Skip to content

יחימוביץ' מגנה את הסחבת במו"מ עם האחיות

יחימוביץ' על שביתת האחיות: "שוב, לא הממשלה אלא דווקא עובדים מסורים המועסקים בתנאים מחפירים – הם הראשונים לתבוע את זכויותיו של ציבור פגוע שהם משרתים". מהאוצר נמסר, כי ביום ד' הסתיימה פגישת נציגי האוצר והסתדרות האחיות ללא תוצאות. הצדדים ייפגשו גם ביום חמישי להמשך הידברות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

powerball

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' גיבתה את האחיות בשביתתן ואמרה כי הסחבת האופיינית של ממשלת נתניהו בכל הנוגע לזכויות העובדים המשרתים את הציבור מצערת כתמיד. במיוחד בולטת הסחבת הזאת נוכח הזריזות ויעילות היתר של הממשלה במתן זכויות עודפות דווקא לשכבת השומן בישראל, כמו חוק שכר בכירים המאפשר השתוללות שכר וחוק הרווחים הכלואים שהעניק פטור של עשרות מיליארדים לאלפיון העליון של החברות.

יחימוביץ' (צילום: ציפי מנשה)
השביתה היא תוצאה של מדיניות קיצונית. יחימוביץ' (צילום: ציפי מנשה)

"עצוב לראות שוב ושוב כיצד העובדים המסורים, שזוכים לתנאים מחפירים ולא מתגמלים, הם הראשונים לדרוש את זכויותיו של הציבור הפגוע ולא הממשלה, שאמורה להיות הראשונה לדאוג לאזרחיה. שביתת האחיות היא סימפטום להידרדרות בשירותים לאזרח, תוצאה של מדיניות קיצונית של הפקרת השירות הציבורי שהוביל נתניהו בעשור האחרון. האחיות, עובדות שעושות מלאכת קודש בתנאים בלתי סבירים, שובתות לא רק בשל הפגיעה בשכרן אלא כי הן מזהות שעומס העבודה פוגע גם בחולים".

יחימוביץ' הוסיפה כי במהלך העשור האחרון חלה ירידה עקבית במימון תקציב המדינה את שירותי הבריאות. תהליכי ההפרטה והמסחור של מערכת הבריאות מעמיקים ומרחיבים את הפער שממילא קיים בין מרכז ופריפריה וגורמים להדרתן של קבוצות גדלות והולכות שאינן זוכות לשירותי בריאות נאותים.

"מפלגת העבודה הציגה השבוע תכנית מקיפה, הנוגעת, בין היתר, בתחום הבריאות, ומביאה פתרונות ישימים לשיקומה ולחיזוקה של מערכת הבריאות הציבורית בישראל. התוכנית כוללת, בין השאר, תגבור תשתיות האשפוז הכללי באמצעות תוספת של 2,300 מיטות אשפוז ואנשי צוות רפואי לבתי החולים הציבוריים. הפתרונות מונחים לפנינו, ואפשר, על ידי החלפת שלטונו האטום של נתניהו, להביאם לכדי מימוש."

נשיא המדינה, שתעון פרס, נשא דברים אמש  בכנס בוגרי בית הספר לרפואה באוניברסיטה העברית לציון 60 שנים למחזור הראשון.  הנשיא התייחס לשביתת האחיות ואמר :"שלושה ימי שביתה בתחום הרפואי זהו זמן ארוך. אני רואה את הנשים, הילדים, החולים והאחיות – כולם סובלים. אני פונה לאוצר ולהסתדרות – מנעו את השביתה, אל תגרמו סבל". בהמשך דבריו הביע נשיא המדינה הערכתו לרפואה הישראלית ואמר: "הרופאים הישראלים הם מוסריים, אכפתיים ומוכשרים ביותר. אני מצדיע לכם על כך."  בכנס השתתפו כ-1,000 רופאים בכירים, בוגרי בית הספר לרפואה בירושלים.

מהאוצר נמסר, כי גם ביום ד' הסתיימה פגישת נציגי האוצר והסתדרות האחיות ללא תוצאות. הצדדים ייפגשו גם ביום חמישי להמשך הידברות ולמציאת פתרון על מנת לסיים את השביתה המיותרת. לפני כן נמסר כי דרישות האחיות מופרזות ואינן תואמות את המצב הכלכלי. נציגי האוצר הציעו מגוון הצעות שנועדו לפתור את הסכסוך והמחלוקות עם האחיות. על פי הודעה של האוצר, "יש לזכור כי אנו נמצאים במציאות כלכלית לא פשוטה. לא ניתן להתנתק מכך ולהעלות דרישות מופרזות. למשרד האוצר אחריות לדאוג למערכות הבריאות ולמשק כולו, גם למחרת הסכם עם האחיות. משרד האוצר קורא לאחיות לשוב לעבודה סדירה ובמקביל להמשיך בהידברות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן