Skip to content

"דג" פרטי אשראי וחצי טונה דגים, ונשלח לכלא

נוכל שהואשם בהונאה בכרטיסי אשראי ובגניבה בידי מעביד נשלח ל-30 חודשי מאסר בפועל. עברו הפלילי גרם לשופטת להפעיל גם שני עונשי מאסר על-תנאי מתיקים קודמים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יאיר בלטי, תושב המרכז, גבר בשנות הארבעים לחייו נשלח אתמול (ב') לכלא לאחר ש"דג" כרטיסי אשראי מאדם וממעבידו בשני אירועים שונים, ומכר סחורה לו לא. בית המשפט גזר עליו 22 חודשי מאסר והפעיל נגדו שני מאסרים על-תנאי שעמדו כנגדו על עברות מרמה קודמות. עורך דינו של הנאשם, עו"ד ארז צברי, ניסה להפחית את עונשי המאסר אך השופטת היתה נחרצת. "לא התרשמתי כי יש בידו סיכויי שיקום של ממש", פסקה השופטת איטה נחמן, בבית משפט השלום בראשון לציון.

 

סיכוי נמוך להשתקם. (צילום אילוסטרציה)

מכתב האישום עולה כי יאיר בלטי, תושב המרכז, פירסם בסוף פברואר השנה מודעה באתר "יד 2" ובה הציע מכשירי אייפון חדשים במחיר "מציאה". בסמוך לפרסום המודעה יצר עמו קשר אדם שנענה לה, ובסיום השיחה הזמין הלקוח התמים מבלטי שני מכשירי אייפון משוכללים במחיר של אלפיים שקלים למכשיר. סך העסקה עמד על  4,000 שקלים ובידי בלטי היה מספר כרטיס האשראי של המזמין והוא הבטיח ללקוח שחיוב הכרטיס יבוצע רק לאחר שיעביר את המכשירים לידיו.

יום לאחר מכן הזמין בלטי מבעל חנות לממכר טלפונים ארבעה מכשירי אייפון S4, בסך 17,600 שקלים. לצורך התשלום הציג בלטי את פרטי כרטיס האשראי שקיבל מ"לקוחו". בסמוך לכך הבחין הלקוח כי נעקץ  ומיהר לחפש את בלטי. הוא מצא מודעה נוספת שפירסם בלטי ובה הציע את מכשירי האייפון שהזמין מבעל החנות.

הלקוח נעזר בחברו, שפנה והזמין לעצמו מכשירי אייפון  S4, אבל דרש לקבלם כנגד תשלום במזומן. באותו יום אחר הצהריים נפגשו השניים עם הנוכל שהחזיק בידיו שני מכשירים מתוך הארבעה שהזמין על חשבון הברון.  בעקבות כך הוגש נגדו כתב אישום.

אולם בכך לא תם הדיון: לבית המשפט הוגש כתב אישום נוסף שהיה תלוי ועומד כנגד בלטי, ולפיו בסוף שנת 2007 שימש בלטי כסוכן מכירות בחברה לשיווק בשר. באמצעות מסופן שניתן לו לשימוש, הזמין חצי טונה דגי מושט עבור אולם שמחה במרכז. ביום האספקה צילצל ה"דייג" למחלק הסחורה והורה לו להוריד את מטען הדגים בפתח אולם אחר. שם הוא פגש בנהג החלוקה, חתם על המסמכים, קיבל את הדגים, ואז מכר  אותם במחיר "מציאה" לבעלי אולם השמחות האחר. כך שילשל לכיסיו 15 אלף שקלים במזומן.

על  כך הוגש כנגד כתב אישום נוסף שגם בו הורשע.  בלטי הורשע בעבירה על מספר סעיפים: הונאה בכרטיס חיוב וקבלת דבר במרמה וגניבה בידי מעביד. אך לא די בכך: כשהשופטת נדרשה לגזור את דינו היה עליה לשקול אם  להפעיל שני עונשי מאסר על-תנאי שהיו תלויים ועומדים כנגדו.

"ניתן ללמוד כי הנאשם הפך את חייו לדרך פשע, רמאות ושליחת יד ברכוש הזולת. הנאשם לא למד את הלקח ממעשיו גם אחרי ישיבה מאחורי סורג ובריח, והוא חזר וביצע אותן העבירות," פסקה השופטת, והטילה על בלטי  22 חודשי מאסר ועוד 11 חודשי מאסר שירצו בחפיפה ובמצטבר לעונש המאסר. בסך הכול ירצה בלטי 30 חודשי מאסר בפועל ועוד שישה חודשי מאסר על-תנאי אם יבצע עבירה דומה בתוך שלוש שנים משחרורו.

כמו כן הטילה עליו השופטת קנס כספי של 5,000 שקלים או חמישים ימי מאסר אם לא ישלמם במועד. לשירות בתי הסוהר לא נותר אלא להחזיר את הנוכל ביש המזל לכלא, שם הוא כבר שוהה מתחילת אפריל השנה ומרצה עונש מאסר של 15 חודשים בתיק מרמה ועבירות אחרות.   

  

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן