Skip to content

לפיד: לבני סירבה להצעותינו משיקולי אגו

לפיד הציג היום את הנבחרת הנשית שלו, המונה שמונה נשים. בהתייחסו לתכנית "יש עתיד" לקידום והעצמת הנשים בישראל אמר: "הסכנה הגדולה המאיימת היום על התנועה לשחרור האשה היא התחושה שהמאבק הסתיים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ידי נקיות. עשיתי ככל שביכולתי כדי להביא לאיחוד כוחות, כי אנחנו באנו לשנות, ואני מאמין שזה מה שמדינת ישראל זקוקה לו. משיקולי אגו, הגברת לבני סירבה לכל ההצעות שלנו, וזו זכותה, אבל היא תצטרך לשאת באחריות בפני הבוחר הישראלי״. כך אמר הערב ראש רשימת ״יש עתיד״, יאיר לפיד, בהציגו את הנבחרת הנשית שלו, המונה שמונה נשים.

"בכל מקרה", אמר לפיד, "אנחנו שמים את זה מאחורינו ונמשיך לטפל במה שחשוב באמת: בשירות שווה לכולם, בהורדת יוקר המחיה, ביום לימודים ארוך, בדיור לצעירים יוצאי צבא, בצמצום הביורוקרטיה ובהקטנת הממשלה".

סקר שמפרסם לפיד בדף הפייסבוק שלו
סקר שמפרסם לפיד בדף הפייסבוק שלו

לפיד התייחס גם לתוצאות הפריימריס בליכוד: "הליכוד הציג הבוקר בפנינו רשימה ימנית קיצונית, משיחית ומסוכנת. זה כבר לא הליכוד. זו מפלגה שעברה השתלטות עויינת בעזרת הפוליטיקה הישנה של הדילים ורשימות החיסול, וכשהתבררו התוצאות גילינו שהליכוד הפך ל׳איחוד הלאומי׳ בתחפושת. זו מפלגה שמנחם בגין לא היה נבחר בה במקום ריאלי. ואני רוצה להסב את תשומת לבכם לעוד דבר, שחמק משום מה מתחת לרדאר. בעשיריה הראשונה של מפלגת השלטון הישראלית, יש רק אשה אחת. נשים הן 51% מהאוכלוסיה, והם מצאו רק אשה אחת להציב בעשיריה הראשונה שלהם".

בהתייחסו לתכנית "יש עתיד" לקידום והעצמת הנשים בישראל אמר לפיד: "הסכנה הגדולה המאיימת היום על התנועה לשחרור האשה היא התחושה שהמאבק הסתיים. נשים חזקות, אינטליגנטיות ומצליחות מסתכלות סביבן ואומרות "ניצחנו". המהפיכה הצליחה, אנחנו יכולות ללכת לכל מקום, לכהן בכל תפקיד, לבחור את גורלנו בעצמנו. אתה מסתכל על השולחן מאחורי, ואומר לעצמך, הנה ההוכחה: קבוצה נשית מבריקה, בטוחה בעצמה, עם קבלות על עשיה בכל תחומי החיים.

"אלא שזוהי אינה המציאות, אלא רק שכבת הצבע המכסה אותה. כל עוד יש אשה אחת שבן זוגה מכה אותה ואומר, "את יודעת שלא רציתי לעשות את זה," המאבק לא הסתיים; כל עוד נשים בישראל מרוויחות 30% פחות מגברים על משרה זהה, המאבק לא הסתיים; כל עוד מעביד אחד שואל בראיון עבודה, "את מתכוננת להכנס להריון בקרוב?" המאבק לא הסתיים; כל עוד נרצחות נשים בידי בני זוגן, אחיהן, אביהן, בגלל גירסה מעוותת וחולנית של כבוד המשפחה, המאבק לא הסתיים; כל עוד יש נשים הסובלות במקום עבודתן מהטרדה מינית, מתקרת הזכוכית, או מכל סוג אחר של אפליה מגדרית, המאבק לא הסתיים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן