Skip to content

סקר מכון אדלר ליום המשפחה 2021: הקורונה פגעה בזמן האיכות הזוגית וביחסי המין

כרבע מהסבים והסבתות מרגישים שנזנחו על ידי משפחתם, לכשליש מבני הזוג הקורונה פגעה ביחסי המין ולקרוב ממחצית הזוגות נפגע זמן האיכות הזוגי. לעומת זאת, הסתבר כי היחסים בין האחים השתפרו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תוצאות הסקר שערך מכון אדלר, מצביעות על מצבה של המשפחה הישראלית, בעקבות משבר הקורונה, שהינו משבר בריאותי קודם כל, אך גם משבר חברתי, כלכלי ועבור משפחות רבות גם משבר משפחתי-זוגי. השנה האחרונה גרמה לכולנו לשכוח ממה שהתרגלנו אליו ולהסתגל לחיים בצל הקורונה.

מתוצאות הסקר ניתן לראות, כי באופן די מפתיע, אצל 41% מהמשפחות היחסים בין האחים השתפרו מאז הקורונה. יחד עם זאת, 49% מהמשפחות טוענות כי המצב הרגשי של הילדים החמיר בעקבות הקורונה.

הסקר מראה כי הקורונה הגדילה את הרצון להתגרש בקרב משפחות מאשר הקטינה (14% אל מול 10% מהמשיבים), ייתכן וזה נובע מהקושי הכלכלי, כיוון שכ-30% מהמשפחות אמרו שהלחץ הכלכלי פגע ביחסים בבית.

לכ-23% מהמשפחות הקורונה גרמה להיעזר יותר בגורמים חיצוניים בתחום ההורות והמשפחה, יותר מפי שלושה מאלה שהפחיתו את קבלת העזרה מהגורמים החיצוניים.

אצל רוב ההורים (78%), שפוטרו או הוצאו לחל"ת, המסוגלות ההורית לא נפגעה או אפילו עלתה. מסוגלת הורית הינה, בין היתר, היכולת לספק את צרכיו ההתפתחותיים והפסיכולוגיים של הילד.

הקורונה פגעה באמון בין הורים למורים – 34% מההורים אמרו כי חל שינוי לרעה באמון שהם מעניקים למערכת החינוך ולמורים של ילדיהם.

65% מההורים ענו כי הרגישו שמסוגלים לעזור לילדיהם להתגבר על המשברים שנוצרו בעקבות הקורונה במידה בינונית ומטה.

53% העידו שאי שמירה על כללי זהירות בהקשרי קורונה, של בן/בת הזוג עוררה מריבות במשפחה במידה זו או אחרת.

סבא וסבתא מעידים כי הגעגוע חזק מכל – 92% מהסבים והסבתות עצובים על כך שנוצר להם זמן פנוי בלי נכדים. כרבע מהסבים והסבתות מרגישים כי נזנחו ע"י משפחותיהם במידה מסויימת.

ליאן סלע, מנכ"לית מכון אדלר מסבירה כי "הסקר מלמד כי על המדינה להציע מענים רחבים וממוקדים להורים ומשפחות שרבות מהן עברו ממצב של חיים נורמטיביים – למצב של חיים בסיכון".

* הסקר נערך ע"י חברת Ipanel, בקרב 500 מרואיינים, הורים לילדים עד גיל 18, וסבים וסבתות לנכדים, מתוך מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת הדוברת עברית בישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן