת, ומינהלת זו חותרת לכך שבתחילת 2013 היא תהיה מוכנה ליום תחולת החוק. הוועדות המקומיות מתוכננות לעבור שינויים רבים וסמכויות רבות יועברו אליהן. מערך הרישוי יהפוך למכוני בקרה וכבר נערך פיילוט בנושא. התקציב המיועד לרפורמה יהיה 410 מיליון שקל לשנים 2010-2013 ונוספו גם 45 משרות שכבר אוישו".

מחסור של 25 אלף יחידות דיור בשנה. צילום: עמית מנדלזון

ח"כ אמנון כהן שאל את נציג האוצר,  מאיר פינס, אם 410 מיליון שקל יספיקו לביצוע הרפורמה, שכן יהיו ועדות שוודאי יזדקקו לתקציב גבוה מהצפוי. פינס השיב כי הרפורמה הינה "כלכלית ומאוזנת", וכי עם התקדמות הרפורמה תיבחן האפשרות להגדלת התקציב בדרך של "שסתומי לחץ".

ביקורת רבה הושמעה בוועדה על ההערכה התקציבית של האוצר. גב' איריס האן מהחברה להגנת הטבע ועו"ד נתן מאיר ממרכז השלטון המקומי טענו כי התקציב אינו ברור ואינו סגור, ולכן מעמיד בסימן שאלה את הרפורמה כולה.

מאיר ברקן מהתאחדות הקבלנים טען כי התקציב הראוי עלול להגיע אפילו ל-4 מיליארד שקל. ח"כ כהן אמר כי הכנסת אינה מחויבת להסכמים בין משרד האוצר למשרדי הפנים והמשפטים, וכי הוא יבקש פירוט תקציב בהתאם למסמך מפורט שהכין בנושא.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן