Skip to content

הפריימריז בעבודה: מסכי מגע OUT; פתקי הצבעה IN

עם זאת, ספר הבוחרים עצמו יישאר ממוחשב וכך יוכל כל מתפקד להצביע בכל קלפי שנוחה לו בלי קשר למקום מגוריו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפריימריז במפלגת העבודה שהפריימריז יתנהלו בשיטה ממוחשבת למחצה. כך הוחלט סופית בוועדת הבחירות של "העבודה".

חסל סדר עמדות ממוחשבות. לקחים מהפארסה בליכוד. (צילום: דן בר דוב)
חסל סדר עמדות ממוחשבות. לקחים מהפארסה בליכוד (צילום: דן בר דוב)

עפ"י ההחלטה, שהתקבלה אחר הצהריים, לא ייעשה שימוש בעמדות הממוחשבות, שבהן נעשה שימוש בפריימריז של הליכוד. עם זאת, ספר הבוחרים יישאר ממוחשב ואף ספירת הקולות תיעשה באמצעות סריקה ממוחשבת ולא בספירה ידנית.

עוד הוחלט כי הכללים שנועדו להבטיח הצבעה נקייה וחופשית יישארו בדיוק כפי שנקבעו קודם: בלי מספרים ובלי אפשרות לדעת לאחר ההצבעה כיצד הצביעו בכל יישוב.

 במפלגת העבודה קיימו במהלך היומיים האחרונים, וגם הלילה ובשעות הבוקר התייעצויות, ישיבות ובדיקות מול החברות השונות, שהביאו להפקת לקחים מהבחירות בליכוד. המסקנה שעלתה הבוקר: לא יהיה נכון להסתכן בשחזור הכשלים שהיו בליכוד, ויש לחזור להצבעה על גבי טפסים.

עוד הוחלט כי שעות ואתרי ההצבעה יישארו בדיוק באותם מקומות כפי שפורסם באתר המפלגה ונכתב בהודעה לבוחר שנשלחה בדואר: יום חמישי בשעות 10:00-22:00.

וכך ייערכו הבחירות הפנימיות:

•                  ספר הבוחרים עצמו יישאר ממוחשב וכך יוכל כל מתפקד להצביע בכל קלפי שנוחה לו בלי קשר למקום מגוריו.

•                  בתום ההצבעה יועברו הטפסים תוך אבטחה של כלי הרכב נושאי הקלפיות למרכז סריקה ארצי ממוחשב.

•                   לשמות המועמדים לא יוצמדו מספרים כדי להקשות ככל האפשר על קיומם של דילים, לחצים והנחיות ממוספרות כיצד להצביע בקלפי.

•                  לא תהיה לאיש (למעט למפקח על טוהר הבחירות וגם זאת רק במקרים חריגים) היכולת לדעת כיצד הצביעו בכל יישוב כדי למנוע חשש של המצביעים מ"פיקוח" של גורמים שונים על ההצבעה.

 חיליק בר מזכ"ל מפלגת העבודה: "נהגנו ביסודיות ובאחריות רבה, והגענו להחלטה שהיא הנכונה ביותר, המאפשרת הצבעה מסודרת, דמוקרטית וחופשית. המפלגה תנקוט בכל האמצעים על מנת לאפשר הצבעה נקייה  וחופשית. הבחירות יתנהלו כמתוכנן ביום חמישי ואני קורא לחברי המפלגה בכל רחבי הארץ לממש את זכותם להצביע ולהשפיע על עיצוב רשימת נבחרי המפלגה לכנסת הבאה, כדי שנרכיב את הנבחרת הטובה ביותר שאפשר וננצח עמה בבחירות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן