Skip to content

תומכי הגאב"ד הבטיחו: ירושלים ובית שמש יבערו

הפגנות סוערות התקיימו הבוקר בתגובה למעצרים שביצעו חוקרי מס הכנסה בפרשת "זהב לבן". החרדים סבורים שיש כאן קונספירציה של המשטרה נגד הרב. בתגובה, הכריזו על יום הפגנות והבטיחו להבעיר את השטח. בבית שמש שפכו שמן רותח על הכביש. כשהם מבטיחים - מקיימים מאת אביב סלע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפגנות סוערות התקיימו הבוקר בתגובה למעצרים שביצעו חוקרי מס הכנסה בפרשת "זהב לבן". החרדים סבורים שיש כאן קונספירציה של המשטרה נגד הגאב"ד באופן אישי. בתגובה, הכריזו על יום הפגנות והבטיחו להבעיר את השטח. בבית שמש שפכו שמן רותח על הכביש. כשהם מבטיחים – מקיימים

מאת אביב סלע

חמישה חרדים נעצרו הבוקר בהפגנות המוניות יזומות שארגנו ראשי הציבור החרדי. ההפגנות היו במחאה על מעצרם של ששה אחרים, החשודים בהעלמת מס בשווי של מיליוני שקלים. בחצרו של הגאב"ד משוכנעים שהסיבה למעצרים היא סירובו להיפגש עם מפקד המחוז במשטרת ישראל. ההחלטה על המשך צעדי המחאה מטעם העדה תינתן מאוחר יותר.

המעצרים הראשונים, בארבע וחצי לפנות בוקר, בוצעו בעקבות חשדה של רשות המיסים, כי מפעילי קרן התרומות לנזקקים במאה שערים, לקחו חלק בעבירות כלכליות בהיקף מיליוני שקלים.

לאחר פרסום גל המעצרים הבוקר וזהות העצורים, התברר שחלקם נמנה עם בכירי העדה החרדית והמקורבים מאוד לראש העדה, הרב יצחק טוביה וייס. אחד מהם הוא איש אמונו, עמרם שפירא שנעצר בחשד לעבירות כלכליות, במימון פעילות הסיקריקים ושותפות פעילה בפעילותם.

 השמועות שעברו מפה לאוזן אמרו שיתכן ובין העצורים הבאים יהיה לא אחר מאשר הרב המכובד בעצמו. מסיבה זו ואחרות התארגנו מיד וקראו להשתתפות בשתי הפגנות – האחת מול תחנת המשטרה במגרש הרוסים, והשנייה בכיכר השבת. לאחר ההפגנה בכיכר השבת ניסו חלק מהמפגינים לחסום את הכביש והמשטרה עצרה שלושה מפגינים. 

גמ"ח לשימוש אישי

מעצרם של ששת החשודים על ידי רשות המיסים נעשה לאחר חקירה סמויה שהתנהלה בחודשים האחרונים בסיוע המשטרה, בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל. מהחקירה עלה, כי במשך יותר מעשור פועל בשכונת מאה שערים בירושלים משרד בו מועסקים כעשרה עובדים, העוסק בגיוס תרומות לנזקקים, מתן גמילות חסידים לחרדים צעירים לקניית דירות ועוד. המשרד, כך אומרים ברשות המיסים, ידוע בכמה שמות כגון: הקרן למען האלמנה והיתום, הוועד הארצי להצלת משפחות מצוקה, עמותת חסדים טובים ובנק החסד.

שני החשודים המרכזיים, עמרם שפירא, עוזרו האישי של ראש העדה החרדית וכן אחד ממנהלי הקופה, שמוליק לובצקי, חשודים כי גייסו את התרומות בארץ כשהם מסתייעים בשמותיהם של רבנים מכובדים. התרומות, מעשרה שקלים ועד אלפים רבים, הועברו על ידי הוראות קבע, איסוף ועוד. הכספים היו מופקדים בבנק מרכנתיל במאה שערים ומשם ניהלו החשודים את עשרות מיליוני השקלים שנכנסו מדי שנה. לאחרונה הועבר חשבון הבנק לבנק אחר בבני ברק.

מבדיקה סמויה של של החשבונות על ידי רשות המיסים עולה חשד להונאה בכספי התרומות בסכומים גדולים מאוד באמצעות פיצול צ'קים, משיכת מזומנים בסכומים גבוהים מאוד והעברתם לחשבונות פרטיים, העברת כספים לחו"ל באמצעות בלדרים, עבירות מס הכנסה, שימוש כוזב בחשבונות העמותות כדי להעביר באמצעותם כספים וכדי להתחמק מתשלום מס, הלבנת הון באמצעות זיוף מסמכים וקבלות, בארץ ובחו"ל. כמו כן, עולה חשד, כי השניים משכו כספים לשימושם האישי מכספי תרומות ואף שילמו לעובדים במשרד משכורות, שאינן מדווחות, בסך מאות אלפי שקלים בשנה.

תמיד יוצאים לככרות

הרב טוביה וייס, גאב"ד העדה החרדית טוען מאז המעצרים בכלל ושל איש אמונו  עמרם שפירא, מכוונים כלפיו ונועדו לרדוף אותו. "שיבוא לעצור אותי! " אמר למקורביו. "מה רוצים ממנו?" תלמידיו וקהילתו יצאו כהרף לרחובות, וחסמו את התנועה בככר השבת. כוחות יס"מ פיזרו את החוסמים בכוח, כשכל העת צועקים לעברם "נאצים!"

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן