Skip to content

הממשל האמריקאי דורש חקירה מיידית ולהעמיד לדין את האחראים למותה של כתבת אל ג'זירה

דובר משרד החוץ האמריקאי נד פריס אמר כי ממשלו מגנה בתוקף את הריגת העיתונאית, דורש להגיע אל האחראים להעמידם לדין. "מותה פוגע בחופש העיתונות בכל מקום", אמר פרייס. הרמטכ"ל הבטיח שממצאי החקירה יועברו לידי האמריקאים בשקיפות מלאה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דובר משרד החוץ של ארה"ב נד פרייס גינה היום (רביעי) את הרג העיתונאית הפלסטינית בעלת האזרחות האמריקאית, כתבת אל ג'זירה שירין אבו עקאלה ומסר כי הממשל האמריקאי דורש "חקירה מיידית ויסודית – שבסופה יעמדו האחראים לדין". עוד מסר פרייס כי מותה של אבו עאקלה "פוגע בחופש העיתונות בכל מקום". אבו עאקלה, נורתה הבוקר למוות במהלך פעילות של כוח צה"ל במחנה הפליטים ג'נין. בציוץ בטוויטר כתב פרייס: אנו שבורי לב ומגנים בחריפות את הריגתה של עיתונאית אמריקאית שירין אבו עקלה בגדה המערבית. החקירה חייבת להיעשות מיידית  ולעשות דין וחשבון עם האחראים., דורש. משרד ההסברה הפלסטיני מסר כי הוא מזועזע עמוקות מהריגתה של העיתונאית הפלסטינית שירין אבו אקלה ופציעתם של עיתונאים נוספים, בהם עלי אלסמודי, לפנות בוקר היום במחנה הפליטים ג'נין.  בהודעה שפרסם המשרד נאמר כי כוחות הכיבוש הישראלי הרגו את אבו עקאלה, שלבשה את איפוד העיתונאים שלה הנראה לעין ומסומן בבירור, בעת שסיקר את ההסתערות הצבאית הישראלית על מחנה הפליטים".

שירין אבו עקאלה (צילום: אל ג'זירה)


הודעת הממשל האמריקאי
ראש הממשלה נפתלי בנט אמר  כי במהלך פעילות צה"ל למעצר חשוד בג'נין, "חשודים ביצעו ירי מסיבי לעבר הכוח והשליכו מטענים. הכוח השיב בירי" בנט דחה את טענות הרשות הפלסטינית ואמר: " ברשות הפלסטינית מיהרו להאשים את ישראל, ויו"ר הרשות הטיח בישראל האשמות לא מבוססות, עוד בטרם חקירה. על פי הנתונים הראשוניים שבידינו, ישנו סיכוי לא מבוטל שהעיתונאית נפגעה בכלל מירי הפלסטינים החמושים, אך על מנת להגיע לאמת – אנחנו צריכים לקיים חקירת אמיתית, והפלסטינים בשלב הזה מונעים זאת. בלי חקירת אמת לא נגיע לאמת". ראש הממשלה הוסיף: " ישראל קראה לפלסטינים לבצע ניתוח פתולוגי משותף בהסתמך על כל התיעוד ועל כל הממצאים הקיימים, כדי להגיע לחקר האמת. הפלסטינים כאמור מסרבים, ואני מצפה מהם לשתף פעולה ובמיוחד להימנע מפעולות שעלולות לזהם את החקירה".  שר המשפטים גדעון סער: "הפלסטינים ממהרים עם עלילת דם; על פי מערכת הביטחון שלנו יש אינדיקציות שהיא נפגעה דווקא מחמושים פלסטינים. הייתה קריאה לחקירה פתולוגית משותפת, להבנתי עד כה הפלסטינים מסרבים. אולי כדי להסתיר את האמת".

בתגובה לדברי סער  אמר ח"כ אוסאמה סעד כי "יש עדויות מהשטח של 7 עיתונאים; במקום שתגיד שמגנים ומתנצלים על ההרג, אתה קורא לכך עלילת דם. זה לא הרג אלא רצח והוצאה להורג של עיתונאית בכירה".

שר הביטחון ח"כ בני גנץ הביע צער על מות העיתונאית ואמר כי "מדינת ישראל רואה חשיבות עליונה בשמירה על חיי אדם, ובשמירה על חופש העיתונות". לדבריו חיילי צה"ל לעולם לא יפגעו בעיתונאים באופן מכוון וכל ניסיון לרמוז על כך הוא חסר שחר". הוא הדף את הטענות בדבר אמינות דובר צה"ל והוסיף כי את ממצאי החקירה יעביר משרדו באופן שקוף וברור גם לידידינו האמריקאים, גם לרשות הפלסטינית.


תגובת הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי

ממועצת העיתונות בישראל נמסר כי "מועצת העיתונות והתקשורת בישראל מביעה את צערה העמוק על מותה של  כתבת אל ג׳זירה שירין אבו עאקלה ופציעת עיתונאים אחרים במהלך חילופי אש בין חמושים פלסטינים וכוחות צה״ל בג׳נין אמש". נשיא המועצה השופט בדימוס חנן מלצר אמר: "גם בתרחישים קשים של עימות עם חמושים יש לנקוט בכל אמצעי אפשרי כדי למנוע פגיעה במי שניתן לזהותו כעיתונאי". עוד נמסר כי המועצה קוראת לכוחות הביטחון לבדוק את נסיבות הפגיעה בכתבת והאם נפגעה מאש פלסטינית. יש לצפות כי הרשות הפלסטינית תגיב בחיוב להצעת דובר צה״ל לערוך ברור משותף כדי להגיע לחקר האמת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן