Skip to content

לראשונה: אף קרבן סחר לזנות לא נכנסה לתחומי מדינת ישראל

הערב חולקו פרסים למובילי המאבק נגד סחר בבני אדם ובטקס שנערך גילה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי לראשונה מאז החלה תופעת ההסתננות של אפריקאים למדינת ישראל, לא הצליח אף אחד מהם להגיע לערי ישראל. "לפני שנה היו אלפים רבים, שחצו את גבולנו. החודש הגיעו 40 - אף אחד מהם לא נכנס לערי ישראל. התופעה הזו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"צלם האדם הוא המורשת המוסרית של עם ישראל. כבוד האדם הוא ערך היסוד של המשטר בישראל. זכויות האדם הן הבסיס של ספר החוקים בישראל. אלו הם עמודי התווך החוקתיים שלנו", כך אמר נשיא המדינה, שמעון פרס, בטקס הענקת עיטור למצטיינים במאבק בסחר בבני אדם. בטקס השתתפו גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר המשפטים, יעקב נאמן.

 עם זוכת הפרס עו"ד שושנה שטראוס. (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
עם זוכת הפרס עו"ד שושנה שטראוס. (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

"קיומם של ארגוני מתנדבים של זכויות אדם במדינת היהודים הוא צדק היסטורי וגאווה מוסרית", אמר פרס. "אני מבקש, בהזדמנות זו, לעודד את הפעילות של כל זרועות המדינה בנושא.  את רשויות האכיפה, את ארגוני המתנדבים ואת כל אלה שאינם יכולים להשלים עם הנגע הזה. תודה על מאמציכם המתמשכים- תודה על הישגכם. המאבק בסחר בבני אדם הוא מאבק מתמשך, מאבק בלתי פוסק עד שתמוגר התופעה הזו עד הסוף".

הנשיא ברך את הזוכים ואמר: "שלושה נמצאו ראויים השנה לעיטור המאבק בסחר בבני אדם. אנחנו מצדיעים לכל אחד מכם. שושנה, נעמי, אנשי 'מסילה'. בזכות פעולותיכם, ובזכות אנשים כמוכם, השינויים האלה קרו. המאבק החל, והוא נשא פירות. לעולם לא נוותר על שאיפתנו להיות עם סגולה ומדינת מופת. להיות מדינה היודעת לבער את הרע בתוכה ולקדם את כל מה שאנושי, ואת כל מה שהוא יהודי."

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר:" התופעה של סחר בבני אדם, התעללות באנשים ורצח ילדים, הייתה תופעה קבועה שליוותה את שיירות המסתננים למדינת ישראל. מן הרגע שעצרנו את הזרימה הזאת במטרה למנוע שיטפון מסתנני עבודה בלתי חוקיים למדינת ישראל – עצרנו גם את זה. לפני שנה כשהיינו פה, היו אלפים שהגיעו וזה היה במגמת עלייה לאלפים רבים, שחצו את גבולנו. החודש הגיעו 40, אף אחד מהם לא נכנס לערי ישראל. התופעה הזו נעצרה ואיתה סחר בבני אדם שליווה את השיירות.

"השנה החולפת הייתה גם שנת מפנה למאבק בתופעה של סחר בבני אדם בישראל. בפעם הראשונה מאז פורסם דו"ח מחלקת המדינה של ארה"ב, ישראל מדורגת בדרג הראשון יחד עם המדינות הנאורות בעולם שנלחמות בהצלחה רבה נגד תופעה זו. לפי נתונים רשמיים של משרד המשפטים לשנת 2012, השנה החולפת היא השנה הראשונה שבמהלכה לא זוהה אף קורבן סחר לזנות שנכנס לתחומי מדינת ישראל. כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו ואנחנו הצלנו הרבה עולמות."

שר המשפטים יעקב נאמן שהעניק עם הנשיא וראש הממשלה את האותות, אמר: "הסחר בבני אדם וההשפלה מביאים לא רק להתעמרות בבני אדם אלא גם לחורבן המדינה. לא משום חומרת המעשה. שישנן עבירות חמורות ממנה כגון רצח אונס ועוד. אלא משום השפלת כבוד האדם, גזילת חירותו, ביזויו והפיכתו ל'מטבע עובר לסוחר' ול'כלי'".

הזוכים בעיטור הם:

עו"ד שושנה שטראוס – על תרומתה המרכזית למאבק בסחר בבני אדם לעבדות ולעבודת כפייה. הייתה הרוח החיה בגיבוש סדרה של צעדים היוצרים רשת הגנה לאוכלוסיה הפגיעה של העובדים הזרים בישראל. היא פעלה בנחישות במסירות נפש וללא מורא.

עו"ד נעמי לבנקרון – עבור תרומתה המכרעת למאבק בסחר בבני אדם במרחב של מישורים: זיהוי התופעה, סיוע לקורבנות העבירה ייצוג משפטי, חקיקה, דו"חות מחקריים, פעילות אקדמית והבאה לשינוי תודעה בציבור.

מסיל"ה – מרכז סיוע ומידע לקהילה הזרה – עבור תרומתה המרכזית למאבק בסחר בבני אדם לעבדות ולעבודת כפייה תוך העצמת הקהילה הזרה בעיריית תל-אביב-יפו וטיפול בה ותוך זיהוי ואיתור קורבנות העבירות. בכך יוצרת מסיל"ה אקלים לא נוח להתפתחות הסחר בבני אדם ומגנה על קורבנותיו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן