Skip to content

אסון מירון: העסקנים והנציגים החרדים לא יכולים הלילה לומר לא שפכנו את הדמים הללו

150 פצועים פונו לבתי החולים השונים. בין הפצועים 6 במצב אנוש, 18 במצב קשה, 8 במצב בינוני ו-80 במצב קל. המשטרה פתחה בחקירה ומפרד מחוז צפון לקח אחריות. ואיש המגזר החרדי, משה לורבר עושה חשבון נפש נוקב ומפנה אצבע מאשימה לציבור החרדי בו הוא חי. בעקבות חשיפת סיכומים בין דרעי לאוחנה קריאות ברשתות החברתיות בקרב […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

אסון הילולת מירון – מד"א מסר כי צוותיו העניקו טיפול רפואי ל-150 פצועים ופינו אותם לבתי החולים השונים. בין הפצועים 6 במצב אנוש, 18 במצב קשה, 8 במצב בינוני ו-80 במצב קל. האסון אירע מעט לאחר חצות. מאות אלפים דחקו ודחקו, אלו דרכו על אלו והאסון החל.

לבית החולים זיו בצפת פונו 54 פצועים, בהם 6 במצב אנוש, 13 קשה, 4 בינוני, ו-31 קל. לבית החולים פוריה בטבריה הובאו 25 פצועים, בהם שנים בינוני והיתר קל. לבית החולים גליל בנהריה פונו 26 נפגעים, בהם אחד בינוני והיתר קל. לבית החולים רמב"ם הובהלו 5 נפגעים, 4 מהם פצועים קשה ואחד נוסף פצוע בינוני. לבית החולים הדסה עין כרם פונה פצוע קשה, ולבית החולים העמק בעפולה פונה פצוע קל. בשטח נותרו נפגעים שלא ניתן היה להציל.

פארמדיק מד"א עמרי הוכמן שהיה מהראשונים להגיע לטפל בנפגעים  סיפר:  "הגענו למקום כשהייתה המולה גדולה ועשרות אנשים רצו לכיוון שלנו, הם צעקו לנו לאן להגיע וסיפרו שיש עשרות אנשים שנפצעו. המראות היו קשים מאוד, עשרות פצועים שכבו סמוך לטריבונה ועל המדרון ועשרות נוספים התהלכו כשהם סובלים מפציעות שונות, הכוחות הגדולים של ההר התחילו בטיפול רפואי ובביצוע פעולות החייאה, ובעזרת אלונקות חילצנו את הפצועים למרפאות מד"א על ההר, ומשם המשכנו את הטיפול באמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ ומסוקים לבתי החולים בצפון הארץ ובירושלים".
על פי המשטרה הגיע דיווח ראשוני , בסביבות 01:40, כי באחד המתחמים על ההר נפגעו מספר חוגגים בשל דוחק במקום, וכי כוחות חירום והצלה עוסקים בחילוץ הפצועים וטיפול בהם.  בשל האירוע משטרת ישראל החלה בפינוי המבקרים מההר ופיזורם. תנועת האוטובוסים והמבקרים להר מירון הופסקה.

צילום: מד"א מבצעי


צילום: מד"א מבצעי

ב02:00 הודיעה המשטרה כי כלל הציבור הנמצא בהר מירון מתבקש להגיע לתחנות ההסעה והחניונים על מנת שניתן יהיה לפנות את כלל המבקרים. "אנו מבקשים מכל המבקרים הנמצאים בדרכם להר מירון לשוב על עקבותיהם, הכניסות להר נסגרו ולא תתאפשר הגעת מבקרים", כרזה המשטרה.

צילום: מד"א מבצעי
לקראת 04:33 הודיעה המשטרה כי המאמץ הראשון של משטרת ישראל ושאר ארגוני ההצלה והביטחון לפינוי הפצועים והנפגעים הסתיים והמשטרה עוסקת בשעות האחרונות בפינוי הקהל הגדול שעדין נמצא בגזרת הר מירון. "אנו קוראים לציבור לא להגיע לאזור ולהישמע להנחיות המשטרה" הודיעה המשטרה והוסיפה כי "ישנם מאות אוטובוסים שעומדים לרשות הנוסעים בכדי להסיע אותם לתחנות הרכבת והתחנות המרכזיות ברחבי הארץ והצפון".


המשטרה מפנה מהאירוע (צילום: דוברות המשטרה)
מרכבת ישראל נמסר כי בשל האסון במירון, הוסטו רכבות נוסעים רבות לפינוי אלפי אזרחים מתחנת כרמיאל לתחנות הרכבת ברחבי הארץ. בשל כך ייתכנו ביום שישי 30.4 שינויים בתנועת הרכבות וייתכן כי מספר רכבות שהיו אמורות לפעול תבוטלנה או שיחול שינוי במסלולן.
.תוך כך הוזעקו גם  לוחמי חטיבת החילוץ של פיקוד העורף, כוחות רפואה מפיקוד הצפון ומספר מסוקים של חיל האוויר עם צוותי רפואה ולוחמי 669 לסייע באירוע רב הנפגעים. הכוחות סייעו בפינוי הפצועים וההרוגים, במתן טיפול רפואי בנקודה, בפינוי מוסק מהיר של הפצועים לבתי החולים וכן בויסות נפגעים מוסק בין בתי החולים. מפקד מחוז צפון הודיע כי הוא לוקח אחריות מלאה על האירוע וכי המשטרה  תפתח בחקירה. יצוין כי בשלב זה לא תפתח חקרה במח"ש, המחלקה לחקירות שוטרים, אלא אם יעלה חשד לאירוע פלילי מצד השוטרים. בעקבות האסון, משטרת ישראל עצרה את כל האוטובוסים שבדרכם למירון. ממשרד התחבורה נמסר כי בעקבות החלטת משטרת ישראל כל האוטובוסים והרכבות שבדרך למירון שבים לנקודות היציאה. האירוע הסתיים.

צילום: אלי כהן דוברות המרכז הרפואי לגליל

״מדובר באחד האסונות האזרחיים הקשים ביותר שידעה מדינת ישראל וקשה לעכל את גודל האסון״, אמר הלילה מנכ״ל מד״א אלי בין עם סיום פינוי הפצועים והנפגעים לבתי החולים. ״למעלה מ-20 שנה צוותי מגן דוד אדום מאבטחים רפואית את ההילולה במירון והשנה זה היה אחד ממבצעי האבטחה המורכבים ביותר שמד"א נערך לקראתה עם למעלה מ-250 אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ מכל רחבי הארץ, עשרות אופנועים, טרקטורונים, אוטובוסים לפינוי נפגעים, רכבי הצלה ייחודיים ומסוק מד"א. כמידי שנה גם השנה פרסנו מספר מרפאות ברחבי מירון שהותאמו לאבטחת האירוע. אתמול בבוקר השתתפנו בתרגיל גדול שהובילה משטרת ישראל ולא תיארנו שנמצא את עצמנו באירוע כל כך מורכב  וקשה. כלל הכוחות פעלו במהירות ובמסירות בזירה קשה ומורכבת ביותר, בתיאום ובשיתוף פעולה עם כלל הגורמים. גם לצוותי מד"א המורגלים למראות קשים אירוע בסדר גודל כזה הוא קשה מאוד. אנחנו מתפללים ומאחלים רפואה שלמה לפצועים ומשתתפים בצערן של המשפחות שיקיריהן נספו באסון הכבד״, אמר בין.

ללא מילים (צילום מאתר חדרי חרדים)                                               
צילום מאתר חדרי חרדים

לאחר שהכניסה למקום הותרה ללא הגבלה על ידי השר אוחנה והשר דרעי (כך פורסם לראשונה באתר חדרי חרדים), רבבות אנשים נמחצו למוות. המשטרה מעריכה – כ-100 אלף איש היו בהילולה. בעקבות האסון: קריאות ברשת לשר הפנים דרעי, לשר לביטחון פנים אוחנה, ולבכירי המשטרה להתפטר מתפקידם, נוכח המחדל העצום.

משה לורבר איש המגזר החרדי מביט, נחרד וכועס : מירון תשפ"א ייזכר לדיראון עולם! הגיע העת להעיף את ברית העסקנים והנציגים החרדים. את ברית השחיתות  את ברית גרימת ההסתה והפגיעות החמורות  ואת תדמית הרעה לחברה החרדית

קריסת מירון תשפ"א – הפעם באמת מדובר בתחילת קריסת ברית העסקנים והנציגים החרדים בפעם הראשונה מזה 73 שנה של שליטתם בחברה החרדית ותחילתו של נייעס (חדשות ביידיש) על האביב החרדי שמתפרץ והולך וגובר בתקופה האחרונה.. הצורך בחשבון נפש דחוף לחברה החרדית והישראלית..

אם חשבנו שהעלייה לרגל לירושלים בחג האחרון הייתה סוג של התרעה מוקדמת לחוסר היחס של העסקנים והנציגים החרדים נראה שהקריסה של מירון מהגדרות ומחסומי המעבר האוטובוסים ועד לעשרות אלפי אנשים נשים וילדים שנאלצו ללכת קילומטרים ללא תאורה ברגל לעלות למירון ועד לאסון קריסות הטריבונות וקביעת מותם של מספר חרדים ומאות פצועים עשרות במצב אנוש!

מירון תשפ"א ייזכר לדיראון עולם!

הפרומו הזה ורבים שהיו במהלך השנים האחרונות ובמיוחד בתקופת הקורונה העלייה ההמונית לירושלים בחג הפסח בגלל חסימת ירושלים לחרדים .. ואירועי הקריסה והאסון הלילה במירון נראה שתם עידן המפלגות החרדיות והעסקנים החרדים ..

תחילתו של האביב החרדי בעיצומו..

המפלגות החרדיות לא יכולים הלילה לומר לא שפכנו את הדמים הללו..

כמו אחרים במהלך השנים האחרונות ובמיוחד בשנה האחרונה..

העסקנים והנציגים החרדים לא יכולים הלילה לומר לא שפכנו את הדמים הללו..

כמו אחרים במהלך השנים האחרונות ובמיוחד בשנה האחרונה..

נראה שהחברה החרדית חייבת בתקופה הזו ובמיוחד בימים אלה לחשב מסלול מחדש!

הגיע העת להעיף את ברית העסקנים והנציגים החרדים. את ברית השחיתות

את ברית גרימת ההסתה והפגיעות החמורות

ואת תדמית הרעה לחברה החרדית

ובעיקר את שפיכות הדמים הרבים שקוראת פה לאחרונה..

כי אני ועמי נמכרנו ….

הגיע העת לאביב החרדי להעיף אותם ולהביא נציגות חדשה צעירה ואמתית למען החברה החרדית!

נראה שאלו שכבר עשרות שם בכיסאות הדואגים רק לג'ובים ולמקורבים ולשליטה בכלל החברה החרדית בכוחניות בכוח ההסתה נגד החרדים באלימות המשטרתית הקשה וכו'..

זהו הגיעה השעה לחשבון נפש עמוק שלנו החברה החרדית!

עד מתי? עוד כמה הסתה נחטוף? עוד כמה אלימות נחטוף? עוד כמה שפיכות דמים נחטוף? עוד כמה רוע נחטוף? עד מתי?

כי בדמייך הדבר.. אין ברירה אחרת הגיע העת לסדר חדש והגיע העת לשחר חדש לחברה החרדית והישראלית בעזרת השם שנעשה ונצליח הדרך עוד לפנינו ..

אבל זה אפשרי תפעלו תעשו חשבון נפש בבחירות הקרובות תזכרו הכל אנחנו לא שוכחים.

1 Comment

  1. ניר
    30 באפריל 2021 @ 10:07

    אני יהודי דתי , מאמין . שנים שאני אומר שאין כל קשר בין יהדות למה שקורה בהר מירון. ספר הזוהר נכתב ע"י משה דה לאון . לא על ידי רבי שמעון בר יוחאי . הפסיקו יהודים לומר תורה קדושה ….אומרים זוהר הקדוש . הספר מכיל עבודה זרה גמורה. בגלל הקבלה עם ישראל סבל וימשיך לסבול . ההדלקה היא המצאה. איפה יש מצווה של הדלקה ? אין מצווה כזו . יותר מידי עבודה זרה, יותר מידי מפגרים. יותר מידי שנאה. די………. זה לא יהדות!! בבקשה תתחילו לחשוב . תתעוררו . חבל על כל כך הרבה חרדים , שאין בהם לא דעת ולא תבונה. העסקנים הם רק הסימפטום , השקר הוא שקר. והאמת צריכה להאמר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן