Skip to content

העבירה השכיחה בישראל: נהיגה ללא חגורת בטיחות

סיכום ההרשעות של נהגים ישראלים 2010 של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מראה כי העברה השכיחה ביותר בקרב ישראלים המורשים לנהוג היא אי-שימוש באביזרי בטיחות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום מידע בנושא הרשעות ומורשעים בעבירות נהיגה. הנתונים חושבו מתוך מאגר נתונים המתבסס על "מערכת הרשעות" בעבירות תעבורה של משטרת ישראל, ושקושר למאגרי מידע נוספים.

יש לציין שמדי פעם משטרת ישראל משנה את מדיניות האכיפה בה היא נוקטת ומגדירה לעצמה יעדים שונים לאכיפה. מדיניות המשטרה משפיעה הן על מספר ההרשעות בעבירות נהיגה והן על סוגן.

יש להזכיר שהנתונים על הרשעות בעברות נהיגה מושפעים מההבדל בנסועה בין נהגים. חישוב הנתונים בהודעה הוא ללא התחשבות בנסועה של הנהג.

מסיכום הנתונים עולות מספר עובדות בולטות כמו הירידה בהרשעות בגין נהיגה במהירות מופרזת ועוד.

סך כל ההרשעות בעבירות נהיגה: כ-660 אלף ישראלים מורשים לנהוג ביצעו כ-897 אלף עברות נהיגה, שבגינן התקבלה הרשעה (884 אלף הרשעות) או אזהרה (13 אלף הזהרות בלבד).

חלקם של הגברים הישראלים המורשים לנהוג הוא 58% מכלל המורשים לנהוג, ונשים ישראליות המורשות לנהוג מהוות 42% מסך הישראלים המורשים לנהוג.

חלקם של הגברים בסך ההרשעות בעברות נהיגה היה גדול מחלקם במורשים לנהוג ועמד על 78% (691 אלף), לעומת חלקן של הנשים שעמד על 22% (193 אלף).

לא אוהבים לחגור (צילום: ויקימדיה)
לא אוהבים לחגור (צילום: ויקימדיה)

חלקם של היהודים המורשים לנהוג מכלל הישראלים המורשים לנהוג הוא 82% וחלקם של הערבים הישראלים המורשים לנהוג הוא 15%. חלקם של היהודים בסך ההרשעות בעברות נהיגה עמד על 73% (645 אלף), וחלקם של הערבים בסך ההרשעות בעברות נהיגה עמד על 25% (218 אלף), גדול משיעורם בקרב המורשים לנהוג.

בקרב היהודים, חלקם של הגברים בסך ההרשעות בעברות נהיגה עמד על 75% (481 אלף), גבוה יותר מחלקם בקרב המורשים לנהוג (56%). חלקן של הנשים בסך ההרשעות בעברות נהיגה עמד על 25% (164 אלף), נמוך יותר מחלקן בקרב המורשים לנהוג (44%).

חלקם של הגברים הערבים בסך ההרשעות בעברות נהיגה עמד על 22% (193 אלף), פי שניים גבוה יותר מחלקם בקרב הגברים הערבים המורשים לנהוג (10%). חלקן של הנשים הערביות בסך ההרשעות בעברות נהיגה עמד על 3% (25 אלף), נמוך יותר מחלקן בקרב הנשים הערביות המורשות לנהוג (5%).

התפלגות העבירות הנהיגה בגינן הורשעו נהגים ישראלים :
• אי-שימוש באביזרי בטיחות – 20% מסך כל העבירות שביצעו גברים (143 אלף עברות)
• אי-ציות לתמרור – 20% מסך כל העבירות שביצעו נשים (38 אלף עברות)
• מהירות מופרזת מעל הקבוע בחוק – 20% מסך העבירות שביצעו יהודים (כ-127 אלף עברות)
• אי-שימוש באביזרי בטיחות – 27% מסך העבירות שביצעו ערבים (כ-60 אלף עברות).
• אי-ציות לתמרור – העבירה השכיחה ביותר בקרב נהגים יהודים צעירים עד גיל 24 ( 14 אלף עברות )
• בקרב נהגים ערבים צעירים נרשמה גם עבירה מסוג "מבנה הרכב, מצבו או חלקיו אינם על פי התקנות", כ – 13% מכלל העבירות שביצעו היו נהיגה ברכב לא תקין
• אי-ציות לתמרור – העבירה השכיחה ביותר בקרב נהגות יהודיות צעירות עד גיל 24
• אי-שימוש באביזרי בטיחות – העבירה השכיחה בקרב נהגות ערביות צעירות עד גיל 24
• אי-ציות לתמרור – 21% בקרב נהגות צעירות עד גיל 24 ו-26% בקרב נהגות בגיל 65+ הורשעו בגין עבירה זו
• העבירות השכיחות ביותר שאכפה משטרת ישראל בקרב נהגים גברים ישראלים צעירים עד גיל 24 וכן בקרב נהגים ישראלים בני 65+ היו משלושה סוגים: "אי-שימוש באביזרי בטיחות", "אי-ציות לתמרור" ו"נהיגה במהירות מופרזת מעל הקבוע בחוק".

נמצא כי בקרב נהגים בגיל 25 ומעלה, ככל שעולה גיל הנהג יורד מספר עבירות הנהיגה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן