Skip to content

האף.בי.איי: יתכן שקיז הותיר אחריו גופות נוספות

פרשת הרוצח הסדרתי מאלסקה הופכת ומסתבכת. מספר ימים לאחר שהתאבד, שיחרר האף.בי.איי סרטוני אבטחה שבהם מתועדת חטיפתה של הנערה סמנת'ה קניג. החוטף, ישראל קיז, התעלל בה ורצח אותה ולאחר מכן סחט דמי כופר מבני משפחתה. האף. בי איי והמשטרה טוענים כי קיז התוודה על שבעה קורבנות נוספים שרצח - וחמישה מתוכם טרם התגלו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תעלמות הרוצח הסדרתי ישראל קיז ממשיכה להטריד את האמריקנים. סרטון אבטחה שמתפרסם בימים אלה חושף את רגעיה האחרונים של אחת מקורבנותיו של קיז, שנחטפה על ידו ונרצחה מאוחר יותר.

סמנת'ה קניג בת ה-18 הייתה מלצרית בקפה באנקורייג' שבאלסקה. בסרטון היא נראית זמן קצר לפני שקיז חוטף אותה ולאחר מכן גם מתעלל בה מינית ורוצח אותה בדם קר. קיז נטש את גופת הצעירה במחסן בעיר במשך שבועיים תמימים, נסע מהמקום ועלה על ספינה שיצאה להפלגת תענוגות. לאחר ששב מההפלגה, צילם קיז את הגופה במטרה להשתמש בתצלום כדי לסחוט כופר נפש מהוריה, ולאחר שסיים את הצילומים, ביתר אותה לחלקים. כך מדווח העיתון "אנקורייג' דיילי ניוז".

את כל הפרטים הללו פירסם האף.בי.איי אתמול, יומיים לאחר שקיז מת בתאו שבאנקורייג', ככל הנראה לאחר שהתאבד. זהו דיווח המפורט ביותר על פשע המבוסס על הודאתו ברצח. קיז אמר לשלטונות כי בעשור האחרון רצח לפחות שבעה בני אדם נוספים ברחבי אלסקה.

"פרטים אלה מתפרסמים במטרה לספק הסבר מלא על אומץ ליבה ונחישותה של סמנת'ה, שאותו הפגינה בארבע השעות האחרונות של חייה, כמו גם בשל התקווה שפרסום פרטים נוספים יסייע לחקירת מקרי רצח נוספים שבוצעו על ידי ישראל קיז", נאמר בהודעת האף.בי.איי.

כשחזר מהפלגת הנופש שלו, ביים קיז את צילום גופתה של סמנתקה במטרה ליצור את הרושם שהיא עודנה בחיים. הוא צילם תמונת פולארויד שלה כשהיא כפותה, ובתמונה נראה גם עיתון שתאריכו הוא 13 בפברואר – 12 יום לאחר שנחטפה. לאחר מכן ניסח מכתב ובו דרש כופר בך 30 אלף דולר ממשפחתה של סמנת'ה האומללה. את המכתב הדפיס על גבי צילום זירוקס של התמונה שצילם קודם לכן. צעדו הבא היה לשלוח מסרון מהטלפון הסלולרי של סמנת'ה לטלפון הנייד של החבר שלה, ובו פירט היכן יוכל החבר למצוא את מכתב הכופר, אותו הטמין בפארק מקומי.

קיז ביתר את גופתה של סמנת',ה ולאחר מכן נפטר מחלקי הגופה. הוא נסע לאגם קפוא השוכן צפונית לאנקורייג', שלף מסור חשמלי, ניסר חור בשכבת הקרח והשליך לתוכו את השרידים.

קיז בן ה-34 נעצר במרץ האחרון בטקסאס לאחר שהתגלה כי השתמש בכרטיס המגנטי שגנב מסמנת'ה ומשך בעזרתו כספים באלסקה, באריזונה ובניו מכסיקו. משפטו עמד להתחיל במרץ הקרוב. לאחר שנעצר, הודה ברציחתם של סמנת'ה קניג ושל שבעה קורבנות נוספים. שניים מקורבנותיו כבר זוהו, ביל ולוריין קארייר, תושבי ורמונט שנעלמו בקיץ 2011. קיז גם הודה כי התעלל מינית וחנק למוות את לורין קארייר. גופותיהם של השניים לא התגלו מעולם.

קיז לא נקב בשמות קורבנותיו האחרים ואף לא גילה היכן החביא את שרידיהם. ידוע כי רצח ארבעה מתוכם במדינת וושינגטון ואדם נוסף בחוף המערבי שמגופתו נפטר במדינת ניו יורק – שתי מדינות שבהן התגורר והחזיק בתים. הוא סיפר לחוקרי האף.בי.איי כי קורבנו הראשון הייתה נערה מאורגון שבה התעלל מינית אך משום מה נמנע מלרצחה. סוכנת האף.בי.איי ג'ולין גודן אמרה ל"אנקורייג' דיילי ניוז" כי שקיז עצמו היה בגיל העשרה באותה תקופה וכן ש"הייתה לו כוונה לרצוח אותהף אך הוא לא עשה זאת והניח לה ללכת".

כאמור, אתמול פרסם האף.בי.איי סרטון שצולם במצלמות האבטחה ובו נראה קיז כשהוא חוטף את סמנת'ה קניג. בהמשך אותו לילה נראה קיז כשהוא שב אל המקום כדי לאסוף את הטלפון הסלולרי של סמנת'ה, כשאותה שעה שוכבת סמנת'ה כפותה בטנדר שלו. ארבע דקות מאוחר יותר מופיע בסרטון חברה של סמנת'ה וסורק את המקום בחיפושיו אחריה. קיז שלח לחבר, כמו גם לבעל הקפה, מסרים מהטלפון של סמנת'ה, ובהם נאמר, כביכול מפי סמנת'ה, שהיא חשב ברע ועזבה את העיר למשףך סוף השבוע.

בחלקו הראשון של הסרטון נראה קיז כשהוא הולך אל דוכן הקפה בו עבדה סמנת'ה ומזמין כוס קפה. קניג מכינה עבורו את הקפה. לאחר מכן נראה קיז כשהוא מאיים עליה בנשק שלוף ומאלץ אותה להרים את ידיה מספר פעמים. בשלב מסוים, מכריח אותה קיז לכבות את האור בדוכן. מתג החשמל היה סמוך מאוד למתג המפעיל את האזעקה, אבל קניג לא השתמשה בו, ככל הנראה משום שחששה לגורלה אם תעשה כן. לאחר מכן מטפס קיז אל תוך הקיוסק וקושר את ידיה של סמנת'ה ואז מוביל אותה החוצה. הוא אמר לקניג כי ישחרר אותה אם משפחתה תשלם כופר נפש, אך לדברי המשטרה מעולם לא התכוון לעשות כן. "הוא התכוון כל הזמן להרוג אותה", אמרה הבלשית מוניק דול ממחלק הרצח של משטרת  אנקורייג'.

המשטרה דיווחה כי קיז ניתק את הסוללה ממכשיר הטלפון של סמנתה במטרה למנוע מהמשטרה לעקוב אחר האותות האלקטרוניים שלו.

גופתה של סמנת'ה קניג התגלתה באפריל 2012 כשהיא מושלכת באגם, לאחר שקיז העצור נכנע וגילה את המידע על כך לחוקריו.

סרטון וידיאו נוסף מראה את קיז יוצא מהטנדר הלבן שלו שחנה בחניון סמוך, זמן קצר מאוד לפני החטיפה, ושב אליו בחברת אדם נוסף, שאותו זיהתה המשטרה כסמנת'ה החטופה. האף.בי.איי טוען כי בשלב מסוים הצליחה סמנת'ה להימלט מחוטפה, אלא שקיז רדף אחריה, לכד אותה, הצמיד אותה לקרקע וכיוון אליה את אקדחוכשהוא מזהיר אותה לבל תעשה פעולה שתגרום לו לרצוח אותה.

לטענת השלטונות, קיז נהג לנסוע ברחבי ארצות הברית, להתגורר לזמן קצר במקום מסוים ולחטוף ולרצוח קורבנות במרחקים של מאות קילומטרים משם. הוא מעולם לא ראה את קניג לפני שחטף אותה, ולמעשה בחר בדוכן הקפה שבו עבדה רק משום שהיה ממוקם אתר נוח מבחינתו ומשום שנותר פתוח גם לאחר שיתר הדוכנים נסגרו באותו לילה. לדברי השלטונות, קיז הודה כי שדד כמה בנקים וכן טען כי השתמש בכסף שהרוויח בעצמו כדי לממן את נסיעותיו. דווקא במקרה של קניג, בחר קיז לפעול בעיר מגוריו ולא הרחק ממנה. "הוא שבר את הכלל שלו עצמו", סיכמה מוניק דול.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן