Skip to content

לצחוק עם מוצרט

ומה בין מוצרט לסנדק אחרי יותר מ-30 שנה סיור בארבע יבשות חמישים  מדינות ואלפיים  טיסות מגיעה רביעיית  מוצרט גרופ עם תכנית קומית חדשה לישראל לשלושה מופעים בלבד, ביום חמישי הקרוב לירושלים, אולם שרובר, 20:00. איך הופכים כלי מיתר לכלי תיפוף ולגיטרות ומשלבים הפתעות מעולם המוזיקה הקלאסית עם בדיחות מעולם הקאנטרי, הגראנג', הבלוז, הביטלז ומונטי פייטון. […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ומה בין מוצרט לסנדק

אחרי יותר מ-30 שנה סיור בארבע יבשות חמישים  מדינות ואלפיים  טיסות מגיעה רביעיית  מוצרט גרופ עם תכנית קומית חדשה לישראל לשלושה מופעים בלבד, ביום חמישי הקרוב לירושלים, אולם שרובר, 20:00.

איך הופכים כלי מיתר לכלי תיפוף ולגיטרות ומשלבים הפתעות מעולם המוזיקה הקלאסית עם בדיחות מעולם הקאנטרי, הגראנג', הבלוז, הביטלז ומונטי פייטון. ארבעת הווירטואוזים הפולנים  שסיימו את האקדמיה למוזיקה בוורשה ולודג' חברי ההרכב הפולני הכנרים פיליפ יסלר (Filip aslar) ומיכאל סיקורסקי ((Michał Sikorski, הוויולן פאוול קובאלוק (Paweł Kowaluk) והצ'לן בולק בלשצ'יק (Bolek blaszczyk) מנסים לשבור את המוסכמות של עולם המוזיקה המכופתר ולהעלות וריאציות קומיות ליצירות קלסיות אהובות מזווית רעננה.

סטנד אפ מוצארט - ארבעת הווירטואוזים
סטנד-אפ מוצרט – ארבעת הווירטואוזים

 הקומפוזיציה הקלאסית היא הקנבס שלהם, הם מנתחים את המבנה והנושא שלה, מקיפים אותה באסוציאציות מוזיקליות ורעיונות מבריקים עד כדי כך שהמאזין מופתע כל הזמן, נדהם, צוחק ומתרגש עד דמעות. במופע, מוצארט בא לעיר הם הופכים קלאסיקות מוכרות לעיבודים מיוחדים המשלבים מוזיקה עכשווית והרבה קטעי הומור. הם מפליאים להשתמש בכלי הנגינה ולהפתיע גם בנגינה ביד אחת וגם תוך כדי ריקוד. כל יצירה הופכת להיות שילוב של סגנונות ויצירות עם קריצות והומור. התוצאה היא מופע קצבי, שסוחף את הקהל מההתחלה ועד הסוף ומאפשר גם למי שלא מתחבר ביום יום למויקה הקלאסית, ליהנות מכל רגע.

המופע כולל יצירות של מוצרט, יוהן שטראוס, באך, בטהובן, גריג, ,ביזה, אופנבאך ופגניני המשתלבים בסגנונות מוסיקליים מכל העולם וכן ביצועים של שירים ידועים מהרפרטואר האיטלקי כמו "פוניקולי-פוניקולה" , "או סולו מיו", נעימות מתוך סרטים ומערבונים ובהם "הסנדק" "הגשר על נהר קוואי", "קיד וקאסידי", "הטוב הרע והמכוער", :ריו בראוו"  ושירים מוכרים דוגמת : "אוהב -אני כבר לא" של סרז' גינסבורג, "Come together",  "מישל", "HELP" ו-"היא אוהבת אותך" של לנון ומקרתני וגם  "look at the bright side of life"  מתוך מונטי פייתון. ושיר של קיד לרואי "Always Do".

בין הפרסים שבם זכו: הגראנד- פרי 2011 של פסטיבל ההומור האירופי ה-31, פרס פינגווין הברונזה, של בירת המוסיקה הפולנית- זיילונהגורה. מאחוריהם שיתופי פעולה עם אמנים כדוגמת בובי מקפרין ומכירות של למעלה מ-100,0000 עותקים של שני DVD שהוציאו לאור.

אסור להחמיץ

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן