Skip to content

נעצר ישראלי מטייבה החשוד בהנחת מטען באוטובוס בת"א

נעצרו חברי חוליית טרור מאזור רמאללה, שחשודים כי תכננו וביצעו את הפיגוע באוטובוס בתל אביב. המטען הופעל בשלט רחוק. צפויים מעצרים נוספים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט התיר אתמול (חמישי) בערב לפרסם כי השב"כ, משטרת ישראל וצה"ל הצליחו לעצור, בפעולה משותפת, את חברי חוליית הטרור שחשודה כי ביצעה את הפיגוע באוטובוס 142 בתל אביב, בו נפצעו 29 בני אדם. מהשב"כ נמסר, כי חברי החוליה, תושבי בית לקיא שליד רמאללה, גייסו לשורותיהם אזרח ישראלי, תושב בית לקיא לשעבר, שהתאזרח במסגרת איחוד משפחות וחי בטייבה. הישראלי שהניח את המטען התקשר למפעילו וזה הפעיל את המטען מרחוק, באמצעות טלפון סלולרי.

לצורך הכנסת מטען הנפץ לישראל, רימו חברי החוליה את מעסיקו של החשוד הישראלי, ערבי תושב מזרח ירושלים, שלא ידע מהי מטרתם, ושאלו ממנו את רכבו. 

(צילום: רפי מיכאלי)
התארגנות מקומית ללא פקודות מלמעלה. אוטובוס 142 (צילום: רפי מיכאלי)

החקירה עדיין בעיצומה וצפויים מעצרים נוספים. בחקירתם הראשונה הודו החשודים כי הכינו את המטען ובחרו בתל אביב כיעד. הם רכשו טלפונים ניידים ששימשו להפעלת המטען מרחוק. עוד נודע, כי  חברי החוליה מזוהים עם החמאס והג'יהאד האסלאמי.  

בערב הפיגוע, במהלך פעילות מאומצת, הוצבו מחסומים בכל אזור מודיעין והכניסה לעיר נחסמה. צו הפרסום החלקי עדיין אוסר לפרסם את כל פרטי הפרשה, כולל מספרם וזהותם של העצורים עד כה. הפיגוע אירע שלשום בשעה 12:00 ברחוב שאול המלך בתל אביב סמוך לשער הכניסה לבסיס הקריה. כתוצאה מכך נפצעו 29 בני אדם, אחד מהם באורח קשה, אחד בינוני והשאר באורח קל. הפצועים פונו לבית החולים איכילוב הסמוך.

מספר דקות לאחר הפיצוץ עצרה המשטרה אדם שנחשד בפיגוע, אך לאחר שהובהר שהאיש מוכר כלוקה בנפשו ואין לו שייכות למעשה, הוא שוחרר. למרות מה שמסתמן כהתארגנות מקומית ללא תשתית רחבה, ובלי מימון משמעותי, הכנות יסודיות ופקודות מלמעלה, בשב"כ הצליחו תוך שעות לאתר את החשודים. אתמול והלילה, במהלך מבצע רחב בשטחי איו"ש, נעצרו 100 פלסטינים, שאחדים מהם מעורבים ככל הנראה בפיגוע.

מצה"ל נמסר כי מבצע המעצרים רחב ההיקף בכל רחבי איו"ש המשיך גם הלילה על ידי צה"ל, תוך שיתוף פעולה עם שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל ומשמר הגבול. גל המעצרים נערך בעקבות העלייה באירועי האלימות והטרור בימים האחרונים ביו"ש וכחלק מפעולות כוחות הביטחון להשבת השקט למרחב. במסגרת הפעולה נעצרו בשני הלילות האחרונים יותר מ-100 פעילים מארגוני טרור שונים, חלקם בכירים, וביניהם גם התארגנות של חמאס וג'יהאד אסלמי, האחראית לפיגוע האוטובוס בתל אביב ביום רביעי האחרון. במעצרים לקחו חלק כוחות מילואים שגויסו במסגרת "עמוד ענן", כמו גם כוחות מיוחדים. המבוקשים הועברו לחקירת כוחות הביטחון.

בקבוק תבערה הושלך אמש לעבר הרכבת הקלה באזור בית חנינה. הבקבוק התנפץ וגרם לסדק בשמשה, אך לא התלקח. איש לא נפגע והרכבת המשיכה בנסיעתה. סריקות נערכו באזור.

[related-posts]

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן