Skip to content

האם המבצע בעזה משפיע על גיוס עובדים?

מכירות ושירות היו תחומים שהביקוש אליהם היה כמעט אינסופי. מאז שחברות הסלולר הוותיקות, נכנסו לתחרות מול חברות חדשות ורזות, הן הפסיקו לקלוט ואף התחילו לפלוט את העובדים הללו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברות כוח אדם והשמה תמימות דעים: עדיין אי אפשר לראות מגמה כלשהי כתוצאה ממצב הלוחמה. מוקדם מדי להתנבא מה יקרה בעתיד. ברור רק, שבדרום עובדים חלקית, לא מגייסים כרגע. בשאר הארץ עניינים פחות או יותר כרגיל. סיגל לאור-קליינהאוז, מנהלת השמה בחברת 'אדם שרון', המתמחה בהיי-טק ובביו-טק, מספרת שבאירועים צה"ליים בעבר, החברות התאמצו לעבוד כרגיל. מאמצי גיוס עברו למרכז, כאשר הדרום (או הצפון) נאלצו להנמיך פרופיל.

שירות לקוחות ומכירות - כבר לא באופנה
שירות לקוחות ומכירות - כבר לא באופנה

השינוי הוא הגורם הקבוע בשוק העבודה. מקצועות שהיו נדרשים יורדים בביקושים, מקצועות חדשים נולדים. מקצועות משתנים בתוכנם ובכישורים הנדרשים אליהם. צביקה קינד, מנכ"ל חברת ההשמה 'תפקיד פלוס – אדקו', מדבר על מהפך ששוק העבודה עבר בחודשים האחרונים. הוא מזהה מגמה שבה המקצועות שהיו נדרשים ביותר: מכירות ושירות, ירדו מאוד בביקוש אליהם.

סוף עונת המכירות והשירות

קינד מציין, שמכירות ושירות היו תחומים שהביקוש אליהם היה כמעט אינסופי. חברות חיפשו בלי הרף וקלטו אנשים מתאימים במימדים גדולים. מאז שחברות הסלולר הוותיקות, שהיו צרכן מרכזי של המקצועות הללו, נכנסו לתחרות מול חברות חדשות ורזות, הן הפסיקו לקלוט ואף התחילו לפלוט את העובדים הללו. במצב דומה נמצאים גם מעסיקים גדולים אחרים, כמו הבנקים, שגם הם הפסיקו לחפש אנשי מכירות ושירות. גם תחום התמיכה הטכנית ירד בביקושיו. חלק מהמוקדים הללו ישבו בפריפריה, בצפון ובדרום, וכשהם יורדים בביקושיהם ואפילו נסגרים, הם תורמים לעליה באבטלה באזורים אלו.

‫צביקה קינד, מנכ"ל תפקיד פלוס - אדקו
‫צביקה קינד, מנכ"ל תפקיד פלוס - אדקו

לצערנו, אלו הם מקצועות שנתנו אפשרות לצעירים רבים ולסטודנטים להשתלב בשוק העבודה. גם אוכלוסיות ספציפיות אחרות, כגון חרדים ומבוגרים, השתלבו בהם. כיום, קובע קינד, המוצא הזה נסגר ואין לו תחליפים שניתן לראות בעין.

לאור-קליינהאוז מזהה אף היא שינויים בביקושים בתחומי ההיי-טק והביו-טק. היא מספרת שהדרישה לתפקידי מחקר ירדה. לצערנו, הירידה בביקוש היא תוצאה ישירה של אי יכולת לגייס כספים, שהביאה לכך שבשנים האחרונות נוסדו פחות חברות הזנק. חברות בתחומים אלה מחפשות כיום אחר מהנדסים, כגון אנשי אבטחת איכות, אנשי ניסויים קליניים ותועמלנים. היא לא רואה הבדל בין תהליכי גיוס היום ובעבר, וגם לא ברמות השכר: "השכר לא ירד, אך גם לא עלה משמעותית באף אחד מהתחומים שאנו עוסקים בהם. ברוב התפקידים המצב הוא סטטי כרגע, ולא ניתן לציין הבדלים בין חברות שונות בתחום".

התמונה באדיבות: photostock, http://www.freedigitalphotos.net
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן